Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-17, 21:22
  #1
Medlem
Hej.

Jag har försökt köpa spel genom PSN, men det går inte med mitt bankkort. (Swedbank MasterCard)
Det är Verified by Visa securecode.
Har pratat med Swedbank och allt ser bra ut där. Mitt kort är inte spärrat och det ska gå att betala via nätet.

Dock upptäckte jag en sak när jag skulle lägga in kortet på mitt PSN-konto.
Det står KREDITkort och inte BANKKort. Har det någon betydelse?
När jag försöker göra ett köp så säger den nämligen "Kreditkortsinformationen är ogiltig"

Men den känner av att det är ett MasterCard kort som jag har kopplat till mitt PSN-konto.
Ska jag behöva ha ett kreditkort istället?

Kan tillägga att jag lyckades genomföra ett köp konstigt nog. Det var när jag köpte PSN Plus igår. Men sen skulle jag även köpa ett spel då gick det inte igen.
Samma kort och uppgifter.
Citera
2015-09-17, 21:31
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolander
Hej.

Jag har försökt köpa spel genom PSN, men det går inte med mitt bankkort. (Swedbank MasterCard)
Det är Verified by Visa securecode.
Har pratat med Swedbank och allt ser bra ut där. Mitt kort är inte spärrat och det ska gå att betala via nätet.

Dock upptäckte jag en sak när jag skulle lägga in kortet på mitt PSN-konto.
Det står KREDITkort och inte BANKKort. Har det någon betydelse?
När jag försöker göra ett köp så säger den nämligen "Kreditkortsinformationen är ogiltig"

Men den känner av att det är ett MasterCard kort som jag har kopplat till mitt PSN-konto.
Ska jag behöva ha ett kreditkort istället?

Kan tillägga att jag lyckades genomföra ett köp konstigt nog. Det var när jag köpte PSN Plus igår. Men sen skulle jag även köpa ett spel då gick det inte igen.
Samma kort och uppgifter.

Låter skumt... så vitt jag vet kör handelsbanken också nu för tiden med kreditkort till vanliga kunder...

Hade inget problem med mitt gamla kort (icke kredit) och mitt nuvarande (kredit)...
Skulle faktiskt gissa på att det är värk och sveda banken som gjort någon miss...

Testa att kolla dina uppgifter på PSN sidan på nätet så att allt verkligen stämmer...
Citera
2016-03-07, 22:54
  #3
Medlem
Har samma problem. Fungerar inte med e-kort heller. Enda sättet är att köpa pre-paid vouchers i butik eller på någon annan site. Fattar inte vad Sony håller på med.

Det lär ju bli en XBOX1 istället för Playstation4 nu när det är dags att byta upp sig, orka hålla på med sånt här skit.

Sony verkar helt skita i problematiken och skyller på Swedbank, vilket är jävligt underligt eftersom jag inte har de här problemen på någon annan site....

Sony verkar inte vilja tjäna pengar.... Så då får de väl slippa då.... bye bye Sony! Det var kul så länge det varade...
Citera
2018-06-30, 09:50
  #4
Medlem
Jag har samma problem.

Mitt debit kort funkar överallt annars, men just PSN store funkar inte. Det har funkat bra fram tills igår.
Hyffsat segt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback