2017-05-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Känns inte orimligt.

Vad de borde köra istället:

Double-stardust istället för double-candy (om det bara går antingen eller)
Regional-Exlusive-Rotation event
Smeargle-Delibird event
Legendary Birds
Legendary Mew-Mewtwo
Legendary Beasts
Legendaru Birds 2+Celebi

Ja satan vad roligt alla dessa hade varit!! Riktigt sugen på region-pokisarna!
Citera
2017-05-14, 18:47
Medlem
Etrades avatar
Jaha då är det dags att bli rejält besviken ikväll eller imorgon. 2 st 10km-ägg inkuberade och dom är halvvägs gångna..

Trevligt dock att jag stötte på en vild Lapras idag, det första riktigt rare-spawn på väldigt länge.

Hittade också en vild Abra CP848 IV82%. Jag evolvade mest för skojs skull och Alakazamen (CP2147) fick Confusion - Futute Sight. Och har jag förstått det rätt så är detta moveset bra mycket bättre än Confusion - Psychic som jag har på min andra?
Båda har 82% IV så jag kanske borde satsa på att maxa ut den nya nu istället?
Citera
2017-05-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Dragon Scale är en aning meningsfull, på så sätt att varje gång du evolvar Kingdra (som har Dragon type och Water type) så får du ett tillskott på medaljen för Dragon type. Detta ger i längden catch bonus för Dragon type, vilket alltså är en liten fördel ifall du ska fånga Dratini (för att evolva till Dragonite eller köra power up på en befintlig Dragonite).

Det är alltså ganska indirekt, men det finns uppenbart en liten poäng med just Dragon Scale. Även Metal Coat kan det finnas en viss poäng med i och med att Steelix och Scizor är någorlunda vettiga att använda i gymmen i vissa sammanhang. Övriga items är hyfsat meningslösa när man väl har evolvat fram respektive sort.

Wow, just detta håller jag på att jaga för tillfället, och det var guld värt då jag har massa dragon Scale, och har enbart fångat 141 st hittills. Tack för detta!
Citera
2017-05-14, 19:27
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jaha då är det dags att bli rejält besviken ikväll eller imorgon. 2 st 10km-ägg inkuberade och dom är halvvägs gångna..

Trevligt dock att jag stötte på en vild Lapras idag, det första riktigt rare-spawn på väldigt länge.

Hittade också en vild Abra CP848 IV82%. Jag evolvade mest för skojs skull och Alakazamen (CP2147) fick Confusion - Futute Sight. Och har jag förstått det rätt så är detta moveset bra mycket bättre än Confusion - Psychic som jag har på min andra?

Ja, Future Sight är den klart bästa charge move som Alakazam kan ha. Se den här sidan så framgår att Future Sight har cirka 25% högre DPS än Psychic (som inte går att få längre).
Citera
2017-05-14, 19:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Wow, just detta håller jag på att jaga för tillfället, och det var guld värt då jag har massa dragon Scale, och har enbart fångat 141 st hittills. Tack för detta!
Jag fick igår silver i Dragon, 50st.. Fattar inte hur en del kan ha flera hundra och guld sedan länge... dratini är fortfarande sjukt rare vilda.

Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Ja, Future Sight är den klart bästa charge move som Alakazam kan ha. Se den här sidan så framgår att Future Sight har cirka 25% högre DPS än Psychic (som inte går att få längre).

Vad hände med Psycho Cut - Psychic combon då? Den som var så åtråvärd...
Citera
2017-05-14, 20:35
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Vad hände med Psycho Cut - Psychic combon då? Den som var så åtråvärd...

Hehe, jag evolvade själv en Alakazam som fick just Psycho Cut+Psychic, bara en vecka ungefär innan den stora omvälvningen där nya moves introducerades.

Nu har jag dock två med Confusion+Future Sight (varav en fångad vild och en evolvad från Abra), så jag är nöjd ändå.
Citera
2017-05-14, 22:32
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Allt under 90% går till professorn.
Skadat gods är inget för mig.

Den nya har bättre moves än din gamla vilket fall som helst.
Citera
2017-05-14, 23:15
Medlem
Glorkass avatar
angående items: det kan ju bli så att samma items kommer till nytta i gen 3 och framåt?
Vore ju sjukt segt att ha raderat eller okynnes-evolvat bort items som man sen behöver och som sen blir jobbiga att få. Jag sparar åtminstone 2 av varje item tänker jag.
Citera
2017-05-15, 10:29
Medlem
Etrades avatar
En Dratini och en Mantine i mina 10km-ägg, suck!

Det är lite jobbigt när man ändå blir lite "glad" för en Dratini i dessa ägg, då vet man att man har torka alltså.

För övrigt är det bara lite lätt XP-grind för tillfället, passerade precis 1 500 000 av 2 000 000 XP för att nå L37 så jag har ett tag kvar till upplevling.

Vad tror vi om kommande event? Blir det fire-event härnäst? Eller hur firas t.ex Kristi Himmelsfärd och Pingst internationellt sett?
Eller så kanske faktiskt gym-reworken är härnäst..
Citera
2017-05-15, 11:24
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Jag fick igår silver i Dragon, 50st.. Fattar inte hur en del kan ha flera hundra och guld sedan länge... dratini är fortfarande sjukt rare vilda.

Har 112 stycken här. Fångar nog minst en dratini per dag, är på god väg att utveckla en fjärde Dragonite. Har dock aldrig hittat en Dragonite i det fria!
Citera
2017-05-15, 11:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fråga från en casual: Har precis fått ihop till 400 Magikarp candies och har en Magikarp med hög IV. Vet inte exakt IV (casual som sagt), orkar inte ta reda på det.

Min fundering gäller powerup vs evolve.
Är det billigare att poweruppa en pokemon max före man evolvar, än att poweruppa efter evolve?

Jag vet att risken med att poweruppa är att man inte vet vilka movesets man får efter upgrade (dumt att slösa stardust ifall man får dåliga movesets). Men ifall det är billigare att maxa ut min Magikarp än vad det blir att göra det med Gyarados, kanske det är värt det? Max CP utgår jag från är förutbestämt ändå, det kan jag inte påverka? (maxa upp Magikarp till typ 160 påverkar inte Gyarados max CP?)
Citera
2017-05-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Har 112 stycken här. Fångar nog minst en dratini per dag, är på god väg att utveckla en fjärde Dragonite. Har dock aldrig hittat en Dragonite i det fria!

Jag upplever det som att Dratini spawnar mer frekvent nu, men det är väl bara inbillning antar jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in