Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-26, 18:15
  #13
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Lådmördaren på Hisingen


/ Moderator
Citera
2017-02-05, 09:23
  #14
Medlem
Burgesss avatar
Lådmördaren hette Ingv*r B*rn* (*=a, e). Han var ett fyllo. Han var periodare. Vissa kvällar han kom hem var han för berusad för att hitta nyckelhålet. Enligt hörsägen skulle han ha ringt på andra dörrar i trappuppgången för att få hjälp in till sig.
Han dömdes för dråp. Jag vet inte hur mycket extra han fick för att ha försökt städa bort liket.
När han blev utsläppt fick han en lägenhet i Angered.
Citera
2017-02-05, 11:37
  #15
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Lådmördaren hette Ingv*r B*rn* (*=a, e). Han var ett fyllo. Han var periodare. Vissa kvällar han kom hem var han för berusad för att hitta nyckelhålet. Enligt hörsägen skulle han ha ringt på andra dörrar i trappuppgången för att få hjälp in till sig.
Han dömdes för dråp. Jag vet inte hur mycket extra han fick för att ha försökt städa bort liket.
När han blev utsläppt fick han en lägenhet i Angered.
Han avled 1999, och var vid sin död fortfarande boende i Angered.

Källa: Sveriges dödbok 1901-2013
Citera
2017-02-05, 14:25
  #16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ovanligt efternamn.

Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Lådmördaren hette Ingv*r B*rn* (*=a, e). Han var ett fyllo. Han var periodare. Vissa kvällar han kom hem var han för berusad för att hitta nyckelhålet. Enligt hörsägen skulle han ha ringt på andra dörrar i trappuppgången för att få hjälp in till sig.
Han dömdes för dråp. Jag vet inte hur mycket extra han fick för att ha försökt städa bort liket.
När han blev utsläppt fick han en lägenhet i Angered.

Tack för dessa uppgifter.

Känner igen lådmördarens ovanliga efternamn. Tyvärr vet jag inte var någonstans jag har sett detta tidigare.
Citera
2017-02-06, 23:09
  #17
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dessa uppgifter.

Känner igen lådmördarens ovanliga efternamn. Tyvärr vet jag inte var någonstans jag har sett detta tidigare.

Han kan ha varit omskriven i någon kriminalkrönika eller liknande. Han begick inga fler brott vad jag vet. Enligt rykten skall han långt senare i livet beklagat sig över att ha dödat en annan människa.
Citera
2018-05-08, 09:57
  #18
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Fotografi på lådan i vilken Anderssons kvarlevor påträffades: https://minfil.com/Ser9wee1ba/mord.jpg
Fotografier på mördaren Ingvar Berne: https://minfil.com/E0r0w9efbd/berne.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback