Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 23:06
  #13525
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Har märkt att det är fler spoofers nu än tidigare, i alla fall där jag bor. Däremot så tror jag inte så många matar sina Pokémon med berries då det knappt ger något alls om man inte är vid själva gymmet. Jag tycker inte det är värt det. Å andra sidan så kan jag se 7 gym numera från min lägenhet så coinsen är inga problem direkt. Är väl skillnad om man bor på en ort med färre gym, antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Så länge det inte är golden razzberries kommer man ingen vart genom att mata hemifrån. Tycker det är bra att det finns ett sätt att stärka gymmen en smula då de är rysligt veka.
Ser det mer som ett sätt att aldrig behöva slänga nanabs och razz etc mer utan är baggen full är det bara att mata på och det är inte HELT att slänga i sjön utan man får nåt litet från det iaf.
Citera
2017-08-02, 00:25
  #13526
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ser det mer som ett sätt att aldrig behöva slänga nanabs och razz etc mer utan är baggen full är det bara att mata på och det är inte HELT att slänga i sjön utan man får nåt litet från det iaf.

Det är sant, men samtidigt tycker jag det bidrar så lite. Tar nästan mer tid för mig att sitta och mata alla Pokémon i gymmet än att gå ut och ta en 5-10 minuters promenad till gymmen och ge dem berries på plats. Men som jag nämnde tidigare, alla har ju olika förutsättningar när det kommer till Pokémon Go.
Citera
2017-08-02, 09:17
  #13527
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bara jag som gillar det nya gymsystemet?

Förut var de flesta gym fulla med 3000+ Pokemons. Att plocka ner ett gym för en casual spelare som jag var ett tvåtimmarsprojekt ungefär. Dessutom var de flesta gym blåa där jag lirar vilket gjorde gymmen meningslösa. Så jag kanske fick in 10-20 coins i månaden, om ens det.

Nu kan jag farma 20-40 coins om dagen. Ta ner ett gym går ganska snabbt med mina 2500CP-mons, även fast de inte är något särskilt. Eftersom jag inte går i skolan eller är arbetslös, är det liksom inte snack om att samla två-fyra vänner och göra det tillsammans på en given tidpunkt vilket nästan var kravet förut. Jag tar gym för jag råkar passera och har tid att stå där i 10-15 minuter före jag går vidare dit jag ska. Dessutom har spelet svalnat så pass nu att det faktiskt går att ha ett gym i några timmar även fast det är ett projekt på fem minuter för nästa spelare att ta gymmet från mig.

Nu är gym intressanta oavsett vem som har dem. Antingen kan man ta dem, eller så kan man dumpa sina Nanab-berries och få stardust för dem. Det enda jag saknar är möjligheten att byta pokemon mellan strider. Drygt att byta under strid.

Decay-systemet är också kanon.

Jag tycker det är ett stort steg i rätt riktning. Gym ska gå att ta med 10-15 minuters jobb för en ensam spelare. Men de ska också vara lätta att förlora. Ja, det suger för er hardcore gamers som tycker era superpokemons ska vara oslagbara och kunna sitta i gymmet i flera månader, men ni får helt enkelt gilla läget. Som det var förr hade en ny/casual spelare inget att hämta i gymmen, nu är de öppnare för den breda massan än förr.

Inte värt att slösa 10-15 min på ett gym för att
sedan eventuellt få maximalt antal coins.
Plocka 1-3 pantburkar så får du tid över samt
kan lägga panten på bra mycket mer coins.
Citera
2017-08-02, 09:29
  #13528
Medlem
ForzaLeons avatar
Hur har övriga med Network error?
Blir främst då vid gym eller raids.
Nu är det mer eller mindre hela tiden ett och
samma gym detta dyker upp på hela tiden.
Gymmet precis bredvid inga problem alls.
Citera
2017-08-02, 09:41
  #13529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Hur har övriga med Network error?
Blir främst då vid gym eller raids.
Nu är det mer eller mindre hela tiden ett och
samma gym detta dyker upp på hela tiden.
Gymmet precis bredvid inga problem alls.

Typ hänt en gång på en raid. startade om appen så funkade det igen.
Citera
2017-08-02, 11:25
  #13530
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Hur har övriga med Network error?
Blir främst då vid gym eller raids.
Nu är det mer eller mindre hela tiden ett och
samma gym detta dyker upp på hela tiden.
Gymmet precis bredvid inga problem alls.

Ja jag citerar mig själv.
Var ute & testade gymmen lite, tog ned ena utan problem.
Sen det andra gymmet tog ned förrsta sen då error på andra när den nästan var nere.
Startade om allt körde igen och blev samma igen, körde igen och blev samma åter igen.
Nu den första utslagen men får då error igen på den andra som nu är först.

Nu foliehatten kommer på eftersom jag ser då att det är samma spelare som jag tidigare dagar haft problem med.
Ja blir network error när den är nästan är nere.

Hämtar döttrarna och testar alla tre med omstartade enheter
Hur det gick?
Ja samtliga får network error när den är nästan nere.
Skiftat och ändrat med och utan Wifi allt annat fungerar hur bra som helst.
Utom då denna spelare i just detta gym.

Ska jag gömma undan foliehatten eller vad?
Citera
2017-08-02, 12:00
  #13531
Medlem
Lanoos avatar
Trodde inte att det skulle spela någon större roll att dom höjde catch raten på legs med 1%. Men tog en runda igår och 2/2 Lugia och 2/2 Moltres fick följa med hem.
Missade 6 Articuno och 3 Lugia på release dagen. Så det är helt klart skillnad.
Eller så hade jag sjuk flyt igår.
Men väldigt kul att se alla spelare. Är lätt runt 40-50st vid varje leg-raid, så är inga problem att plocka ner fåglarna.
Citera
2017-08-02, 13:07
  #13532
Medlem
Kafferastens avatar
Har slängt 2 bollar sammanlagt nu på legendary vilket resulterat i en Articuno och nu en Moltres. Högre catch rate än så har väl inga andra i mitt dex Måste hitta en Lugia raid i stan också. Får åka in imorrn igen och spana. Finns det någon tid som är bättre än någon annan vad gäller raid eller är dom random mellan 9-21 eller vad det är?

Dom här Charged TM och Fast TM som man får ska man spara dom till något? Inte riktigt förstått grejen men kör ju aldrig i gym annars så har ingen koll.
Citera
2017-08-02, 15:34
  #13533
Medlem
IgorSs avatar
Ny bugg. Stjärnmärkningen försvinner på alla pokemon efter de varit i gym. Värt att hålla koll på så ni inte råkar kasta era läckerbitar.
Citera
2017-08-02, 16:53
  #13534
Medlem
Tycker att det verkar som att spawn-raten för att Moltres dyker upp som raid är mycket låg. Segt hur som helst. Hur ser det ut hos er?
Citera
2017-08-02, 20:22
  #13535
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Ny bugg. Stjärnmärkningen försvinner på alla pokemon efter de varit i gym. Värt att hålla koll på så ni inte råkar kasta era läckerbitar.

Har märkt detta med. Så det gäller att vara försiktig. Kommer Niantic någonsin ha en problemfri app må tro?
Citera
2017-08-02, 21:34
  #13536
Medlem
:Ericuss avatar
Har varit med i tre legendary raids i hålan jag bor. Två Articuno, misslyckades med att fånga den bägge gångerna. Moltres idag, dök upp 14 personer vilket får ses som bra i den lilla håla jag bor i. Salig blandning av folk, barn, föräldrar och folk i min egen ålder. Den fick jag på andra kastet, 91% IV så jag är väl nöjd.
__________________
Senast redigerad av :Ericus 2017-08-02 kl. 21:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback