Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-18, 23:17
  #1
Medlem
Scott onstott har genom sitt arbete på YouTube-kanalen "Secretsinplainsight" visat på den otroliga precision och kunskap om världen som våra förfäder hade och en mängd människor än idag har.

Om man även läser hans blogg kan man se hur otrolig jorden verkligen är, samma symmetrier som finns inbäddade i mänsklig arkitektur tycks även finnas inbyggd jordens själva struktur.

http://www.secretsinplainsight.com/2...ep-challenges/

Hur är detta möjligt?
Vad vill arkitekterna som bygger städer efter stjärnbilder, horusögon, reser obelisker osv. i symetriska mönster uppnå? Vad vill de berätta och för vem?

Hur kommer det sig att jorden, solen och månen tycks ha en helig symmetrisk uppbyggnad som även återspeglar sig på jordens struktur och uppbyggnad?
Citera
2015-09-18, 23:25
  #2
Medlem
Saxxat från bloggen:

"The line from Everest to Challenger Deep continues on the other side of the planet to Easter Island. Furthermore it measures 6066 km from Everest to Challenger Deep and 6666 nautical miles from the deepest part of the ocean to Easter Island. It is 6660.6 km from Challenger Deep, the deepest part of the ocean, to Mauna Loa which is actually the world’s tallest mountain if measured from the sea floor.
I am talking about the structure of the Earth, not some crypto-Egypto conspiracy involving Satan, the Anunnaki and/or the Illuminati.
On the flipside, the distance from Easter Island to Heliopolis is 16180 km. Phi, the golden ratio is 1.6180…
Easter Island Nazca Heliopolis

Incidentally, the Nazca Lines are on this great circle and the distance from the famous Hummingbird geoglyph to the Great Pyramid is precisely 111.11°."

Hur kan detta komma sig? Sammanträffande?
Citera
2015-09-24, 13:54
  #3
Avstängd
Jag tror att om man tittar och letar tillräckligt länge och undersöker alla tänkbara möjligheter så finns det goda möjligheter att hitta samband som är rent slumpmässiga. Jämför med Bibelkoden/Moby Dick-koden. Eller att de småländska flyttblocken ligger exakt uppradade längs osynliga kraftlinjer. Det stämmer om man tar med alla data som stödjer tesen, och struntar i alla data som inte stödjer den.

Därmed vill jag inte förminska forntida byggnadsverk och kultplatser. De är både intressanta och har stort historiskt värde och det är kul att spekulera i deras syfte, betydelse och funktion.
Citera
2015-12-09, 21:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror att om man tittar och letar tillräckligt länge och undersöker alla tänkbara möjligheter så finns det goda möjligheter att hitta samband som är rent slumpmässiga. Jämför med Bibelkoden/Moby Dick-koden. Eller att de småländska flyttblocken ligger exakt uppradade längs osynliga kraftlinjer. Det stämmer om man tar med alla data som stödjer tesen, och struntar i alla data som inte stödjer den.

Därmed vill jag inte förminska forntida byggnadsverk och kultplatser. De är både intressanta och har stort historiskt värde och det är kul att spekulera i deras syfte, betydelse och funktion.

Har du läst boken "De flyttade flyttblocken" av Bo Westling? Väldigt intressant, vore spännande om det finns mer litteratur i ämnet.
Citera
2015-12-10, 09:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Scott onstott har genom sitt arbete på YouTube-kanalen "Secretsinplainsight" visat på den otroliga precision och kunskap om världen som våra förfäder hade och en mängd människor än idag har.

Om man även läser hans blogg kan man se hur otrolig jorden verkligen är, samma symmetrier som finns inbäddade i mänsklig arkitektur tycks även finnas inbyggd jordens själva struktur.

http://www.secretsinplainsight.com/2...ep-challenges/

Hur är detta möjligt?
Vad vill arkitekterna som bygger städer efter stjärnbilder, horusögon, reser obelisker osv. i symetriska mönster uppnå? Vad vill de berätta och för vem?

Hur kommer det sig att jorden, solen och månen tycks ha en helig symmetrisk uppbyggnad som även återspeglar sig på jordens struktur och uppbyggnad?

Han har även hittat samband med byggandet av CERN och månen och jordens banor och så vidare. Det är lite långsökt för mig , men samtidigt så är det super intressant. Speciellt när alla är så konspiratoriska runt CERN projektet
Citera
2015-12-10, 10:33
  #6
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
On the flipside, the distance from Easter Island to Heliopolis is 16180 km. Phi, the golden ratio is 1.6180

Hur kan detta komma sig? Sammanträffande?

Vi hade lika garna kunnat mata detta avstand i tum, yards, ljusar, plancklangder eller kebabrullar, och fatt helt andra varden. det enda som ar av intresse i sammanhang av denna typen ar enhetslosa varden, dvs forhallanden mellan avstand. Tex avstandet fran paskon till heliopolis delat pa napoleons penislangd.

Laste lite utav hans blog. En del intressanta observationer blandat med en hel del nonsens och godtycklighet. Som tex

"The charge radius of the proton is 8.775 x 10-16 m, which is 16 orders of magnitude smaller than our human scale. The entire universe has a radius of approximately 14 billion parsecs (4.3 x 1026 m), which is 26 orders of magnitude larger than the human scale. The full gamut of scale is thus 16 + 26, or 42 orders of magnitude from a proton to the entire universe. Amazingly, 42 / 26 is 99.8% equal to Ф, so it logically follows that the human scale is the divine measure of all things!"

Har har man helt godtyckligt satt protonradien som nedre grans for vad som ar av intresse i universum, for att kunna harleda det gyllene snittet och sedan havda att det logiskt foljer att manniskan ar nagot slags universalmatt for allt
__________________
Senast redigerad av mines 2015-12-10 kl. 11:21.
Citera
2015-12-16, 23:18
  #7
Medlem
http://www.forgottentruth.net/skepp.html

Här är en riktigt intressant länk som visar sambandet mellan gyllene snittet, cheopspyramiden och stensättningar i Sverige.

Minst sagt fascinerade, helt otroligt.
Citera
2015-12-16, 23:21
  #8
Medlem
everythingiss avatar
Fan alltså, jag vill tro på sådant här och jag letar och letar... men jag har inte hittat övertygande bevis på de här grejerna.
Citera
2015-12-16, 23:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Fan alltså, jag vill tro på sådant här och jag letar och letar... men jag har inte hittat övertygande bevis på de här grejerna.

Kollar du senaste länken?

http://www.forgottentruth.net/skrift.html

Att skribenten utläser de tolv stammarna ur cheopspyramiden är bara helt fantastiskt, helt makalöst.

Man tror knappt det är sant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback