Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 09:47
  #10549
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Niantic har ju satt i system att bete sig rätt fittigt ända sen spelet släpptes så det förvånar mig egentligen inte. Men dom vinner fan inga sympatipoäng på detta, jävla trams att dom ska vara så kryptiska kring sin information och hemlighetsfulla allt in i det sista. Riktigt osmidigt sätt att bygga sitt varumärke.
Nej man börjar nästan tro att Niantic inte förstår hur seriösa vissa av oss är, och faktiskt gläds / retar upp oss på små hintar, uttalanden, rykten osv.

Nu är det nog bäst för Niantic att dom levererar ett bra påskevent så humöret vänder för vissa av oss.

Jag tillhör dock inte dom "arga", jag ser ingen större anledning att brusa upp över att köra ett XP-race till helgen kontra köra ett för en månad sedan.
Men om jag tycker det är aningen tröttsamt? Jo visst, så är det ju..

Imorgon är det skärtorsdagen, nu är det la snart dags att outa eventet på hemsidan eller twitter tycker man?
Citera
2017-04-12, 09:58
  #10550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Nej man börjar nästan tro att Niantic inte förstår hur seriösa vissa av oss är, och faktiskt gläds / retar upp oss på små hintar, uttalanden, rykten osv.

Nu är det nog bäst för Niantic att dom levererar ett bra påskevent så humöret vänder för vissa av oss.

Jag tillhör dock inte dom "arga", jag ser ingen större anledning att brusa upp över att köra ett XP-race till helgen kontra köra ett för en månad sedan.
Men om jag tycker det är aningen tröttsamt? Jo visst, så är det ju..

Imorgon är det skärtorsdagen, nu är det la snart dags att outa eventet på hemsidan eller twitter tycker man?
Nej jag är inte särskilt upprörd heller egentligen, tycker bara att det är så tröttsamt med företag som inte förstår att deras kundbas är enda anledningen att företaget existerar. Det minsta de kan göra är att hålla en schysst attityd gentemot oss tycker jag.

Tycker deras beteende mest påminner om nåt band med hybris om inte orkar dyka upp i tid till sin konsert, som sedan genomför några nummer halvhjärtat och sen lämnar scenen och låter fansen skrika halsarna av sig för att dom ska komma tillbaka och spela ett par låtar till.
Citera
2017-04-12, 10:26
  #10551
Medlem
irkens avatar
Att Niantic beter sig fittigt är väl ingen direkt nyhet, ända sedan Pokemon GO släpptes har dem ju varit fittiga och indirekt dumma i huvudet.
Och det gäller inte bara en sak, utan nästan alla deras uttalande har varit sjukt dumma.

Jag är inte heller arg, spelar väldigt sporadiskt nu för tiden gentemot förut, men ibland blir man faktiskt väldigt less på hur Niantic beter sig.
Citera
2017-04-12, 11:11
  #10552
Medlem
swebarbs avatar
Inga nyheter vad som kommer till påsken?
Citera
2017-04-12, 11:59
  #10553
Medlem
HenrikBerggrens avatar
http://pokemongoworldnews.com/news/p...ealed-niantic/

“Save your Candy”: Comment was misunderstood and was intended as advice for new players. [10:35]"

Citera
2017-04-12, 12:11
  #10554
Medlem
janssonkarls avatar
Man tycker ju dem kunde varit schyssta och bjudit på en dubbel XP nu när man sparat sen dess 😪

Med vänlig hälsning, JK
Citera
2017-04-12, 12:14
  #10555
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plura
Som applikation för din telefon, IV Go för Android/iPhone eller IvStats (endast Android). Du loggar in me Google, så du slipper skriva in alla stats.
OK. Tack.

Hur stort är "problemet" med varningar och banningar, egentligen? Är inte intresserad av att bli bannad, eller avstängd. Spelar ihop med min son och han skulle bli förkrossad om vi blev av med kontot.
Citera
2017-04-12, 12:20
  #10556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
OK. Tack.

Hur stort är "problemet" med varningar och banningar, egentligen? Är inte intresserad av att bli bannad, eller avstängd. Spelar ihop med min son och han skulle bli förkrossad om vi blev av med kontot.
Fuskar man inte så blir man inte bannad.
Citera
2017-04-12, 12:25
  #10557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Man tycker ju dem kunde varit schyssta och bjudit på en dubbel XP nu när man sparat sen dess 😪

Med vänlig hälsning, JK
Framför allt kan man tycka att han kunde talat om att det blev ett missförstånd långt tidigare, jag upplever det som rätt fittigt att han väntade ända till nu med att släppa den infon.

Komner spara min candy ett tag till så får vi se vad som händer.
Citera
2017-04-12, 12:26
  #10558
Medlem
Qebuis avatar
Men aaaaaaaahh kan de inte komma med info om eventet snart?! Vill kläcka mina 10r men har tänkt sparat dessa inför påsken. Vill kläcka dem nu, nu, nu!

Edit: Kanske blir chanser på Lucky egg också i pokéstopsen? Incubators är det jag hoppas mest på dock.
__________________
Senast redigerad av Qebui 2017-04-12 kl. 12:32.
Citera
2017-04-12, 12:27
  #10559
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Fuskar man inte så blir man inte bannad.
Så klar, men är IV kalkulator fusk? All info finns ju i spelet och presenteras ju bara i form av en siffra istället för ett kryptiskt appraise-meddelande. En tracker, t ex, är ju faktiskt något helt annat.
Citera
2017-04-12, 13:00
  #10560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Så klar, men är IV kalkulator fusk? All info finns ju i spelet och presenteras ju bara i form av en siffra istället för ett kryptiskt appraise-meddelande. En tracker, t ex, är ju faktiskt något helt annat.
All tredjepartsanvändning är "fusk" i den meningen att man kan bli bannad för det, ja. Att räkna ut iv manuellt eller med hjälp av prints eller liknande är i den meningen inte fusk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback