2020-05-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Den som är motståndare till Kristus samt kristendomen är definitivt en satan.
Då är jag en sådan, men berätta för mig vad har egentligen djävulen gjort för ont om man jämför med jahvee?
Citera
2020-05-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Var då?
I will make my dwellings among you, and my soul shall not abhor you. Lev 26:11

Gud, hans själ, känner avsky. Var känner du känslor? Det är din själ.

Och för oss har Gud uppenbarat det genom anden, ty det är anden som utforskar allt, också djupen hos Gud.Vem utom anden i människan vet vad som finns i människan? Ingen utom Guds ande vet heller vad som finns i Gud. 1Kor 2:10-11

Med din ande utforskar du ditt inre, dina innersta tankar. Din hjärna är din ande, din tankeförmåga.

Den som får Guds ande tänker Guds tankar.

Vem känner Herrens tankar så att han kan upplysa honom? Men vi tänker Kristi tankar. 1Kor 2:16
Citera
2020-05-20, 11:38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
I will make my dwellings among you, and my soul shall not abhor you. Lev 26:11

Gud, hans själ, känner avsky. Var känner du känslor? Det är din själ.

Och för oss har Gud uppenbarat det genom anden, ty det är anden som utforskar allt, också djupen hos Gud.Vem utom anden i människan vet vad som finns i människan? Ingen utom Guds ande vet heller vad som finns i Gud. 1Kor 2:10-11

Med din ande utforskar du ditt inre, dina innersta tankar. Din hjärna är din ande, din tankeförmåga.

Den som får Guds ande tänker Guds tankar.

Vem känner Herrens tankar så att han kan upplysa honom? Men vi tänker Kristi tankar. 1Kor 2:16
Vad sitter i hjärtat då?
Citera
2020-05-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad sitter i hjärtat då?
Din blödighet.
Citera
2020-05-20, 12:24
Medlem
Redivivuss avatar
Ja du, Denom. Tycks vara fler än jag som fattar att du bara vill bolla fram- och tillbaka.
Citera
2020-05-20, 12:28
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Då är jag en sådan, men berätta för mig vad har egentligen djävulen gjort för ont om man jämför med jahvee?
En högmodig och upprorisk uppkomling som ville vara högre än den som stod över honom. Den skapade reste sig upp mot Skaparen. Då blev det därefter. Leta du inte efter fel hos Gud, det finns inga sådana. Ps.18:30, 145:17-21.
Senast redigerad av Redivivus 2020-05-20 kl. 12:31.
Citera
2020-05-22, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
En högmodig och upprorisk uppkomling som ville vara högre än den som stod över honom. Den skapade reste sig upp mot Skaparen. Då blev det därefter. Leta du inte efter fel hos Gud, det finns inga sådana. Ps.18:30, 145:17-21.
Åter igen vad gjorde han för något för att kallas för ond? Uppkomling låt mig se han ville inte göra jahvees skitjobb du vet mörda folk osv samt att han senare försökte resonera med jebus.
Citera
2020-05-22, 09:57
Medlem
Citat:
Åter igen vad gjorde han för något för att kallas för ond? Uppkomling låt mig se han ville inte göra jahvees skitjobb du vet mörda folk osv samt att han senare försökte resonera med jebus.
Du borde läsa Job i GT. Gud var tvungen att tala om för djävulen att han inte fick döda Job. Men allt han gjorde mot Job visar att han är ond. När Gud straffar människor är det för deras ondska. Job var en rättfärdig man och fick lida för att satan ville experimentera, ungefär som statsepidemiologen Tengele.
Citera
2020-05-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du borde läsa Job i GT. Gud var tvungen att tala om för djävulen att han inte fick döda Job. Men allt han gjorde mot Job visar att han är ond. När Gud straffar människor är det för deras ondska. Job var en rättfärdig man och fick lida för att satan ville experimentera, ungefär som statsepidemiologen Tengele.
Enligt ditt resonemang så blir Gud ond. Varför straffa onda människor, men endast ”tala om” för djävulen när han gör något ont? Dubbelmoral.
Citera
2020-05-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Om jag minns rätt var Job utsatt för ett vad mellan gud och djävulen, men för all del jag kan ge dig den men jag vill ha mer.
Citera
2020-05-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Enligt ditt resonemang så blir Gud ond. Varför straffa onda människor, men endast ”tala om” för djävulen när han gör något ont? Dubbelmoral.
Han blev ju dömd och straffad när han kastades ut ur himlen och senare kastas i den brinnande eldsjön. Biased much? Eller bara glömsk?
Citera
2020-05-22, 10:57
Medlem
Citat:
Om jag minns rätt var Job utsatt för ett vad mellan gud och djävulen, men för all del jag kan ge dig den men jag vill ha mer.
Det var djävulens djävulska plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in