2016-03-27, 09:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det måste vara demiurgen du tillbedjar.

Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
för dig är det "den okända Guden" jag tillber, det är korrekt uppfattat.

Misstolkar du medvetet vad jag skriver eller är det din mentala dysfunktionalitet (~ bl.a. logik-inkompetens) som spöker?
Citera
2016-03-27, 13:36
Bannlyst
Citat:
Misstolkar du medvetet vad jag skriver eller är det din mentala dysfunktionalitet (~ bl.a. logik-inkompetens) som spöker?
Dina ord är skräp.
Citera
2016-03-27, 19:07
Bannlyst
Som jag uppfattar bibeln så handlar sista tiden om att antikrist ska uppenbaras men också att Gud fadern är full av nåd och vill ha alla till Sanningen och sin älskade Son.

att kalla det som utspelas mellan ondska och godhet för en lek visar ju bara att tanten blivit befriad från särskilt mycket jävelskap i sitt liv.
Citera
2016-03-27, 20:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Dina ord är skräp.

Inte utanför din bubbla. Försök ta dig ur den nångång och se vad som finns i verkligheten.
Citera
2016-03-27, 20:29
Bannlyst
Citat:
Inte utanför din bubbla. Försök ta dig ur den nångång och se vad som finns i verkligheten.
i din bubbla så trivs jag bäst i min bubbla och jag meddelar herrn från min bubbla att jag trivs bra i "min bubbla" sett utifrån "din bubbla".

du är fri att sluta vara ett rövhål vilken minut som helst.- bara håll käfft och svara mig inte mer för så tänker jag behandla dig. Hej.
Citera
2016-03-27, 20:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
i din bubbla så trivs jag bäst i min bubbla och jag meddelar herrn från min bubbla att jag trivs bra i "min bubbla" sett utifrån "din bubbla".

Det är OK med mig vart du trivs, och det var inte min poäng. Det är när du försöker stoppa din bubbla ner i halsen på andra jag kritiserar ditt tomma predikande.

Citat:
du är fri att sluta vara ett rövhål vilken minut som helst.

Falsk dikotomi.
Citera
2016-03-27, 21:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Som jag uppfattar bibeln så handlar sista tiden om att antikrist ska uppenbaras men också att Gud fadern är full av nåd och vill ha alla till Sanningen och sin älskade Son.

Det kan diskuteras om nån annan än du själv öht tar vad du "uppfattar bibeln som" seriöst.

Du verkar desutom mest att föra en monolog.
Citera
2016-03-27, 21:17
Bannlyst
.
Citera
2016-03-27, 21:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
.

Japp, det är väl egentligen vad du har att säga.
Citera
2016-03-28, 22:27
Medlem
Citat:
...

Vad är dina kommentarer att TS blivit avstängd?
Citera
2016-03-28, 22:32
Medlem
Polyklorfenols avatar
Många gör det för att påvisa absurditeten med religioner överhuvudtaget.

I skolor i USA har gideoniternas bibel delats ut till elever, vilket då kontrats av satanisterna genom att dela ut målarboken med satanistiska motiv, bland annat glada barn med pentagram på tröjan.

Detta helt i religionsfrihetens namn. Funderar själv på att sprida lite fler durkslag i Det Flygande Spaghettimonstrets namn.

Eftersom det inte finns några vetenskapliga bevis på att gudar existerar, framstår religion som en global sinnessjukdom utan förankring i verkligheten och tillför varken förklaring eller mening till våra liv, bara skygglappar för det som är riktigt.
Citera
2016-03-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Ni vet att Satan är lögnens fader och lurar er? Han kanske ger er allt ni begär i detta liv men när ni dör, så dör ni utan Jesus och ni kommer brinna tillsammans med Satan i all evighet. Satan HATAR er alla och hånskrattar åt alla er som dyrkar honom. Bibeln säger att han är en bedragare och kommer brinna i evighet med dem som valde att följa honom när hans tid är ute:

"Och djävulen som hade bedragit dem, kastades i sjön av eld och svavel, där också vilddjuret och den falske profeten är. Och de skall plågas dag och natt i evigheternas evigheter." - Johannes Uppenbarelse 20:10

Satan är lögnens fader och tror ni att han är eran vän så har ni gått på en av hans lögner:

"Ni har djävulen till er fader. Och vad er fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början och har aldrig stått på sanningens sida, eftersom sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader." - Johannesevangeliet 8:44

Nej, följ Jesus istället, sluta synda och döp er i vatten - Följ sedan Jesus och lyd hans bud och om ni lever rättfärdigt och gör hans vilja så får ni evigt liv när ni dör. Jesus älskar er. Men Satan hatar er. Följer ni Satan kommer ni brinna i evighet när ni dör. Är det värt det? Vad tycker ni om att så många väljer att dyrka Satan för att sedan brinna i helvetet, rätt dumt va?

På något sätt gillar jag judendomen mer än kristendomen i detta just. För där är max straffet 1år i helvetet sen får man komma till paradiset. Medans vissa som tolkar tros böckerna menar att man bara får skymta det och ropar på guds hjälp sedan får komma till paradiset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in