Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-19, 09:54
  #1
Medlem
Behöver hjälp med att hitta sändningen som handlade om en tjej och hennes kille som sålde hasch och begick brott mm. Enligt hennes utsago så levde de flott och pengarna rullade in som aldrig förr, pojkvännen kom ibland hem med nävarna fulla med guld som hon sedan fick välja ut
Vad hon ville ha. Killen började med heroinet och döden var ett faktum.

Programmet gick på nån radiosändning i tisdags tror jag den 15/9-15 men kan ha varit 14/9.
Har sökt på Sveriges radio P1-P4 men hittar inget som passar in på det jag söker. Finns nåt från några år sedan "narkotikalandet" där några missbrukare på plattan intervjuas men när jag lyssnade lite på dessa så var det inte det jag söker efter.


Någon fbare som vet?
Citera
2015-09-19, 11:04
  #2
Moderator
Allaballawallas avatar
Skulle tippa på att du menar "Jag frågade aldrig var pengarna kom ifrån" (Följa John - fjärde delen) som var ett inslag av Randi Mossige-Norheim i programmet Studio Ett nu i veckan...

Väldigt intressant och mycket tragiskt...

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6255611
Citera
2015-09-19, 11:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Skulle tippa på att du menar "Jag frågade aldrig var pengarna kom ifrån" (Följa John - fjärde delen) som var ett inslag av Randi Mossige-Norheim i programmet Studio Ett nu i veckan...

Väldigt intressant och mycket tragiskt...

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6255611

Ja! Tackar, skulle aldrig hittat den. Hörde bara en liten del av det hela och försökt hitta den i några dagar .

Stort tack. Ska lyssna på alla delar.
Du räddade min dag och lättade mitt sökande som gnagde i hjärnan.
Citera
2015-09-19, 11:41
  #4
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Ja! Tackar, skulle aldrig hittat den. Hörde bara en liten del av det hela och försökt hitta den i några dagar .

Stort tack. Ska lyssna på alla delar.
Du räddade min dag och lättade mitt sökande som gnagde i hjärnan.

Det var så lite så.
Man ska ju hjälpa sina medmänniskor om man kan; som min mor brukar säga...

Randi Mossige-Norheims reportage brukar hålla hög nivå och den här serien är inget undantag, så ha en trevlig lyssning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback