Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-10-11, 10:18
  #85
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Är man på ett vanligt svenskt gym som har möjlighet för att träna marklyft och det väsnas lite (folk släpper från höften osv) och det görs på ett podie eller mattor för det så är det inga problem.

Att någon hanterar tunga hantlar och sedan halvsläpper dem i golvet för att spara energin är inga konstigheter direkt (maxat/failure set, droppar dem under knähöjd för att spara ländryggen t.ex.).

Jag förstår att det inte är lämpligt kanske på varenda gym. Men att gå till gymmet och störa sig på att några individet kanske väsnas lite (det finns så klart onödigt hanterande av "kasta vikter" i golvet) känns lite löjligt, så länge gymmet själva tycker det är ok. Vilket många gym gör och en del inte.

Tråden var för övrigt en frågeställning. Vi som tränar på gym och aktivt strävar efter att bli starkare eller större tycker nog att det är ok med att det inte är en nagelsalong i ett bibliotek. Slitage är något utrustning ska utsättas för, det är inga glastroféer det handlar om.
Tycker du har börjat mjuka upp dina påståenden så pass att jag tror att vi är hemma. Skönt att det finns folk som i alla fall indirekt kan erkänna att de har fel.
Citera
2017-10-11, 13:28
  #86
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Tycker du har börjat mjuka upp dina påståenden så pass att jag tror att vi är hemma. Skönt att det finns folk som i alla fall indirekt kan erkänna att de har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Skrika, nej. Att stånka lite på sista repsen är lugnt. Vad du däremot inte får göra är att släppa vikter i golvet. Oavsett om du kör mark eller hantlar ska du lägga ner vikterna. Klarar du inte det lyfter du för tungt och vill du inte det är du en idiot.

Mina påståenden är fortfarande desamma som innan. Det är du som har kommit till insikt och börjar mjukna.
Citera
2017-10-11, 15:04
  #87
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Mina påståenden är fortfarande desamma som innan. Det är du som har kommit till insikt och börjar mjukna.
Du har citerat fel, du har fetat något som jag skrivit, inte du.
Citera
2017-10-11, 16:54
  #88
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du har citerat fel, du har fetat något som jag skrivit, inte du.

Jag tror du missförstår med flit. Men det är ok.

Mitt påstående är fortfarande intakt och ditt påstående och namnkallade av folk som tränar påvisas tydligt iom den fetade citeringen av dig.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback