Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-15, 22:15
  #1
Medlem
grisonges avatar
Hej.
Fick hem en Box från viasat idag och har kopplat in den, men får inte in några kanaler!

Har anslutit den till internet via router och får igång viaplay, så den har ju internet, men ändå får jag inte in några kanaler.

Får ett felmeddelande där det står att den inte är ansluten. Vad kan felet vara??
Citera
2015-09-15, 22:55
  #2
Medlem
vtcs avatar
Har du provat att genomföra en kanalsökning? Felmeddelandet borde deras kundtjänst känna till.
Citera
2015-09-16, 10:51
  #3
Medlem
ViasatSupports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisonge
Hej.
Fick hem en Box från viasat idag och har kopplat in den, men får inte in några kanaler!

Har anslutit den till internet via router och får igång viaplay, så den har ju internet, men ändå får jag inte in några kanaler.

Får ett felmeddelande där det står att den inte är ansluten. Vad kan felet vara??

Hej!

Jag skulle hemskt gärna hjälpa dig direkt över detta forumet, men skulle behöva kolla närmare på ditt abonnemang. Skriv gärna ett privat meddelande till vår Facebook-sida https://www.facebook.com/viasatsverige eller ring vår kundservice på telefonnummer 0771-52 20 00, så kan vi se till att lösa detta. Där väljer du knappval 2-3-1. Öppettiderna är vardagar mellan 09-22 samt helger mellan 10-19.

Ha det fint!

Mvh Niklas
Viasat Kundservice
Citera
2015-09-16, 21:41
  #4
Medlem
Kabeltattarens avatar
Du behöver säkerligen säga åt din router att släppa igenom multicasttrafik på den aktuella porten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback