Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-10, 19:32
  #1
Medlem
Finns det exempel på det från böckernas värld eller filmens?

Jag tänker inte precis på pengagåvor eller materiella ting. Något i bakhuvudet säger mig att om en mäktig maffiaboss till exempel säger att jag betror dig mina barn eller mina döttrar är dina döttrar eller någonting åt det hållet, så är det oerhört stort.

Kan detta slå an en sträng hos någon kunnig på området, som förstår vad jag är ute efter?
Citera
2015-09-10, 22:37
  #2
Medlem
wuuut
Citera
2015-09-12, 18:59
  #3
Medlem
ixgamess avatar
Har varit gift med dotter till en yakuza boss. Han äger en massa fastigheter i tokyo. Men det har inte påverkat förhållandet med hans dotter. När vi kom tillbaka till sverige så fick vi klara oss själva! Hon gick på SFI och jag jobbade på som vanligt. Det enda jag vet som min fru sa till mig 'var alldrig skyldig en tjänst till dom' vet inte vad hon menade med det?! Vet bara att han en gång i månaden flög till Las Vegas med sina 4 livvakter och så spelade han upp några miljoner dollar. Annars så har allting varit normal precis som vanligt. Tyvärr så har jag inte så mycke att berätta detta beror på att yakuzan inte gör så mycke väsen av sig. Dom äger det mesta i Japan det är så det är.
Citera
2015-09-15, 14:18
  #4
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Har varit gift med dotter till en yakuza boss. Han äger en massa fastigheter i tokyo. Men det har inte påverkat förhållandet med hans dotter. När vi kom tillbaka till sverige så fick vi klara oss själva! Hon gick på SFI och jag jobbade på som vanligt. Det enda jag vet som min fru sa till mig 'var alldrig skyldig en tjänst till dom' vet inte vad hon menade med det?! Vet bara att han en gång i månaden flög till Las Vegas med sina 4 livvakter och så spelade han upp några miljoner dollar. Annars så har allting varit normal precis som vanligt. Tyvärr så har jag inte så mycke att berätta detta beror på att yakuzan inte gör så mycke väsen av sig. Dom äger det mesta i Japan det är så det är.


Du glömde va du skrev i tråden om yakuza tror jag
Citera
2015-09-15, 23:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Har varit gift med dotter till en yakuza boss. Han äger en massa fastigheter i tokyo. Men det har inte påverkat förhållandet med hans dotter. När vi kom tillbaka till sverige så fick vi klara oss själva! Hon gick på SFI och jag jobbade på som vanligt. Det enda jag vet som min fru sa till mig 'var alldrig skyldig en tjänst till dom' vet inte vad hon menade med det?! Vet bara att han en gång i månaden flög till Las Vegas med sina 4 livvakter och så spelade han upp några miljoner dollar. Annars så har allting varit normal precis som vanligt. Tyvärr så har jag inte så mycke att berätta detta beror på att yakuzan inte gör så mycke väsen av sig. Dom äger det mesta i Japan det är så det är.

Va det inte din frus moster som va gift med en i yakuzan? eller din frus syster? Va inte din fru från thailand?
Citera
2015-09-17, 19:59
  #6
Medlem
ixgamess avatar
Det kan vara svårt att veta hur man ska göra eller var man ska börja - gift kan bli skild och skild kan bli gift.

Är skild nu.

Blir nog en Afrikansk tjej nästa gång verkar det som. När vi ändå är på gång!
Citera
2015-10-03, 12:31
  #7
Medlem
stigbygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Har varit gift med dotter till en yakuza boss. Han äger en massa fastigheter i tokyo. Men det har inte påverkat förhållandet med hans dotter. När vi kom tillbaka till sverige så fick vi klara oss själva! Hon gick på SFI och jag jobbade på som vanligt. Det enda jag vet som min fru sa till mig 'var alldrig skyldig en tjänst till dom' vet inte vad hon menade med det?! Vet bara att han en gång i månaden flög till Las Vegas med sina 4 livvakter och så spelade han upp några miljoner dollar. Annars så har allting varit normal precis som vanligt. Tyvärr så har jag inte så mycke att berätta detta beror på att yakuzan inte gör så mycke väsen av sig. Dom äger det mesta i Japan det är så det är.



Mytoman......


Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Har en yakuza boss i släkten. Närmare bestämt min frus moster är gift med honom (gifta i 25 år). Dom bor i Tokyo där dom har hus och en massa lägenheter. Han brukar roa sig med att åka till Las Vegas, där spelar han upp några millioner dollar då och dkå. Har bjudit hit dom till sverige men det blir problem med boende. Då han har en massa vakter omkring sig. Dock har han bjudit oss till Tokyo. Vem vet kanske åker jag och min fru dit nån dag. (Vi får allt betalt).
Citera
2015-10-03, 13:24
  #8
Medlem
Det betyder inte ett skit vad en "maffiaboss" säger till dig i den världen. 2 Saker räknas.

1. Hur ekonomiskt viktig är du för "maffiabossen"
2. Hur mycket våldskapital du har om ni blir ovänner kommer att avgöra om han kommer att få dig att "försvinna eller inte" den dagen.

Sen finns det djupa vänskapsband och lojaliteter i den här världen också givetvis. Byggda på ömsesidig kärlek och respekt. Men det är en hård värld och den som gör bort sig tillräckligt kommer straffas hårt för det också. Oavsett vilken historia man har med "maffiabossen".

Skriver maffiaboss inom situationstecken för det låter i mina öron så kliché. Högt uppsatt person i den undre världen, mannen som håller i trådarna ect låter bättre (personlig åsikt).
Citera
2015-10-09, 18:41
  #9
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigbygel
Mytoman......


stigbygel haha skriv fakta eller så skriv ingenting alls. Vad vet du om mig .....ingenting aha du vill ha lite uppmärksamhet fick du inte bröstet när du var liten...eller ???

Din bild säger allt.....det räcker för mig!! Du kan gå ifrån denna tråden och fortsätta trimma din Puck Dakota!!
Citera
2015-10-09, 23:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Skriver maffiaboss inom situationstecken för det låter i mina öron så kliché. Högt uppsatt person i den undre världen, mannen som håller i trådarna ect låter bättre (personlig åsikt).

Kom igen! Du måste väl förstå att det heter citationstecken...
Citera
2015-10-10, 01:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geuse
Kom igen! Du måste väl förstå att det heter citationstecken...


Haha, nu när du nämner det så blir det ju solklart. Tack för infon
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback