Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-14, 22:02
  #1
Medlem
Citat: Säkerhetspolisen (Säpo) får ytterligare 225 miljoner kronor för att bekämpa våldsbejakande islamistisk extremism. Pengarna ska användas för att följa och så småningom fängsla de svenskar som reser utomlands för att kriga.


Kostar att ta emot dem till demokratiska landet Sverige men kostar även när de åker på egna äventyrsresor...
__________________
Senast redigerad av Sine-metu 2015-09-14 kl. 22:18.
Citera
2015-09-14, 22:08
  #2
Medlem
VVCs avatar
Källa?
Citera
2015-09-14, 22:12
  #3
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa...ampa-extremism
Citera
2015-09-14, 22:28
  #4
Medlem
moraltanten88s avatar
De kanske är bättre att lägga de pengarna på gränskontroller?

Idag får väl alla komma över gränsen helt fritt va?
Citera
2015-09-14, 23:04
  #5
Medlem
Haha "äventyrsresor". Jag tror ändå att i slutändan spelar det ingen roll hur mycket pengar som läggs ner på antiterrorism. Det är bara kolla hur många som slussas in 4500 i veckan.

Det kanske bara låter som en siffra men om man försöker skapa sig en bild av hur mycket människor det är och att det bara är människor för 1 VECKA då kanske det tillslut går att dra en slutsats att det är omöjligt uppdrag att stoppa inflödet av is anhängare och terroristbenägna människor.
Citera
2015-09-14, 23:09
  #6
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88
De kanske är bättre att lägga de pengarna på gränskontroller?

Idag får väl alla komma över gränsen helt fritt va?

Ja, detta är ju som att hindra båten från att sjunka genom att säga åt folk att ösa fortare, istället för att täppa igen hålen. Men att jobba från fel håll är i sig ingenting ovanligt i det här landet. Det är just det tankesättet som har byggt detta majestätiska tempel av kaos
__________________
Senast redigerad av midvintermorker 2015-09-14 kl. 23:14.
Citera
2015-09-15, 07:31
  #7
Medlem
JumpingJacks avatar
Säpos anslag är inte ett ämne för Integration & invandring.

Integration & invandring ------------> Brott och brottsbekämpning
Citera
2015-09-15, 08:15
  #8
Avstängd
Med tanke på antalet som påstås ha rest till IS blir det nog en bra bit över en halv miljon per skalle. Väl använda pengar?
Citera
2015-09-15, 08:42
  #9
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Med tanke på antalet som påstås ha rest till IS blir det nog en bra bit över en halv miljon per skalle. Väl använda pengar?
Jag gissar att det pumpas stora mängder svenska pengar till IS det är förhoppningsvis de som säpo skall stoppa.
Jag tror att pengarna gör större nytta hos säpo än de gör om de läggs på att skicka soldater.
Citera
2015-09-15, 08:56
  #10
Medlem
sajebiss avatar
Det är vad de säger i.a.f men jag tror att politikerna ökar anslagen till säpo p.g.a rädslan från det egna folket som mer och mer börjar att tröttna...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback