Citat:
Ursprungligen postat av
HaconBacon
Mentalt svag måhända, men fortfarande en av Europas bästa anfallare under sin tid. Laban är överlägsen etta. Han var förbundskapten under en tid då framförallt Blåvitt, men även MFF, gick riktigt långt i Europa tack vare sitt spelsätt och sina spelare som höll hög europeisk nivå. Laban utnyttjade varken det ena eller det andra. Tänk om Bob Houghton eller Svennis hade varit förbundskapten under samma tid... Hamrén har gjort mer dåligt än bra, men han har trots allt haft en förhållandevis svag spelargeneration att jobba med till skillnad från Laban.
Du vill bara men saknar argument. Jag vill inte skratta, men snälla...jämför inte T Nilsson med Zlatan. Torbjörn var otroligt lovande, inget snack, men att jämföra honom med Zlatan blir ju löjligt. Eller ska vi klippa ihop de tjugo bästa målen från respektive och jämföra om du vägrar erkänna att jag har rätt?
Laban var avskydd av alla ute i landet. Det vet jag. För där ville man bara ha tränare som haft Göteborg, MFF osv. Därför grät alla där när man inte skulle bedriva Houghtons fotbollsmördande under Laban. Det betyder inte ändå att Laban var värdelös. Som jag skrev för länge sedan, som ingen bemött, är att Laban hade BALLS som ville få svensk fotboll att börja SPELA MER, ha mer passningsskickliga backar osv. Precis det som vi alltid haft svårt för. Så han hade helt rätt i själva verket. Och att påstå att en sådan är den sämste någonsin, omvittnar otroligt dålig kunskap.
Sedan att det är en otroligt svår process, som försvårats av alla ingrodda göteborgare osv som bara velat ha den "svenska modellen", är bara att beklaga. Vi borde lära mer av t ex Tyskland hur man spelar fotboll och sluta inbilla oss att vi är bäst på allting när vi inte är det på någonting i själva verket.