Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-09, 09:30
  #25
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethereum
Får man tävla ofta?

Det väljer du ju själv hur aktiv du vill vara. Här finns en kalender över många inrikes tävlingar.
Citera
2018-05-17, 23:31
  #26
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethereum
Funderar också på detta.
Men hur stort är rally i sverige för amatörer?
Får man tävla ofta?

Det är förvånansvärt många som tävlar och tävling ungefär 1-3 ggr per månad inom 20 mils radie lite beroende på var i landet man bor. "Hur kan alla dessa människor ha råd" brukar jag fråga mig, men svaret är nog att precis varenda krona som inte går till direkt överlevnad läggs på rally i många fall..

Sen kan man förstås tävla i en relativt billig klass men även där får man lägga runt 50 000 på en bil och sen sisådär 10-20 000 kr på en säsong om man har sån tur att inget går sönder.
Citera
2018-06-09, 00:28
  #27
Medlem
Got2GoL8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är förvånansvärt många som tävlar och tävling ungefär 1-3 ggr per månad inom 20 mils radie lite beroende på var i landet man bor. "Hur kan alla dessa människor ha råd" brukar jag fråga mig, men svaret är nog att precis varenda krona som inte går till direkt överlevnad läggs på rally i många fall..

Sen kan man förstås tävla i en relativt billig klass men även där får man lägga runt 50 000 på en bil och sen sisådär 10-20 000 kr på en säsong om man har sån tur att inget går sönder.
Ja, om vi pratar om det sena 90-talet. Har tävlat i många år, tidigare. Men en snäll helg, exkl boende och resor kan det gå runt på ca 5-6000 i typ Kalle Anka cup. Om det är ett varvlopp eller en backtävling nära dej... ca 2000kr, men då skönmålar jag bilden. Lite bilsläp, missad arbetstid mm. Men det är det värt, då man sitter med darrande fot på kopplingen på start på SS1, men när man växlar till 2:an växer hornen ut ur hjälmen!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback