Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-18, 01:58
  #1
Medlem
NorthPorts avatar
Jag har genom jobbet samlat på mig en massa flygtimmar som gör att jag kan hämta ut en resa till kraftigt rabatterat pris. Funderar därför på en resa långt bort som är relativt dyr så man inte kastar bort erbjudandet på en billig resa.

Min andra hälft har inte möjlighet att åka med så kommer att ta med en polare istället. Det är anledningen till att Maldiverna och Seychellerna går bort då det verkar vara mer för par och familjer. Därav mitt intresse för Mauritius då det borde finnas mer att göra där?

Söker efter resmål där det finns schyssta lyxhotell samt lite nattliv i närheten. Det verkar vara ganska svårt att få tag på någon relevant info då de flesta som vart där ofta sitter på sina all inclusive-hotell i ett par veckor utan att röra på sig.

Någon som kan hjälpa mig med lite allmänt info?
Citera
2015-09-18, 07:53
  #2
Medlem
luckylucazs avatar
Det finns en tråd här redan med bra info om Mauritius. Jag var där förra året och reste då på egen hand, hyrde bil och körde runt ön. Personligen tycker jag öns rykte är överdrivet och att det finns betydligt bättre ställen att besöka, oavsett vad ens intressen är. Såg inte mycket av nattliv heller, det kändes rätt dött efter att solen gått ned (dock bodde jag inte i huvudstaden, kanske är det mer liv där).

Om det är just tropiska öar ni är ute efter skulle jag rekommendera Karibien istället. Finns bra hotell och fest där. Ni kan också köpa en multi-stop-biljett eller rent av flera biljetter och ö-hoppa lite.

Håller med dig om Maldiverna, det är inget intressant ställe i min uppfattning. Har inte besökt Seychellerna så det kan jag inte uttala mig om.
Citera
2015-09-21, 22:45
  #3
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Det finns en tråd här redan med bra info om Mauritius. Jag var där förra året och reste då på egen hand, hyrde bil och körde runt ön. Personligen tycker jag öns rykte är överdrivet och att det finns betydligt bättre ställen att besöka, oavsett vad ens intressen är. Såg inte mycket av nattliv heller, det kändes rätt dött efter att solen gått ned (dock bodde jag inte i huvudstaden, kanske är det mer liv där).

Om det är just tropiska öar ni är ute efter skulle jag rekommendera Karibien istället. Finns bra hotell och fest där. Ni kan också köpa en multi-stop-biljett eller rent av flera biljetter och ö-hoppa lite.

Håller med dig om Maldiverna, det är inget intressant ställe i min uppfattning. Har inte besökt Seychellerna så det kan jag inte uttala mig om.

Tack för input. Jag tog ditt råd (och andras) om Mauritius och bokade en vecka i Patong (nattliv) följt av en vecka i Khao Lak (vila) istället. Karibien har jag varit rätt mycket så ska bli kul att jämföra.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2622759

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback