Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-15, 21:17
  #1
Medlem
accnr1s avatar
Hej!

Jag vet inte om detta är rätt del av forumet men jag gissar på det.

Nu är det så att jag skulle behöva hjälp med att ta mig in i en annans persons dator och/eller mobiltelefon, och därefter skicka över en bild till denne utan att personen ifråga godkänner det. Som strössel skulle jag även gärna kunna öppna ett text-dokument eller CMD och skriva ett meddelande till personen. Meddelandet behöver inte vara i realtid.

Är det någon som har tips på hur man lättast kan göra det här?

Disclaimer:
Ja, jag vet att det är olagligt.
Nej, jag tänker inte göra någonting skadligt med personens ägodelar.


Mvh
Citera
2015-09-25, 14:59
  #2
Medlem
Har du tillgång till datorn?
Citera
2015-10-02, 14:36
  #3
Medlem
Ganjalfzs avatar
Utan tillgång till datorn så skulle jag använda social engineering för att få målet att öppna en fil (.pdf, exempelvis), som är infekterad med en valfri RAT (Remote Access Tool/Trojan), förslagsvis en egenprogrammerad då dessa oftast inte upptäcks av vanliga antivirus-program.

Med en bra RAT har du i princip fullständig kontroll av datorn, du kan skicka filer, ladda ner filer, skicka meddelanden till användaren, se vad användaren gör osv.
Citera
2015-10-09, 23:35
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjalfz
Utan tillgång till datorn så skulle jag använda social engineering för att få målet att öppna en fil .pdf

som är infekterad med en valfri RAT (Remote Access Tool/Trojan)

förslagsvis en egenprogrammerad då d
essa oftast inte upptäcks av vanliga antivirus-program.

Med en bra RAT har du i princip fullständig kontroll av datorn, du kan skicka filer, ladda ner filer, skicka meddelanden till användaren, se vad användaren gör osv.

Jag undrar spontant, har du sett lite youtubefilmer om RATs eller har du egen erfarenhet?


Jag är mycket ödmjuk och ärlig och kan säga att jag inte har praktisk erfarenhet av det än.
Men även om jag bara besitter perifer kunskap så skulle jag inte tipsa någon person om något utan att kunna det själv.
Du kanske kan men uttrycker dig förenklat/icke pedagogiskt...

Men

Citera
2015-10-13, 20:34
  #5
Medlem
Jag tänker att du gör en hemsida som du sedan ber ditt offer surfa in på. Hemsidan letar efter sårbarheter i offrets system och sedan installerar en typ av virus, du gjort i tex python. viruset skickar filer till dig. Det luriga som jag ser det är att sopa igen spåret. Det måste väl stå ganska specifikt i virusfilen adresser till din dator eller liknande för att du ska kunna ta emot filerna?
Citera
2015-10-14, 00:19
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT


Men






Citat:
Ursprungligen postat av proxymania
Jag tänker att du gör en hemsida
som du sedan ber ditt offer surfa in på
Hemsidan letar efter sårbarheter i offrets system
och
sedan installerar en typ av virus, du gjort i tex python.

viruset skickar filer till dig.
Det luriga som jag ser det är att sopa igen spåret.
Det måste väl stå ganska specifikt i virusfilen adresser till din dator
eller liknande för att du ska kunna ta emot filerna?


TS behöver få in en backdoor till sitt remote offer*1
För att sedan styra enheten,ladda upp en utvald bild samt skicka meddelanden*2

=En RAT som vi diskuterar är ju alltså i konkret form den tekniska motsvarigheten eller läs en lösning på problemet till skillnad från dina spekulationer. För jag får allt en del huvudbry av din teori som du gärna får svara på:



OnTopic

Alltså mina egna tankar allmänt, ang den mer relevanta DarkComet lösningen.

Om man inte sitter på dedicerad server eller VPS, ska man kanske använda någon slavdator som "front" eller rekommenderar ni ändå i slutändan egen lokal dator och hoppas på vpn>ToR>serverDNS ?

Jag kan tänka mig att för det första installera en backdoor på en dator man har fysisk tillgång till som jag använder som Relä, studsar vidare på så att säga i en kedja.

Låt säga en vanligt förekommande windows-klient som står på bibliotek,universitet, arbetsplatser mfl där du faktiskt borde kunna diskret och anonymt installera vad du vill. Med RubberDucky som HID-kan förhoppningsvis skapa dig en ingång oavsett UAC,ActiveDirectory,Kontoöverträdelse mfl.

Dessa datorer brukar ju alltid vara "lediga" på bestämda tider. Dvs från kväll till morgon så över natten är det bara hoppas att du kan leka på den utan att börja aktivera alla "larm" som finns då den antagligen driftas av en IT-ansvarig som börjar undra varför en dator gör stor aktivitet mitt i natten....

Har man tur så går det 1 gång. Med stor otur så kör dom ju virtuella servermiljöer eller exempelvis rullar underhåll på nätterna och återställer alla datorer remote till sina referensimages så vad du än försöker göra/installera kommer det gå åt skogen.

Men låt säga man fixar en schysst bakdörr där, kanske vnc-teamviewer-ammy eller något mer subtilt. Så installerar du istället RAT och servern därpå och använder den som resurs, du kopplar upp dig mot denna dator säkert och utför sedan allting på den för går något åt skogen riskerar man varken systemresurs eller länkning tillbaka till sig själv.
Citera
2015-10-21, 04:47
  #7
Medlem
Ganjalfzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Jag undrar spontant, har du sett lite youtubefilmer om RATs eller har du egen erfarenhet?


Jag är mycket ödmjuk och ärlig och kan säga att jag inte har praktisk erfarenhet av det än.
Men även om jag bara besitter perifer kunskap så skulle jag inte tipsa någon person om något utan att kunna det själv.
Du kanske kan men uttrycker dig förenklat/icke pedagogiskt...

Men


Det jag syftade på med egenprogrammerad var en RAT som du faktiskt kodat från scratch. Jag kan inte säga att jag har speciellt mycket erfarenhet, har endast skrivit en RAT med begränsad funktionalitet (inget grafiskt gränssnitt, ingen port-forwarding). Men men, jag har säkerligen sett en och annan youtube-video också...

Men om man skriver sin egen RAT så slipper man använda krypteringstjänster, speciellt om man bara vill attackera en person!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback