Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2022-03-07, 12:51
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busig1985
La ner snusandet då men nu är jag på gång igen hehe. Kör med Zyn spearmint (en prick) och började med 1 min för jag började känna mig kallsvettig (hur känslig är jag då liksom?) så snusen åkte ut. Fortsatte sen med 1 minut varje timme och nu kan jag ha den inne 7 minuter utan att må dåligt. Dock funkar inte tom mage, då mår jag dåligt snabbare. Är det vanligt att det är så? (Även för er som är vana...)

Märker att min ADD blir betydligt lättare.

Kul när gamla trådar återupplivas. Måste vara jobbigt om du inte kan njuta av snus utan att behöva räkna minuter. Kanske är det så att du inte har anlag för att snusa och gör bäst att ge fan i det. Vilket inte på något sätt är dåligt, snarare tvärtom.
Citera
2022-03-07, 13:58
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Snusa nikotinfritt? Förstår inte varför du ens vill börja. Tro mig det är underbart i början men efter ett par år kommer du ångra dig rejält. Jag har vart snusfri nu i ett par månader och det var ett rent helvete. Har bytts ut mot ett par cigg om dan istället och jag tror aldrig jag kommer lyckas bli helt nikotinfri

Kommer ihåg när folk sa samma till mig och jag inte lyssnade. Ångrar det som fan och om några år kommer du säga samma till någon annan om du inte lyssnar på mig nu. Tro mig nikotinet är ett helvete och när du väl är så beroende att du inte ens njuter av det längre men får huvudvärk om du inte brukar det samtidigt som du börjar känna smärta i tänder och tandkött och har missfärgade skittänder samtidigt som du spenderar flera hundra i veckan på skiten som lätt kunnat sparats ihop till en semester på ett år fyfan då kommer du ångra dig.

Sluta innan det är försent. Nästan säker att du inte kommer lyssna på mig för jag och alla andra snusare va som dig en gång i tiden men fan hoppas verkligen att du lyssnar ändå.

Jag börja snusa när jag var 13år är nu 36år och njuter varje gång jag lägger in en ny. Älskar tobaksmak
Citera
2022-03-07, 14:31
Medlem
Snusa mycket och snart är det ett minne blott dina niktionsparkar. Spyor kan vara nödvändiga i början tror jag.
Senast redigerad av Flashbackwards 2022-03-07 kl. 14:37. Anledning: Mer info
Citera
2022-03-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Kul när gamla trådar återupplivas. Måste vara jobbigt om du inte kan njuta av snus utan att behöva räkna minuter. Kanske är det så att du inte har anlag för att snusa och gör bäst att ge fan i det. Vilket inte på något sätt är dåligt, snarare tvärtom.

Det är nog så, att snus är inget för mig. Jag har verkligen försökt, första dagarna mår jag bättre och får mer motivation. Men ju fler dagar jag fortsätter så blir det bara ångest och ännu mer ångest. Så blir tvungen att sluta tillslut, inga abstinenssymtom alls. Hade inne den som mest 8 minuter sist men får bara ångest trots att jag börjat bli "van". Synd tycker jag, skulle verkligen behöva något som hjälper mig att må bättre, men inget funkar. Jag är nog helt resistent mot både nikotin och mediciner.
Citera
2022-03-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Snusa mycket och snart är det ett minne blott dina niktionsparkar. Spyor kan vara nödvändiga i början tror jag.
Mår ju inte illa direkt utan får bara ångest och hjärtklappning vilket är obehagligt i sig. Ska nog ge det ytterligare ett försök om ett tag. Funkar det inte då heller lägger jag ner helt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in