Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-17, 13:33
  #1
Medlem
KUBBAKLUBBAs avatar
Hejsan!

Jag och min vän ska ut och resa i Central- och Sydamerika nu i vinter. Vi tänkte börja i Mexico (Cancun) för att vidare röra oss neråt mot Sydamerika. Vilka länder bör man åka till? Vad ska man uppleva? Vilka sevärdigheter och andra aktiviteter bör man göra? De länder i Centralamerika som vi kommer att åka igenom är: Mexico, Guatemala, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama och Colombia (Sydamerika).

Vi ska även försöka att åka skidor någonstans i Anderna, vilken skid resort är bra? i tex Peru, Chile?

Tacksam för all hjälp!
Citera
2015-09-17, 19:45
  #2
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUBBAKLUBBA
Hejsan!

Jag och min vän ska ut och resa i Central- och Sydamerika nu i vinter. Vi tänkte börja i Mexico (Cancun) för att vidare röra oss neråt mot Sydamerika. Vilka länder bör man åka till? Vad ska man uppleva? Vilka sevärdigheter och andra aktiviteter bör man göra? De länder i Centralamerika som vi kommer att åka igenom är: Mexico, Guatemala, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama och Colombia (Sydamerika).

Vi ska även försöka att åka skidor någonstans i Anderna, vilken skid resort är bra? i tex Peru, Chile?

Tacksam för all hjälp!

Angående vilka länder ni skall åka till och vad man skall uppleva så är det bara att kolla igenom de trådarna på första sidan i denna forumdel så kommer ni få er en bra uppfattning, och räcker inte det så använd sökfunktionen. Sen beror det också vad ni är intresserade av, om det t.ex. är beach, nattliv, kultur eller friluftsliv/sevärdheter.

Och angående skidåkningen så är det i realiteten endast (om ni inte har klätter- och randonnéutrustning och tänker knata upp själva) möjligt i Argentina och Chile. I Argentina är den stora orten Las Leñas och i Chile Valle Nevado & Portillo, men det finns också andra orter. Kolla Freeride. Kom ihåg att dessa länder är på den södra hemisfären och säsongerna är således omvända, alltså åker man skidor juni-september.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2622458

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback