Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 20:18
  #8341
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har det alltid varit så? minns jag såg en youtube-video i somras där det satt 4 eller 5 i en bil som attackerade samtidigt, men kanske bara 3 deltog samtidigt då

Beror alldeles på. Gym väldigt centralt där folk rör sig hela tiden byter ägare många gånger per dag och når sällan/aldrig över level5 då så många kan attackera från så många olika platser (gågata, affärer, restauranger, lägenheter).
Gym i utkanten (behöver inte vara mer än några km) kan stå sig i veckor som level 10... Fick nyligen min utkastad från ett lvl10 gym efter nästan 1 månad, enda gången som det stått sig i över en vecka också för mig personligen.

I enighet med ovan så finns det vissa "traditionsenliga" lvl10 gym, alltså vissa gym är typ alltid lvl10, medan många gym är max-level3-byter-ägare-varannan-timme.. verkar som folk har sina favoriter man vill sitta i länge och bryr sig mindre om andra

För övrigt är jag less på mina 10km ägg, inte så mycket för jag får skit utan att det ger så dåligt med candy, senaste 4 10km äggen har jag bara fått 16 candy (ska ju variera mellan 16-32), så får man 32 candy är det ju som att få 2st 10km kläckningar... att få 32 candy med lapras eller snorlax gör ju stor skillnad i att kunna poweruppa din favorit jämfört med 16 som knappt räcker till nåt när varje powerup kostar 5-7 candy... Hur ofta brukar ni få 16 respektive 32 från era 10km?

Vet inte hur det var i somras då vi alla började lira i augusti/slutet av augusti/början av september. Vi har då aldrig lyckats vara alla fyra inne i gymet samtidigt, utan som sagt 3+1(ensam). Vid power-up av gymet är alla var och en för sig.

Jag har nog aldrig fått mer än 16 Candy från 10-km äggen (förutom under eventet när man fick dubbelt). Brukar oftast få 6 från 2 km, 10 från 5 km och 16 från 10 km.

Något jag stör mig som fan på, är att det inte tycks finnas någon spawnpunkt öht för Dratini/Dragonair/Dragonite häromkring. Nu var det säkert 1,5 månad sedan jag ens såg någon av dem. Samtidigt ser man hur vissa kan tapetsera vardagsrummet med skärmdumpar på sin armé av 3000CP+ Dragonites.

Jag har nu gått över 280 km med min 89% IV Dragonite som Buddy i hopp om att kunna evolva till en betydligt starkare Dragonite än den jag har (som visserligen har bästa moveset) och har nu "bara" fem mil kvar. Sen väntar minst lika många mils vandring för att kunna powra upp den.

Nåja, jag har ju fullt europadex (151), men något ska man ju ha att göra i väntan på generation 2, så jag samlar candy till de kommande evolvningarna. Vilket jag iofs också är färdig med. Haha

Nä, det är väl den där Dragoniten som driver mig att fortsätta köra på, och att samla stardust och candy till mina trogna kämpar när jag levlar upp till 33
Citera
2017-01-15, 20:35
  #8342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toooooxic
Det är inte roligt att spela längre utan fusk -.-

Kanske sluta spela då?
Citera
2017-01-15, 20:37
  #8343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Jag, frugan och döttrarna brukar roa oss med att riva ner höglevlade gps-fuskarägda gym tillsammans. Man kan dock bara attackera 3 åt gången samtidigt, den fjärde personen in i fighten får kriga ensam. Brukar ta runt 5 attacker (+- 1 beroende på något okänt fenomen) att riva ner ett maxat level 10 gym. (Tidigare tog det långt över en timme.)

Det går ruskigt fort att sänka försvararna om man väljer rätt pokemons, mellan 5-10 sekunder per försvarare, så runt en kvart tar det för oss att erövra ett level 10 gym och ersätta med våra egna gubbar

Vet dock inte hur det är hos er där ni spelar, men här tar man ett gym och collectar sina 500 stardust och 10 coins, för bara en kort stund därefter är gps-fuskarna där igen och tar tillbaka gymet. Helt bedrövligt att Niantic inte lyckats hitta en lösning på detta...

Ingen lösning verkar finnas. Tror jag anmält en spelare 4 gånger nu. Han har fortfarande inte blivit bannad.
Citera
2017-01-16, 07:20
  #8344
Medlem
full europadex nu och snart 32.

Niantic är värdelösa på att hantera anmälningar, anmäler spoofare och dubbelkonton hela tiden men inget händer.
Citera
2017-01-16, 11:41
  #8345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
full europadex nu och snart 32.

Niantic är värdelösa på att hantera anmälningar, anmäler spoofare och dubbelkonton hela tiden men inget händer.

Vart finns mail för att anmäla saker och ren allmän kontakt??? Hittar inget...
Citera
2017-01-16, 12:23
  #8346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Vart finns mail för att anmäla saker och ren allmän kontakt??? Hittar inget...
https://support.pokemongo.nianticlab...cles/222249687
Citera
2017-01-16, 14:07
  #8347
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
full europadex nu och snart 32.

Niantic är värdelösa på att hantera anmälningar, anmäler spoofare och dubbelkonton hela tiden men inget händer.

tråkigt då fuskare och botspelare borde dom ta lite mera seriöst för dom förstör ju bara för oss andra..
Citera
2017-01-16, 21:44
  #8348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
full europadex nu och snart 32.

Niantic är värdelösa på att hantera anmälningar, anmäler spoofare och dubbelkonton hela tiden men inget händer.

Level 33. Saknar fortfarande cleffa och togetic. Får extremt få 2km egg. Så jävla dåligt att ingen verkar bli avstängd. Värdelöst att kriga på gymmen mot alla fuskare.
Citera
2017-01-16, 21:55
  #8349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
full europadex nu och snart 32.

Niantic är värdelösa på att hantera anmälningar, anmäler spoofare och dubbelkonton hela tiden men inget händer.

Enkel ekonomisk logik. En avstängd spelare är en mindre chans att någon köper något.
Citera
2017-01-16, 22:10
  #8350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Hur är situationen i Göteborg? Ska dit om ett par dagar och befinna mig mestadels i centrum. Var har Dratini spawn? Var har Aerodactyl setts?

Svårt att säga. Fångade en vid Mölndalsån utanför Rondo förra veckan. Annars är det tunt. Tidigare runt Vallgraven nära Trädgårdsföreningen, men ingen verkar se några där nu.

Den som saknar Electabuzz kan bege sig till lekplatsen nära Kristallen i Lund. Fångade 4st på mindre än 12 timmar i helgen, 2 st dök upp nästan samtidigt.

Aerodactyl har jag sett en gång i Göteborg, nånstans centralt, och sedan inte igen. Fick den.
Citera
2017-01-16, 22:16
  #8351
Medlem
Uppskattningsvis är 2/3 av alla ägg 5 km, 1/6 är 2 km och 1/6 är 10 km. Stämmer det för er?
Citera
2017-01-16, 22:25
  #8352
Avstängd
jonnajo88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Uppskattningsvis är 2/3 av alla ägg 5 km, 1/6 är 2 km och 1/6 är 10 km. Stämmer det för er?

Nej. Jag får 9/10 5 km. 1/20 2 km och 10 km.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback