Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-17, 15:03
  #1
Medlem
Någon som minns och sitter inne med fakta om fallet med kvinnan i Ösmo, som hade sin mördade nyfödda baby i frysen? Detta upptäcktes 1998 då en äldre son kontaktat polisen. Hon gömde då babyn i skogen någon kilometer från sitt hem. Polisen fann det snabbt.
Jag vill veta mer om detta och helst kvinnans namn, för att kunna utesluta att hon är den jag tror.
Citera
2015-09-17, 15:21
  #2
Avstängd
micro113s avatar
Här är en artikeln som ger en del fakta kring kvinnan och hennes två barn - ålder etc ...

Citat:
Mamman berättar varför hon dödade sin nyfödda baby
En trevlig, skötsam och hårt arbetande tvåbarnsmamma.
Så beskrivs den kvinna i 35-årsåldern som hade sin döda baby i frysen i tolv år.
[...]
Kvinnan är uppvuxen i Norrland men flyttade med sina föräldrar till samhället då hon var i skolåldern.
Här har hon bott sedan dess, här har hon arbetat och fått barn.
[...]
Kvinnan gick ut gymnasiet på orten och gick sedan en kort yrkesutbildning.
Hon har sedan dess arbetat inom yrket hon utbildade sig till.
Kvinnan fick sitt första barn 1983, en i dag 15-årig pojke.
[...]
Pojken har nu tagits om hand av de sociala myndigheterna. Han har bott hos sin mamma hela tiden och inte haft någon kontakt med sin pappa.
– Det var en tillfällig affär som resulterade i ett faderskapsmål. Jag har inte haft något med henne att göra sedan dess, säger pappan.
Ett par år efter att pojken föddes fick kvinnan ett barn med en annan man. Kvinnan har uppfostrat även detta barn ensam.
Något år senare, 1986, fick tvåbarnsmamman sedan den baby hon dödade.
– Jag var ensam med två barn. Jag orkade inte med ett till, säger hon i förhör.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/20/mamma.html
Citera
2015-09-17, 17:33
  #3
Medlem
Hemskt!

Dog babyn i frysen eller?

Lider mamman av någon psykisk sjukdom och vad fick hon för dom?
Citera
2015-09-17, 18:51
  #4
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsarn
Hemskt!

Dog babyn i frysen eller?

Lider mamman av någon psykisk sjukdom och vad fick hon för dom?

"Aftonbladet berättade i går om kvinnan som för tolv år sedan kvävde barnet hon födde i badkaret.
Om hur hon stoppade in det döda barnet i frysen och sedan fortsatte sitt liv som om ingenting hänt."
Citera
2015-09-18, 21:19
  #5
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Sammanfogning av två trådar

Utgången rubrik:
Nyfödd baby i frysen.

/ Moderator

Jag tror inte att de här två trådarna ska sammanfogas. Hur osannolikt det än verkar, så måste det röra sig om två olika fall. Å ena sidan har vi fallet i Ösmo, där barnet var född 1986 och hittades 1998. I det andra fallet så var det en kvinna i Gustavsberg som lagt ut en djupfryst bebis i skogen. Den hittades år 2002. Denna kvinna visade sig vid husrannsaken ha ytterligare ett djupfryst barn i sin frysbox. Två separata fall alltså.

Ösmofallet: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/20/mamma.html

Gustavsbergsfallet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10278263.ab
Citera
2015-09-19, 00:29
  #6
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Nyfödd baby i frysen.

/ Moderator
Citera
2015-09-24, 04:17
  #7
Medlem
road__killers avatar
Tragiskt fall det där i ösmo.

Gick i skolan där och han som hittade bebisen i sin mammas frys gick i samma klass som mig.

Så ja jag kommer ihåg allt
Citera
2022-06-22, 02:03
  #8
Medlem
Bandida.locas avatar
Vill absolut minnas att det var en tjej vid namn
F*ida Stenbe*g vars mor gjorde detta.
Sannolikt boende på Björn Barkmans väg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback