Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-24, 17:26
  #13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Att hjälpa i närområdet är en av anledningarna till att jag började rösta på SD.
Men man måste förstå att det inte alltid går.
Ta Syrien just nu. Å ena sidan har vi en regim som bombar sin egna befolkning samtidigt som en grupp vid namn IS försöker ta över hela den muslimska världen. Detta innebär att även de dödar civila Syrianer.
Finns inte en chans i helvete att man kan hjälpa i närområdet i det fallet. Vilken frisk människa skulle frivilligt dra på sig en hjälm med ett rött kors o ge sig in i det området?

De som flyr nu måste vi hjälpa i Europa. Ge dem tält att bo i samt mat o en chans till hygien.
Sedan kan FN smeka Putin medhårs samt tvinga resterande av Syriens befolkning att invadera Ryssland.
Efter det veknar nog Putin o sedan kan FN ( Läs Nato ) bomba fram en fred på en kvart.

Varför kan vi inte hjälpa de som finns i Libanon och Turkiet menar du, är IS ett hot i det närområdet?
Citera
2015-09-24, 23:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kan vi inte hjälpa de som finns i Libanon och Turkiet menar du, är IS ett hot i det närområdet?
Varför ställer du frågor om andra oråden än det jag gav exempel på?
Tror jag skrev i inlägget att jag är för SDs idé att hjälp i närområde. Men jag gav ett exempel på när det inte går.
Men du verkar inte förstått det. Så du kan åka ner dit o hjälpa. Din intelligen lär inte saknas här iaf.
Citera
2015-09-25, 00:01
  #15
Medlem
maniacmans avatar
Såvida inte vårat samhälle blir allt för påverkat kan vi hjälpa till genom att ta in några flyktingar. För att både vi och flyktingarna ska må bra ihop så måste vi givetvis ta in "rätt" flyktingar som vill hjälpa till och bygga vidare på sverige och våra värderingar. Övriga flyktingar bör vi av utrikespolitiska skäl skänka lite pengar till via bistånd. Den tragiska huvudvärken med ekonomiska migranter bör inte blandas ihop med flyktingproblemet.
Citera
2015-09-25, 00:19
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Såvida inte vårat samhälle blir allt för påverkat kan vi hjälpa till genom att ta in några flyktingar. För att både vi och flyktingarna ska må bra ihop så måste vi givetvis ta in "rätt" flyktingar som vill hjälpa till och bygga vidare på sverige och våra värderingar. Övriga flyktingar bör vi av utrikespolitiska skäl skänka lite pengar till via bistånd. Den tragiska huvudvärken med ekonomiska migranter bör inte blandas ihop med flyktingproblemet.
Eller så berättar vi för dem vilka regler som gäller o skickar hem dem när problemet som fick hit dem är över.
Citera
2015-09-25, 12:37
  #17
Medlem
Onanizts avatar
Solidaritet är att svenska löntagares egendom och arbetsförtjänst ges till icke-svenskar och förvaltare

Kom ihåg att ökad solidaritet alltid innebär ökad makt till icke-svenskar och förvaltarna. Ökad solidaret innebär alltid minskad makt till svenska löntagare
Citera
2015-09-25, 12:55
  #18
Medlem
Hjälp i närområdet är självklart att föredra om man är humanist. Det är direkt inhumant att ta 1 av 30 och skita i resten när man kan hjälpa alla 30 att få tak över huvudet och mat / utbildning. Samtidigt hjälper man sakta men säkert landet att bygga upp sig. Ju mer vi utbildar och får kapabla individer att stanna i landet, ju större chans att alla en dag kan leva med dignitet och välstånd. Sen måste ju alla länder som gränsar ta sitt ansvar. T.ex. i Syrien kan det vara svårt att hjälpa i närområdet, men om länder som Saudi arabien tog in dem temporärt så hade problemet inte existerat.

Istället verkar vi vara mer intresserad att ta denna ensamma personen, ta in han i ett land som knappast har en plats (bostadskrisen hello?), möjlighet att ge ett jobb till personen (invandrare har ingen chans mot välutbildade Svenskar) samt spänningarna och brotten ökar i vårt eget hemland vilket spär på som extra kostnader för samhället. Och mitt i allt kaos fattar människor att om de tar sig till Sverige så får de bidrag och ett enkelt liv, oavsett om de är faktiska flyktingar eller ej och islamiska staten hajar vad som pågår och många av deras medlemmar gömmer sig i flyktingströmmarna. Ska bli högst intressant hur många européer som kommer dö till följd av detta. Jag hoppas inte jag kommer bli en av dem.

Hur man än vrider och vänder på det så är den nuvarande flyktingpolitiken inhuman, verkningslös och direkt dålig för Sverige och det är förkastligt att vi som påstår oss vara solidariska och humana att vi spottar i ansiktet på alla barn och kvinnor som ALDRIG kommer få vår hjälp med den politik vi för. För hur många Kvinnor och faktiska barn kan du urskilja ur den feta flyktingströmmen som pågår? jag blev total shockad att se 2 barn bland 200 nyanlända utanför Migrationsverket i Malmö som tältade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback