Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-28, 15:55
  #13
Medlem
Mack-Bolans avatar
Ordet MC skall inte vara några problem, finns många klubbar som har det på ryggen.

Ca 20 år tillbaka fick den klubb som jag då var aktiv i ett samtal från HA.
De ville ha ett möte på en bensinmack en sen kväll där de ville granska klubbmärket.
(Märke: Svart text med gul bekgrund och klubben är ca 45 år gammal.)

Klubbmärket blev godkänt och som jag uppfattade det var det framförallt färgerna och typsnittet som var avgörande för om de skulle godkänna.
Citera
2015-09-29, 08:26
  #14
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger-neger
Tjenare!
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men detta verkade passa relativt bra...

Jag och några polare håller på att starta en förening kan vi la kalla det, en ryggmärkes klubb.
Vi sysslar med gatubilar och är varken raggare eller knuttar, en modern raggarklubb kan man kalla det.

Vi är fullt medvetna om att det inte får stå MC, det kommer heller inte stå CC eller MK som de flesta raggarklubbar har.

Så nu till frågan, vad får man ha på ryggen och vad får man inte ha?
Skriv vad fan ni vill. Orka bry sig om kötthögarna. Om ni tycker att ni har en "motorklubb" skriv "MC". Om ni tycker att det är viktigt att ange den geografiska platsen, Skriv "MC Sweden". Inget som går att hävda någon ensamrätt till. Färgerna är givetvis också fria. Det är bilderna och typsnitten som kan stöta på patrull. Enligt svensk lag alltså och eftersom ni inte verkar vara något fjantingt enprocentgäng är det den som gäller.
Citera
2015-10-01, 20:48
  #15
Medlem
exceptionals avatar
The world. får det stå det på ryggen på en klubb som heter Solitary MC om man är ensam om det i världen? Funderar på att starta in egen MC klubb där bara jag får vara medlem.
__________________
Senast redigerad av exceptional 2015-10-01 kl. 21:04.
Citera
2015-10-01, 22:57
  #16
Medlem
Forever Winters avatar
Finns det risk att få "onda ögat" om man startar en MC-klubb som driver med MC-kulturen?
Säg att jag startar en klubb som heter Skogsgläntan MC eller Nyckelpigan MCC och har västar med dom vanliga attributen samt kör 125 cc-hojar?
Citera
2015-10-03, 21:19
  #17
Medlem
Sykos avatar
90[quote=Krapulant|54858823]Skriv vad fan ni vill. Orka bry sig om kötthögarna. Om ni tycker att ni har en "motorklubb" skriv "MC". Om ni tycker att det är viktigt att ange den geografiska platsen, Skriv "MC Sweden". Inget som går att hävda någon ensamrätt till. Färgerna är givetvis också fria. Det är bilderna och typsnitten som kan stöta på patrull. Enligt svensk lag alltså och eftersom ni inte verkar vara något fjantingt enprocentgäng är det den som gäller.[/QUOT

Sweden skapar problem direkt likaså färger. Är man MC klubb kan man så klart ha mc på ryggen. Men under bör du ha stad eller landskap för det ska kunna klara sig. Att skita i vilket och tro man kommer undan med färger och Sweden är dumt. Någon som mins kriget på 90-talet?
Handla om kust vem som skulle få bära Sweden och inte mycket annat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback