Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-19, 18:12
  #1
Avstängd
molndanss avatar
Jag har pga en hårddiskkrasch förlorat mina inloggningsuppgifter till Fria Tider.
Betalade för ett års (eller var det två?) prenumeration i juli.

Fyra (4!!!) gånger har jag försökt att kontakta deras kundtjänst för att kunna få inloggningsuppgifterna skickade till mig igen, men jag har fått NOLL respons. Svaret har inte heller hamnat i spam filter, har redan kollat det.

Både användarnamn och lösenord är slumpmässiga kombinationer, så omöjliga att komma ihåg, eftersom man inte får välja dem själv.

Automatiskt "jag har glömt lösenordet" tjänst saknas.

Jag känner mig hellurad!

Någon annan som har haft liknande negativa erfarenheter av Fria Tider?

Skiter de i prenumeranterna efter de betalat?

Är kundtjänstens email address helt obevakad?

Någon som har tips på hur man jag får dem att svara?
Citera
2015-09-19, 18:16
  #2
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Det finns två olika mailadresser ser jag. Har du prövat båda?

Alma Berlin
Citera
2015-09-19, 18:39
  #3
Avstängd
molndanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Det finns två olika mailadresser ser jag. Har du prövat båda?

Alma Berlin


Jag har skickat 3 email till kundservice@friatider.se. Det är addressen som de själva uppger som kundtjänstens epost.

Sedan skickade jag 1 email till deras tips-mail, som jag använt en gång tidigare för att tipsa (och då fick jag en förfrågan om mer info inom några timmar! Så jag vet att denna epost bevakas).

I mejlet till tipsadressen så skrev jag att jag försökt att kontakta kundtjänst och nu prövar ett alternativ.

Igen - ingen feedback!

Helt förbryllad! Förstår om ett mejl tappas, eller om det tar några dagar att få svar.

Men att totalignorera en existerande kund i flera veckor, fyra email?!

Fler tips?
Citera
2015-09-19, 18:41
  #4
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Det finns en mail till - redaktion@friatider.se

Alma Berlin
Citera
2015-09-19, 18:41
  #5
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Finns fax nr, tele, mail.

Citat:
Du ansvarar själv för att ha en fungerande utrustning och internetuppkoppling. Vi kommer inte att ersätta dig för felaktig eller utebliven tjänsteleverans som beror på fel i din utrustning eller internetuppkoppling.
Citera
2015-09-19, 19:23
  #6
Avstängd
molndanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Finns fax nr, tele, mail.

Jag har inte sett något telefonnummer. Var hittar du det?

Dessutom: Vad menar du med ditt citat? Om du ska citera något, så citera information om hur jag kontaktar dem.

Som jag sa - jag har förlorat inloggningsuppgifterna och det är helt rimligt och normalt på internet att kunna få dem tillskickade till den email address man registrerat sig med.

Samt att kunna få svar när man kontaktar kundservice vid ett företag som man betalt pengar till för en tjänst eller vara.
__________________
Senast redigerad av molndans 2015-09-19 kl. 19:26.
Citera
2015-09-19, 20:04
  #7
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
FT News Group OÜ är ett estniskt aktiebolag (osaühing) med adress Narva mnt 5, 101 17 Tallinn, Estland och organisationsnummer 12516080. Vid tolkningen av detta avtal ska svensk lag tillämpas och kommunikation mellan dig och oss kommer att ske på svenska. Du kan nå oss via brev samt via e-post till kundservice@friatider.se. Du kan också kontakta oss via fax 010-101 80 82 eller telefon 08-124 50 988. Telefontider och ytterligare kontaktinformation finns på vår webbplats www.friatider.se.
Citera
2017-05-28, 09:54
  #8
Medlem
Linnaeusss avatar
Jag har också blivit ignorerad på deras kundservice. Det går ej heller att nå dem via telefonnumret, där det endast dyker upp en telefonsvarare som hänvisar till deras kundservice. Jag har nämligen bett om att avsluta min prenumeration då jag behöver lägga mina pengar på annat just nu, men jag får ändå hem påminnelsefakturor. Jag har inte ens fått något svar på mina mejl trots att de hävdar att de svarar inom 24 timmar. Det första mejlet skickade jag för över en vecka sedan. Jag har för övrigt inte ens använt deras tjänst. Det kallar jag usel kundservice.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback