Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-02, 19:15
  #13
Medlem
ersattningsids avatar
När vår fastighetsägare renoverade vårt badrum för ca 3 år sen tog det 6 veckor och vi fick 35 % avdrag på hyran efteråt. Vi har gästtoa , så vi hade toalett i lägenheten under tiden och dusch fanns i källaren dit bara vi hade lånenyckel

Helt ok för oss

exit. att du skulle stå för elen under tiden är ju bara larvigt , säg du vill ha ersättning för den !!!!
Citera
2015-10-04, 10:13
  #14
Medlem
heinos avatar
Fick en fri hyra när de renoverade mitt badrum också. Tog 4-5 veckor. Fick baja och duscha i stuga utanför.
Citera
2015-10-20, 14:57
  #15
Medlem
Aggrovators avatar
Tack för era svar.

Badrummet är färdigt nu sedan ett par veckor ungefär och det höll på ganska precis i 29 dagar.. Om man inte räknar med en ventil de glömde sätta upp, men det gör inte jag.

Har varit i kontakt med min hyresvärd då jag självklart undrade hur man går tillväga för att ansöka om reducering. Fick till svar att det är något man börjar räkna på automatiskt när de får signal om att arbetet är färdigt. Har fortfarande inte hört ett pip om det sedan dess dock.

Står i mitt hyreskontrakt att man i normalfallet inte betalar ut någon ersättning alls vid reparation/underhållsarbete så jag får väl verkligen se till att trycka på att det tog lång tid. Känns ju sjukt orättvist att vissa av er kompenserats med ganska höga reduceringar Men sånt är livet antar jag..

Från hyreskontraktet
http://i57.tinypic.com/qqqzkh.jpg

Är det "normalt"/vanligt förekommande med dessa villkor? Alltså den delen som rör renovering..

PS* Elräkningen landade på ungefär 150 kr mer än vanligtvis, ingen astronomisk summa direkt men väl värt att påpeka.
__________________
Senast redigerad av Aggrovator 2015-10-20 kl. 15:03.
Citera
2015-10-21, 01:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Tack för era svar.

Badrummet är färdigt nu sedan ett par veckor ungefär och det höll på ganska precis i 29 dagar.. Om man inte räknar med en ventil de glömde sätta upp, men det gör inte jag.

Har varit i kontakt med min hyresvärd då jag självklart undrade hur man går tillväga för att ansöka om reducering. Fick till svar att det är något man börjar räkna på automatiskt när de får signal om att arbetet är färdigt. Har fortfarande inte hört ett pip om det sedan dess dock.

Står i mitt hyreskontrakt att man i normalfallet inte betalar ut någon ersättning alls vid reparation/underhållsarbete så jag får väl verkligen se till att trycka på att det tog lång tid. Känns ju sjukt orättvist att vissa av er kompenserats med ganska höga reduceringar Men sånt är livet antar jag..

Från hyreskontraktet

http://i57.tinypic.com/qqqzkh.jpg

Är det "normalt"/vanligt förekommande med dessa villkor? Alltså den delen som rör renovering..

PS* Elräkningen landade på ungefär 150 kr mer än vanligtvis, ingen astronomisk summa direkt men väl värt att påpeka.



Det är skitsamma om det står att dom inte betalar ut någon ersättning vid renovering krånglar värden det minsta så ringer du hyresgästföreningen är du inte medlem blir du det.

När min värd renoverade vårt badrum pga vattenskada skulle allt ta max en vecka vilket snabbt blev till 6 veckor med flera barn var det inte så kul att åka en halvmil till svärmor när det skulle duschas , värden vägrade ersättning för det stod i kontraktet att man inte fick det sa han, efter en halvtimme i telefon med hyresgästföreningen så löste dom det på en vecka.

Min hyra ligger på 7000 och jag fick för 1,5 månad pga utebliven toalet 2700 plus 400 förstört avfuktare elverktyg mm
Citera
2015-11-14, 22:47
  #17
Medlem
Aggrovators avatar
Verkar som det slutligen ordnade sig med även hyresreduceringen.

Fick exakt 40% "rabatt"... Egentligen bara 20% men då det dragit ut på tiden var de lite snällare. Hade väl hoppats på 50% iaf men det ville de inte gå med på. Jaja det blev bra till slut!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback