2007-06-11, 20:42
Medlem
-Gustavssons avatar
Det här var ju tvärkul!

Ena riktiga dasslock till bullar de bjöd på också.
Citera
2007-06-16, 00:40
Medlem
Jim Divines avatar
Lite från första Ladugårdsavsnittet:

Min längtan...går... ofta ut i den svenska landsbygden...

Jag vill så innerligt gå igång, locka fram poesin ur vittrade, trasiga fasader...

Skönheten finns på de mest oväntade ställen... kanske i ett hus som alla har glömt bort!

...utan det var bara en variant, och det finns så himmla mycket... VILKEN TUNGA DU HAR!

Här uppe är det bara trä alltihopa, det ska bli liksom... himmla skönt.

Här kommer ett sovrum att bli, kan ni fatta!

Fattar ni den färgen... tänk er vita väggar, som snö... och sen så en tegel som bara... ett tegelgolv som bara flyter ut här...underbart, och nånstans HÄR... ute på golvet, så att man verkligen kan gå runt den... en, en... en ELD!... som är lite organiserad, man kan ju inte bara elda här, utan... en stor gjutjärnsklump som det brinner i, som kastar ut orange ljus som bara studsar här inne, och man bara känner schhh... här vill man ju vara, eller hur?

Och det fina med det här huset är att det, man kan gå jättemånga steg fram och tillbakaHUNDRA kvadrat är det här rummet på... och här... titta fönstret!

Och så köket, alltså ett skönt kök, där man har liksom PAKETET... jag menar KÖKS-paketet... på fram, framför sig så så man står och lagar mat här så har man liksom... utsikt över hela rummet... hyllor och fix här bakom... jag är lite sugen på lite stål...eh... stålkänsla i det här på nåt vis. Inte vet jag... vi får väl se... vad jag tänker hitta på där.

Det här är en riktig delikatess alltså, det här gjorde mig glad när jag kom hit första gången, kolla dom här, kolla dom här portarnAHHÄHHHH lite tröga, jag kanske kan schh..mörja upp dem lite men fattar ni vilket LJUS man kan få in här!

Och det här, det ser ganska skräckinjagande ut, eller hur, med de här stora såren men det ska gå att rätta till...

OCH EN spa-anläggning, kan man inte få unna sig en liten... åh nu e jag anfådd!... spa-anläggning... nån bondmodell.

Men jag ska bara byta om först, MUSKELKRAFT! ... di-ti-di-ti-di....

Det var ena riktiga dasslock till bullar det här kan man säga...

Kolla vad snyggt det blir... det blir så jäääkla snyyyyygt...!

- Men Robban, sånna här... sånna här... djupa sår, och det bara rasar... går de verkligen att få till det på ett bra sätt?
- Jåh!
-...jaha-aa...

Armeringsjärn... träs på... ni fattar säkert, det här är inte så komplicerat.
Citera
2007-06-16, 08:36
Medlem
hmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.

HAHA! Wtf!?
Citera
2007-06-16, 09:08
Bannlyst
Den gode Ernst lämnar ingen opåverkad - det är då en sak som är säker! Han är en sådan där person som man antingen hatar eller älskar. Kan se honom framför mig som en mysfarbror och personalfavorit på valfritt ålderdomshem om sisådär 20-25 år.

Här är ännu ett klassiskt Ernst-citat som tillhör den absoluta favorittoppen:

"Ibland önskar man ju att det var någon som stoppade mig!"
Citera
2007-06-16, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
[b]

OCH EN spa-anläggning, kan man inte få unna sig en liten... åh nu e jag anfådd!... spa-anläggning... nån bondmodell.

...inte en så där dyr, exklusiv sak utan där har jag en plan faktiskt. Jag ska låna en grej av korna. Möjligtvis.
Citera
2007-06-18, 18:55
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1097199,00.html
Citera
2007-06-18, 19:32
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Hehe hörde om det där på radion på jobbet idag. Fyfan stod och skrattade i tio minuter så basen kom och gnällde. Jävla Ernst.
Citera
2007-06-18, 19:41
Medlem
-Gustavssons avatar
Haha!

Om 20 minuter smället det, pojkar!
Citera
2007-06-18, 20:31
Medlem
-Gustavssons avatar
Han är bara för mysig.
Citera
2007-06-19, 01:58
Medlem
Opoponaxs avatar
Avsnitt 2

Inte direkt ett citat, men jag har sällan skrattat så mycket som då Ernst sjunger och dansar regndans runt sin stompa!
Citera
2007-07-10, 23:48
Medlem
tanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand

Vad säger han där egentligen? Jag får inte fram klippet.
Citera
2007-07-30, 20:27
Bannlyst
Återupplivar den här tråden med ett färskt, klockrent Ernst-citat från dagens "Sommartorpet":

Citat:
"Två hål där uppe och ett hål där nere; nu ska jag dra sladd!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in