2015-09-10, 19:52
Medlem
Finisterres avatar
Gud, vilket trasigt curlingbarn som vill tvinga andra att delta i systematisk avlivning för att ingen ska "känna sig dömd".

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
likställas med en snickare som är pacifist och ska vägrar att hantera en spik"pistol"

hon var väl för fan anställd som barnmorska och inte som präst! hennes tro får hon lämna hemma medens hon sköter sitt sitt jobb eller så får hon byta yrke, inte något mysterium alls
Ni svenskar är starkt indoktrinerade till att hata "fädernas kyrka" och till att på sikt abortera bort er själva. Det kan ha att göra med dessa krystade liknelser ni gör.

Den korrekta jämförelsen är en veterinär som inte vill stå i slakteri och skära halsen av svin, eller en läkare som inte vill delta i "aktiv dödshjälp"
Citera
2015-09-10, 20:03
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Gud, vilket trasigt curlingbarn som vill tvinga andra att delta i systematisk avlivning för att ingen ska "känna sig dömd".

Att bli barnmorska är ett val. Alltså är det bara i din sjuka hjärna som någon blir tvingad till att utföra aborter.

Du försöker däremot tvinga andra att behålla barn de inte är redo för att ha, och du dömer därmed dessa barn till jävligare liv än nödvändigt. Det gör dig till en skenhelig cyniker.
Varför kan du inte låta människorna föda barn när de själva bedömer sig vara kapabla att bli bra föräldrar?

Citat:
Den korrekta jämförelsen är en läkare som inte vill delta i "aktiv dödshjälp"

Kanske om man kommer från medeltiden, eller alternativt ett land som idag är som Sverige på medeltiden. För oss andra (välkommen till en betydligt mer upplyst tid) är barnmorska ett yrke som bland sina uppgifter har att utföra aborter.
Senast redigerad av Hitokiri-Battosai 2015-09-10 kl. 20:53.
Citera
2015-09-10, 20:16
Medlem
Rewindings avatar
Underhållande fenomen, finns ingen logik i det alls.
Känner verkligen att vi håller på att bli mer och mer som USA.

Jag går fram och beställer en kopp varmt kaffe.
"Varsågod här är ditt varma kaffe" Säger biträdet.
När jag ska ta mitt kaffe blir jag förvånad över att det är varmt, jag tappar det och bränner mig lite på handen.
"AJ SOM FAN, DET VAR JU VARMT JU!" säger jag.
"Men du beställde ju varmt kaffe?" Säger biträdet.
"Ni ska få höra från min jurist om detta!" Säger jag och går därifrån.

Samma tramsiga princip, eller låt oss säga att en narcissist utbildar sig till psykolog. En politiker utan åsikter, fabriksarbetaren som varken har armar eller ben?

Kanske dåliga exempel men samma princip, man blir iallafall påmind om att aldrig skaffa barn då det bara vore elände att föra dem in i denna värld.
Citera
2015-09-10, 20:58
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Att bli barnmorska är ett val. Alltså är det bara i din sjuka hjärna som någon blir tvingad till att utföra aborter.

Du försöker tvinga andra att behålla barn de inte är redo för att ha, och du dömer därmed dessa barn till jävligare liv än nödvändigt. Det gör dig till en skenhelig cyniker.
Varför kan du inte låta människorna föda barn när de själva bedömer sig vara kapabla att bli bra föräldrar?

Kanske om man kommer från medeltiden, eller alternativt ett land som idag är som Sverige på medeltiden. För oss andra (välkommen till en betydligt mer upplyst tid) är barnmorska ett yrke som bland sina uppgifter har att utföra aborter.

Det enda abort och vanlig födsel har gemensamt är att det kommer ut saker ur en fitta.
Det är ett helt godtyckligt val som landstingen i Sverige gjort, pga politisk styrning, att alla barnmorskor även aborterar barn, och det är gjort just av den anledningen jag angav. Om du letar dig tillbaka när detta infördes så kan jag sätta en hundring på att det var precis så här man resonerade, att skjuta över ansvaret på så många som möjligt och skapa illusionen att vård och abort är samma sak.
Citera
2015-09-10, 21:41
Medlem
Finns massa jobb där man inte tvingas utföra aborter som barnmorska. Alla barnmorskor måste inte utföra aborter. Att däremot söka sig till en arbetsplats där det ingår borde ju vara att självmant våldsföra sig på sin religion.
Citera
2015-09-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
Det enda abort och vanlig födsel har gemensamt är att det kommer ut saker ur en fitta.
Det är ett helt godtyckligt val som landstingen i Sverige gjort, pga politisk styrning, att alla barnmorskor även aborterar barn, och det är gjort just av den anledningen jag angav. Om du letar dig tillbaka när detta infördes så kan jag sätta en hundring på att det var precis så här man resonerade, att skjuta över ansvaret på så många som möjligt och skapa illusionen att vård och abort är samma sak.

Ja, för det kan ju inte vara så att det krävs överlappande kunskaper för bägge arbetsuppgifterna. Det är ju trots allt samma region av kvinnokroppen som är aktuell samt att det är foster som är aktuella i bägge fallen.

Det är ju inte så att det ena handlar om öron, näsa, hals och det andra om demensvård.
Citera
2015-09-10, 22:09
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Ja, för det kan ju inte vara så att det krävs överlappande kunskaper för bägge arbetsuppgifterna. Det är ju trots allt samma region av kvinnokroppen som är aktuell samt att det är foster som är aktuella i bägge fallen.

Det är ju inte så att det ena handlar om öron, näsa, hals och det andra om demensvård.

Det krävs ingen kunskap om barn för att göra aborter heller, mer än att veta hur de ser ut så man kan klubba ihjäl dem, om man grovhugger det lite.

Det är märkligt att ingen vill erkänna att av alla argument man för fram för att alla barnmorskor måste utföra aborter så vill ingen nämna det starkaste argumentet som jag tar upp ovan. Erkänn att det vägs in när ni väljer vad ni tycker i frågan så man åtminstone kan ha någon respekt för er.
Citera
2015-09-10, 22:53
Medlem
Citat:
Det krävs ingen kunskap om barn för att göra aborter heller, mer än att veta hur de ser ut så man kan klubba ihjäl dem, om man grovhugger det lite.

Det är märkligt att ingen vill erkänna att av alla argument man för fram för att alla barnmorskor måste utföra aborter så vill ingen nämna det starkaste argumentet som jag tar upp ovan. Erkänn att det vägs in när ni väljer vad ni tycker i frågan så man åtminstone kan ha någon respekt för er.

Du menar att det inte krävs någon kunskap om barn eller kvinnors underliv för att utföra en abort? Vet du överhuvudtaget hur det går till?

Ett tips är att man inte använder en klubba.
Citera
2015-09-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Ditt exempel är bra, men missar en dimension. Nämligen att kvinnan som ska få aborten utförd är väldigt utsatt och i en mycket känslig situation. Samt att barnmorskan har en upphöjd myndighetposition relativt den kvinnan.

Att då använda den myndighetspositionen till att döma och racka ner på kvinnor som redan befinner sig i en jobbig situation, det är 1000 gånger värre än att vägra sälja en kondom (som iofs redan det är en absurd sak).

Ja, vissa passar helt enkelt inte som barnmorskor. Men då ska de heller inte jobba som det. Naturligtvis får man ha vilken åsikt man vill men man lämnar den hemma när man går till jobbet.

En barnmorska som ska utföra en abort och börjar moralisera framför patienten bör naturligtvis varnas eller sparkas.
Citera
2015-09-11, 17:25
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:

Intressant, du borde föreläsa på barnmorskeutbildningen.
Att det är så lätt!
Citera
2015-09-11, 17:40
Medlem
Citat:
Den korrekta jämförelsen är en veterinär som inte vill stå i slakteri och skära halsen av svin, eller en läkare som inte vill delta i "aktiv dödshjälp"

Nej, det där är svammel. I en barnmorskas arbetsuppgifter ingår aborter, vilket man vet om när man går utbildningen och sedermera söker den typen av jobb. I en veterinärs arbetsuppgifter ingår INTE att slakta grisar i ett slakteri, vilket man vet om när man går den utbildningen och söker den typen av jobb.
Citera
2015-09-11, 19:23
Medlem
Hon får väl söka tjänster där det arbetsmomentet inte är inkluderat isåfall. Man kan inte söka tjänster där utförande av abort är ett av arbetsmomenten och sedan gnälla över att man inte slipper att utföra dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in