2015-09-15, 22:30
Medlem
MrDepleteds avatar
Diskuterade en sak på jobbet idag som jag hoppas kunna få svar på av er. En vårtbitare, kan den bitas eller är det bara ett namn? Isf, kan den bitas så att det gör ont på en människa? Verkar råda delade meningar om detta när man googlar...
Citera
2015-09-15, 23:17
Bannlyst
L gav namnet för de används för ta bort vårtor. Man trycker väl mer ner huvudet så den biter, inte direkt som den springer fram till en vårta och börjar smacka av sig själv.
Citera
2015-09-16, 02:38
Medlem
VenomXs avatar
Jävlar, jag har sedan barndomen alltid förutsatt att man trodde att man FICK vårtor av dem efter att de bitits

mind = blown
Citera
2015-09-16, 07:28
Medlem
symbicorts avatar
Jag blev biten av en vårtbitare när jag höll den i handen,det kom även någon brun sörja ur den.
Citera
2015-09-16, 07:29
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
L gav namnet för de används för ta bort vårtor. Man trycker väl mer ner huvudet så den biter, inte direkt som den springer fram till en vårta och börjar smacka av sig själv.

Den kan alltså bokstavligt talat bita av en vårta? Vidriga kryp det där.
Citera
2015-09-16, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Den kan alltså bokstavligt talat bita av en vårta? Vidriga kryp det där.

ja och den bruna sörjan som nämndes i tråden skall vara något typ frätande som hjälper processen med bli av med vårtor.

http://artsidan.se/?tag=vartbitare
Citera
2015-09-16, 21:35
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
ja och den bruna sörjan som nämndes i tråden skall vara något typ frätande som hjälper processen med bli av med vårtor.

http://artsidan.se/?tag=vartbitare

Det här blir ju bara värre och värre
Citera
2015-09-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Det här blir ju bara värre och värre

Sen är ju inte "troddes vara sant på 1700-talet" precis synonymt med "är sant"...
Citera
2015-09-19, 04:26
Medlem
Vårtbitarna jämte andra gräshoppor är alla växtätare, så den bruna sörjan som den spyr upp är halvsmälta växtrester. Mycket riktigt så kan de bitas, men det är säkert sällan de gör det.

Geting-, humle- och bistick gör betydligt ondare.

Kan inte tänka mig att den bruna sörjan skulle kunna påverka vårtor på något sätt, men fan vet ?

Det finns många gamla sk huskurer emot vårtor men de flesta är ju tyvärr helt verkningslösa.
Citera
2015-09-23, 15:13
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Blev faktiskt biten av en vårtbitare när jag var liten. Det gjorde rätt ont, men i övrigt märkte jag inga effekter av det . Har hanterat åtskilliga sedan dess, och de är rätt fredliga av sig, så det är ingen större risk att bli biten, om man nu är orolig för det.
Citera
2015-09-23, 20:52
Medlem
Jo, nog kan de bitas. Många undrar också om trollsländor och nyckelpigor kan bitas....nyckelpigor ska göra ganska ont när de biter sägs det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in