Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-12, 09:29
  #1
Medlem
enfindams avatar
Först "Ring så spelar vi" sedan "Melodikrysset". Det är en tradition för många att följa de här programmen som har sänts sedan sextiotalet. Tycker du att de har förändrats genom åren och isåfall hur?
Citera
2015-09-12, 09:35
  #2
Medlem
gurkmajjas avatar
Ring så spelar vi är jag ingen slavisk följare av sedan Tellemar lämnade skeppet. Var väl inte tidigare heller iofs, men Lisa Syréns inställsamma stil har jag lite svårt för. Melodikrysset kör jag däremot varje lördag om jag kan.

Har det förändrats? Njaaa, jag tycker nog inte det, mer än att innehållet anpassas till tidseran givetvis. Det är väl ett av få radioprogram man kan lita på. Det är inget genusfokus, flyktingfokus, osv utan de levererar en svensk tradition.

Däremot är jag jag inte gammal nog att ha koll på hur det var på typ 60/70-talet.
__________________
Senast redigerad av gurkmajja 2015-09-12 kl. 09:46.
Citera
2015-09-12, 09:46
  #3
Medlem
enfindams avatar
Jag blir ofta irriterad när jag löser "Melodikrysset" eftersom programledaren hittar på sina egna regler. Förra veckan skulle ett efternamn in på vågrätt 9 som inte var något vågrätt 9 utan fortsättning på vågrätt 7. Skrev ett mail till Sveriges Radio om detta och fick till svar att "det bara är en lek". Ibland längtar man tillbaka till Bengt Haslums tid...
__________________
Senast redigerad av enfindam 2015-09-12 kl. 09:49.
Citera
2015-09-12, 09:52
  #4
Medlem
gurkmajjas avatar
Ja han kanske är lite väl innovativ ibland den gode Eldeman, men inget jag stör mig nämnvärt på.

Ska jag kritisera något är det väl att det är en ganska ojämn svårighetsgrad. Vissa gånger ganska enkelt, andra omöjligt. Men, det är väl mer min musikaliska allmänbildning som brister när jag inte har koll på att Enok Enoksson från Jokkträsk spelade in en 33 varvare med Gamla Nordsjön 1967.
Citera
2015-09-12, 09:54
  #5
Medlem
gurkmajjas avatar
Du och jag kanske ska ta och bumpa denna gamla goding? (FB) Melodikrysset - Diskutera lösningar

Kanske bara är vi på Flashback som ägnar oss åt detta perverterade lördagsnöje.
Citera
2015-09-12, 10:02
  #6
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Du och jag kanske ska ta och bumpa denna gamla goding? (FB) Melodikrysset - Diskutera lösningar

Kanske bara är vi på Flashback som ägnar oss åt detta perverterade lördagsnöje.
Det var ingen dum idé. Ja, man börjar inse att man inte är helt ung längre när man ägnar sig åt denna mossbevuxna aktivitet.
Citera
2015-09-12, 12:47
  #7
Medlem
elektronikfreaks avatar
Brukar lyssna till Lördag med Lisa och Ring så spelar vi men däremot aldrig Melodikrysset. Ibland sänder de Bosse Bildoktorn på lördags fm (åtminstone för oss som lyssnar till P4 Kalmar). Roligt att lyssna till Bosse som jag brukar träffa ibland här i Borgholm sommartid på alla bilutställningar, bilshower och carmeets.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback