Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-12, 11:21
  #1
Medlem
Min kompis behöver nya datordelar då han vill spela cs go på högsta grafik bra utan att lagga.
Just nu har han en intel core i3 processor, nvidia geforce 605 grafikkort, 220w nätagg, 6 gb ram och moderkortet vet han inte men kommer behövas byta då det är väldigt litet och han ska ha nytt chassi.
Vad behövs byta och till vad isf? Budget runt 2-3k.
Citera
2015-09-12, 13:46
  #2
Medlem
swebarbs avatar
hade köpt nytt grafikkort och nätagg core i3 räcker gott och väl.
Citera
2015-09-12, 13:47
  #3
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinkallner
Min kompis behöver nya datordelar då han vill spela cs go på högsta grafik bra utan att lagga.
Just nu har han en intel core i3 processor, nvidia geforce 605 grafikkort, 220w nätagg, 6 gb ram och moderkortet vet han inte men kommer behövas byta då det är väldigt litet och han ska ha nytt chassi.
Vad behövs byta och till vad isf? Budget runt 2-3k.
i3-processor säger inte så jävla mycket. Vad för modell?
Köp ett nytt grafikkort.
Citera
2015-09-12, 16:00
  #4
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
RAM-minnet räcker nog gott och väl men jag skulle satsa på ett nytt grafikkort. Sedan så spelar väl nätaggregatet mindre roll? Den tillhandahåller bara elektricitet till komponenterna eller har jag fel?
Citera
2015-09-12, 16:52
  #5
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
RAM-minnet räcker nog gott och väl men jag skulle satsa på ett nytt grafikkort. Sedan så spelar väl nätaggregatet mindre roll? Den tillhandahåller bara elektricitet till komponenterna eller har jag fel?

öh han skrev 220W? det är ju på tok för lite för att driva en dator, man ska ha minst 450w då klarar man sig rätt bra..
Citera
2015-09-12, 18:17
  #6
Medlem
Sereenas avatar
220W nätagg lär ju inte klara av att driva mycket.
Skulle inte ens titta åt nåt under 500, helst 750 eller mer.
Citera
2015-09-13, 04:23
  #7
Medlem
brattalattas avatar
Låter som han har en märkesdator. Troligen är ni tvungen att byta moderkort och allt.
Citera
2015-09-13, 12:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albinkallner
Min kompis behöver nya datordelar då han vill spela cs go på högsta grafik bra utan att lagga.
Just nu har han en intel core i3 processor, nvidia geforce 605 grafikkort, 220w nätagg, 6 gb ram och moderkortet vet han inte men kommer behövas byta då det är väldigt litet och han ska ha nytt chassi.
Vad behövs byta och till vad isf? Budget runt 2-3k.


Skall verkligen denna tråd ligga i macforumet?.
mig veterligen är det ohyggligt svårt att byta ut delar i sin macdator om inte omöjligt, bortsett ifrån ramminnet (om man inte har en senare model med tillhörande fastlimmat ram)
Citera
2015-09-13, 15:19
  #9
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
öh han skrev 220W? det är ju på tok för lite för att driva en dator, man ska ha minst 450w då klarar man sig rätt bra..

Oj läste för snabbt Nej ett nytt nätaggregat skulle även det vara på sin plats!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback