Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 20:11
  #14665
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Skorpionen.
Om jag har förstått rätt så ger stops fler bollar och bär medan gym ger fler potions och revives. Så vill ni ha fler potions rekommenderar jag att snurra på fler gym

Själv slänger jag en massa potions jämt tycker jag, speciellt nu när man får från presenter också. Men jag tycker många klagar på potion-brist och har gjort det senaste året, så det är väl jag som är udda (antar att jag slåss för lite)

Nu när du säger det med gym så känns det som att det ligger något i det för jag bruka oftast ta mitt första stopp per dag på ett gym där jag har guldmedalj för det verka ge mer items just för första stoppet på dagen och får då en hel del revives och några potions. Ska prova detta, tack för tipset
Citera
2018-08-06, 17:09
  #14666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Nu när du säger det med gym så känns det som att det ligger något i det för jag bruka oftast ta mitt första stopp per dag på ett gym där jag har guldmedalj för det verka ge mer items just för första stoppet på dagen och får då en hel del revives och några potions. Ska prova detta, tack för tipset

Har för mig att första stoppet på dagen får man alltid extra grejer bara man uppehåller en streak. Att man snurrar på minst ett stopp per dag. Annars får man ju alltid extra grejer från gymmen man har medaljer på oavsett när man snurrar. Sen får man även nån extra boll om gymmet är samma lag.
Citera
2018-08-06, 18:55
  #14667
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasSunnistedt
Har för mig att första stoppet på dagen får man alltid extra grejer bara man uppehåller en streak. Att man snurrar på minst ett stopp per dag. Annars får man ju alltid extra grejer från gymmen man har medaljer på oavsett när man snurrar. Sen får man även nån extra boll om gymmet är samma lag.

Jo själva streak systemet är jag med på helt och det är därför jag alltid försöker ta första på ett guld eller silver gym. Den sjunde dagen får du väldigt mycket items och 2500xp tror jag just för man gjort det i rad i sju dagar och sen att det är ett gym du har guld/silver på gör ju saken bättre.

Men grunden att man får mer potions och revives från gym verka stämma rätt bra, bruka snurra gym men glömmer ofta men nu har gjort det mer o mer och har fått rätt mycket potion & super potion. Det känns logiskt med eftersom man slåss på gym/raider så det är ju där de behövs när man spelar.
Citera
2018-08-09, 09:57
  #14668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Men grunden att man får mer potions och revives från gym verka stämma rätt bra, bruka snurra gym men glömmer ofta men nu har gjort det mer o mer och har fått rätt mycket potion & super potion. Det känns logiskt med eftersom man slåss på gym/raider så det är ju där de behövs när man spelar.

Absolut! Det instämmer jag med. Har också märkt att finns några quest som har besynnerligt bra belöningar när det kommer till potions. "Win a level 3 or higher raid" ger 6 st revives och "Battle in a raid" ger 2 revives. Ger man sig på t.ex Porygon som är svårighetsgrad 3 och ligger på runt 11k så har man garanterat gått plus på revives. Sen får man ju några TMs på det också.

Bristen på potions verkar vara så illa för tillfället att folk inte ens orkar ta sig besväret att ge sig på gym. T.ex. har jag en pokemon på ett gym i Stockholm city som varit där i mer än 3 dagar nu. Eller kan det vara så att folk inte orkar spela helt enkelt? Synd, för man får bara max 50 coins oavsett hur länge en pokemon stått på ett gym. Synd att man inte kan sätta in Legendaries, skulle vara nice att få visa upp sin maxade Articuno.
Citera
2018-08-09, 20:07
  #14669
Medlem
Hur många spelare är aktiva i Pokémon GO, någon som vet?
Citera
2018-08-11, 11:45
  #14670
Medlem
SkepticalHippos avatar
Idag och imorgon är det Eevee-event mellan 11-14 (samma tider båda dagarna), detta innebär att Eevee spawnar mer frekvent och alla Eevees som fångas under den här perioden kan attacken Last Resort.

Har tagit upp spelandet igen, sedan Pokemon Go släpptes har det gått i perioder men nu har jag nördat ner mig totalt och hänger på min stads Discord, söker upp raider och försöker lära mig det här med IV.
Citera
2018-08-12, 02:12
  #14671
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetskiByn163
Hur många spelare är aktiva i Pokémon GO, någon som vet?

I maj var det 147 miljoner.
Citera
2018-08-21, 16:00
  #14672
Medlem
Det tycks ändå vara ganska många som fortfarande spelar nu såhär på slutet av sommaren. Min semester är slut och jag får inte behålla gymmen särskilt länge alls i parken här nära jobbet. Innan sommaren kunde det ofta vara så att jag tog ett par gym under lunchen och de höll sig till nästa dag. Nu får jag inte behålla den i närheten lika länge.

Jag läste om att gen 4 ryktades skulle börja släppas samtidigt som Eevee-community day. Det blev ju inget av det. När blir det av?

Det var länge sen det var dubbel XP på evolve. Kommer det någonsin tillbaka? Jag har hur mycket Pidgey-candy som helst.
Citera
2018-08-21, 17:10
  #14673
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Det tycks ändå vara ganska många som fortfarande spelar nu såhär på slutet av sommaren. Min semester är slut och jag får inte behålla gymmen särskilt länge alls i parken här nära jobbet. Innan sommaren kunde det ofta vara så att jag tog ett par gym under lunchen och de höll sig till nästa dag. Nu får jag inte behålla den i närheten lika länge.

Jag läste om att gen 4 ryktades skulle börja släppas samtidigt som Eevee-community day. Det blev ju inget av det. När blir det av?

Det var länge sen det var dubbel XP på evolve. Kommer det någonsin tillbaka? Jag har hur mycket Pidgey-candy som helst.
Ingen vet när gen 4 kommer, dröjer nog någon månad till iaf nu när Celebi quest kom.

Dubbel XP på evolve kommer nog aldrig mer komma, vilket jag verkligen kan förstå. Spelet går ut på att komma ut, inte sitta inne och trycka på tre ställen på skärmen i en halvtimme. Så jag kan tycka att det är bra om det inte kommer! Ser mycket hellre att det kommer t.ex: x3 på catch, hatch, spins, gym battle och x2 för raid.
Själv har jag nästan 4000 Pidgey candies, som jag aldrig kommer använda. Men jag kommer fortsätta fånga massa då stardust är det mest värdefulla just nu. Betydligt mer värdefullt än XP.
Citera
2018-08-23, 14:07
  #14674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Ingen vet när gen 4 kommer, dröjer nog någon månad till iaf nu när Celebi quest kom.

Dubbel XP på evolve kommer nog aldrig mer komma, vilket jag verkligen kan förstå. Spelet går ut på att komma ut, inte sitta inne och trycka på tre ställen på skärmen i en halvtimme. Så jag kan tycka att det är bra om det inte kommer! Ser mycket hellre att det kommer t.ex: x3 på catch, hatch, spins, gym battle och x2 för raid.
Själv har jag nästan 4000 Pidgey candies, som jag aldrig kommer använda. Men jag kommer fortsätta fånga massa då stardust är det mest värdefulla just nu. Betydligt mer värdefullt än XP.

Det stod dock till och med i Forbes att gen 4 sannolikt skulle ha släppts i och med Eevee-eventet.

Kommer ut gör jag nog tillräckligt. Jag spelar i princip varje dag och det handlar i princip alltid om promenader. Man kan väl se det som att det gör det lite mer motiverande att promenera, vilket ju är en positiv bieffekt av att spela. Jag gör en grovsortering på direkten när jag fångar Pokémon, baserat på vilka jag är säker på att jag inte vill behålla. Sen sitter jag kanske ner en liten stund på kvällen hemma och skickar gifts till vänner och då och då sorterar jag ut bland mina Pokémon när det börjar bli fullt. Dessa grejer gör jag alltså stillasittande i soffan. I samband med det, förr i tiden, någon gång var tredje månad eller så, kunde jag sitta och köra ett evolve-race med Ägg ovanpå den dubbla generella XPn. Men för att hamna i det läget så föranledes ju det av en massa knatande för att samla på mig godis.

Jag förstår för er som är level 40 sen länge att ni inte kunde bry er mindre, men jag är fortfarande level 35. Jag skulle jättegärna kunna köra ett par evolve-race för att boosta min XP. Spelar nämligen i alla fall mindre än 5% av min tid tillsammans med någon annan.
Citera
2018-08-27, 10:00
  #14675
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajssmulan
Tyvärr inte, men tycker att det är förbannat efterblivet att man har som uppdrag att få 3 nya vänner..?

Hade mina Irl's som vänner redan men blev tvungen att lägga till 3 stycken randoms, varför?

Jag håller med. Riktigt idiotiskt uppdrag. De vill väl få igång gamla spelare igen. Men surt ändå, vill inte ha några nya vänner
Citera
2018-08-27, 13:04
  #14676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Jag håller med. Riktigt idiotiskt uppdrag. De vill väl få igång gamla spelare igen. Men surt ändå, vill inte ha några nya vänner

Man kan ta bort o lägga till dom igen tre gånger. Det gjorde jag med en som jag bara hade 1 dag med. Så vet inte om man får börja om det men antagligen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback