Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-16, 15:40
  #1
Medlem
http://www.hd.se/lokalt/astorp/2015/...ak-i-hyllinge/
Citat:
Det var strax efter klockan 14.30 på onsdagseftermiddagen som larmet om ett större bråk utanför livsmedelsbutiken kom. Flera polisenheter kallades till platsen.

Det är ännu oklart vad det hela handlar om.

Mer information kommer...

Någon som vet mer?
Tycker inte om att dra förhastade slutsatser om etnicitet men denna gången sätter jag mina pengar på tiggare då det skedde utanför en ica butik och huliganer/kickersgäng brukar välja mer avskilda platser att fightas på och de brukar inte ske mitt i veckan under arbetstid.

Hyllinge är annars en liten by med strax över 2000 invånare utanför Helsingborg som enligt min uppfattning är ett ganska lugnt medelsvensson område utan någon större mängd invandrare.
__________________
Senast redigerad av ageton 2015-09-16 kl. 15:44.
Citera
2015-09-16, 16:41
  #2
Medlem
Paijters avatar
Hd har ändrat det från "större bråk" till ett brottsoffer och en gärningsman.
Citera
2015-09-16, 16:45
  #3
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
– Patrullerna är på väg tillbaka för att skriva en anmälan om misshandel alternativt rån, säger Calle Persson på Skånepolisens ledningscentral.

– Det är i nuläget lite oklart vad som har hänt, men en person ska ha blivit misshandlat på något sätt.

Troligen rör det sig om en privatperson som angripits utanför butiken.

– Sedan ska butikspersonal ha sprungit ut ur butiken, då väljer gärningsmannen att kuta därifrån.

Tiggarboss som straffade sin lata tiggare?



* Utanför CityGross, Familia och ICA Maxi i Hyllinge sitter det dagligen tiggare. Dessa transporteras dit i en Mercedes av nyare/dyrare modell. Har inte reg.nummer, men jag ska ta det nästa gång jag ser den.
Jo, jag har själv sett det ett flertal gånger själva och en närstående som jobbar på ICA Maxi i Hyllinge kan bekräfta att Mercan syns varje dag. Den kommer på morgonen med tiggare, kommer dit igen under dagen med nya tiggare och tar de som suttit hela dagen med därifrån. Innan stängning kommer de igen och hämtar upp dem som sitter då.


(FB) Tiggarna åker fina Mercedes och BMW. Någon som blir förvånad?
__________________
Senast redigerad av Bollreg 2015-09-16 kl. 16:49.
Citera
2015-09-16, 19:53
  #4
Medlem
Tiggare som brukar sitta där har varit kvinnor.
Handlar där minst 2 ggr/veckan.

Brukar då och då även stå en man som säljer Faktum.

Jag hoppas dock att det gäller nån idiot som parkerat precis utanför dörren, och att någons bägare rann över
Citera
2015-09-19, 10:19
  #5
Medlem
Inget nytt här??
Inte ett ljud i tidningarna vad jag sett heller.
Citera
2015-09-19, 10:24
  #6
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFoxy
Inget nytt här??
Inte ett ljud i tidningarna vad jag sett heller.

DÅ är det med säkerhet tiggare inblandade.
Citera
2015-09-19, 11:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFoxy
Inget nytt här??
Inte ett ljud i tidningarna vad jag sett heller.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
DÅ är det med säkerhet tiggare inblandade.

Ingen bekräftelse är också en sorts bekräftelse.. Tiggar-Sverige strikes again.
Citera
2015-10-25, 13:03
  #8
Medlem
Hurpallarnis avatar
Ni har alla fel.
En pundare som prylade en annan och försökte släpa in honom i sin bil. När maxipersonal och privatpersoner dök upp valde GM att löpa in mot Hyllinge. Polis dök upp och sökte med hund i närliggande trädgårdar men hittade inget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback