2016-08-18, 09:40
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jag får dra på mig skämsmössan... Kollade upp nätanvädning och Pokémon GO har använt ca 50 mb sedan månadsskiftet

Tänkte väl det
Citera
2016-08-18, 10:09
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Dunkers är där i princip alltid 2 lures, stadsparken är där mycket folk och sen norra hamnen är där oändligt med vattenpokemon.

Är du ute efter Bulbasur så ut till Jordbodalen, hittade 3 stycken där ute. Samt Pikachu i stadsparken.
Citera
2016-08-18, 10:40
Har någon funnit Charmander btw? Utöver ägget, jag fångade han som första pokemon men har sedan dess inte sett någon. Så, undrar i vilka miljöer han befinner sig!

Sedan undrar jag om ni brukar använda IV Calculators? Jag har en 100% pokemon men den är låg level, ska jag utveckla den till max sedan använda power ups på den? Eller bara ta en annan med högre CP?
Citera
2016-08-18, 11:19
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Kan knappast stämma? Var ute fyra timmar igår och då drog det 23 MB.

Det som kan dra data är Google-maps kartorna om man inte använt/laddat ner dem tidigare som offline-kartor. Men de är ändå bara runt 30-50 Mbyte per område man spelar på så några större mängder data tas inte hem. Dock om man inte har något utrymme kvar på telefonen så att Google maps hela tiden hämtar kartinformation istället för att cacha den lokalt, då kan datamängden gå upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Precis som flera andra sagt kan det inte stämma.Har kört Pokemon Go sedan 17/7 och gått 24 mil - alltså ett x antal speltimmar. Pokemon Go har dragit 438 MB.

Spelet är känt för att dra lite surf men sluka batteri. Så om det är något elektronik och telebutiker tjänar på så är det försäljning av powerbanks och övriga tillbehör till mobilen som underlättar spelandet.

Har märkt att det går åt mycket batteri om man går någonstans där GPS-mottagningen är dålig och wifi är avstängd eller google inte har indexerat wifi-accesspunkterna i närheten. När spelet inte får positionsdata så verkar det loopa runt och dra väldigt mycket CPU. Det går säkert att optimera koden där och spara minst halva strömförbrukningen.
Citera
2016-08-18, 11:28
Medlem
swebarbs avatar
Spelet drar enormt på batteriet oavsett bara du har det igång hela tiden så har du en aktiv gps som tuggar som fan spelar ingen roll om du inte fångar pokemons eller bara går för att kläcka ägg det är inte ens lönt för mig gå utan en powerbank för då kan jag inte vara ute länge alls.
Citera
2016-08-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Skulle helt ärligt rekommendera att välja något annat. Pikachu > Raichu är nog i särklass den sämsta startern, och från min erfarenhet är den nog t.om vanligare än de andra ute i det vilda.

Ni som är 20+, hur många pokemons har man råd att maxa ur ett stardust perspektiv? Maxade nyss min första efter ha varit väldigt sparsam med dust. Om vi säger att jag levlar upp den varje level jag själv går upp lär jag fortfarande plussa rejält med stardust. Känns som att det borde hålla för 6 pokemons iaf?

Jag är level 24 just nu och har bara 4 stycken main Pokemon som jag har maxat. Allt annat är för låg level att göra något med, det är bara att vänta tills man får bättre helt enkelt.

Mina fyra bästa är:

2063 CP Snorlax (med namnet HOLDTHEDOOR )
2045 CP Arcanine
1900 Lapras
1800 Gyarados.

Har även många som har hög CP där jag bara behöver ett fåtal candy till evolution, som tex Dragonair och Exeggcute.

Pokemon med CP under 1500 är helt enkelt inte värda att slösa på, du kommer få mycket bättre under tiden du blir högre level.
Senast redigerad av Rawbiz 2016-08-18 kl. 14:14.
Citera
2016-08-18, 14:38
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det som kan dra data är Google-maps kartorna om man inte använt/laddat ner dem tidigare som offline-kartor.
Det är sedan länge bekräftat att det där inte funkar för Pokémon Go.
Citera
2016-08-18, 14:50
Medlem
satas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Det är sedan länge bekräftat att det där inte funkar för Pokémon Go.

Vad är det som inte skulle funka?
Citera
2016-08-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sata
Vad är det som inte skulle funka?

Att Pokemon Go använder sina egna inbyggda kartor + GPS.
Citera
2016-08-18, 15:02
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Mina fyra bästa är:

2063 CP Snorlax (med namnet HOLDTHEDOOR )
2045 CP Arcanine
1900 Lapras
1800 Gyarados.
Är lvl23 och mina bästa är en Golbat, en Hypno och någon mer på CP1000+ (högsta jag har är 1014) och sedan ett gäng på 900-1000.
Hur i hela honken lyckas folk hitta mons på över 2000?? Inte ens sett en Lapras eller Snorlax på Nearby-funktionen..
Citera
2016-08-18, 15:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Är du ute efter Bulbasur så ut till Jordbodalen, hittade 3 stycken där ute. Samt Pikachu i stadsparken.
För mig är alla "startpokemon" randomspawns, slog nyss på telefonen och då sitter en bulbasaur alldeles utanför bostaden... aldrig hittat några spawnställen för dessa
Citera
2016-08-18, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För mig är alla "startpokemon" randomspawns, slog nyss på telefonen och då sitter en bulbasaur alldeles utanför bostaden... aldrig hittat några spawnställen för dessa

Här ute i Helsingborg har jag märkt att en del pokemons finns vid olika områden. Exempelvis bulbasur samt pickachu som jag skrev. Så klart det kan ta ett tag att finna dem och de inte alltid poppar upp men sannolikheten är hög, då jag provat flera dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in