2015-09-09, 12:39
Medlem
Är långtidssjukskriven pågrund utav att det inte fungerar på jobbet för min del och nu har jag äntligen fått det bekräftat att det beror på ADD med Autistiska drag. Jag är försäkrad igenom folksam genom jobbet.

Jag förlorar väldigt väldigt mycket pengar på att inte kunna arbeta som jag borde kunna. Vad gäller egentligen? Har jag rätt till någon ersättning ifrån mitt försäkringsbolag pga förlorad arbetsinkomst?
Citera
2015-09-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Är långtidssjukskriven pågrund utav att det inte fungerar på jobbet för min del och nu har jag äntligen fått det bekräftat att det beror på ADD med Autistiska drag. Jag är försäkrad igenom folksam genom jobbet.

Jag förlorar väldigt väldigt mycket pengar på att inte kunna arbeta som jag borde kunna. Vad gäller egentligen? Har jag rätt till någon ersättning ifrån mitt försäkringsbolag pga förlorad arbetsinkomst?
Testat och ringa folksam?
Citera
2015-09-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Testat och ringa folksam?

Nej jag har funderat på att göra det, men jag tänkte kanske om någon här inne hade liknande erfarenheter eller så. (Annars får ja kontakta Folksam givetvis)
Citera
2015-09-09, 13:28
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Om du förlorar väldigt mycket pengar, varför inte lyfta luren och ringa folksam? Jag hade inte slösat bort en minut mer, och ringt direkt. Tick-tack... tiden går. Du lär inte få något magiskt råd från oss på flashback som gör att du slipper ringa.
Citera
2015-09-09, 13:35
Medlem
Har hört om personer som fått engångssummor utbetalt med några 100.000. Är detta en skröna tro?
Citera
2015-09-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Om du förlorar väldigt mycket pengar, varför inte lyfta luren och ringa folksam? Jag hade inte slösat bort en minut mer, och ringt direkt. Tick-tack... tiden går. Du lär inte få något magiskt råd från oss på flashback som gör att du slipper ringa.

Det vet man aldrig. Kan vara personer som varit med om eller hört talas om liknande fall.
Citera
2015-09-09, 13:52
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Citat:
Har hört om personer som fått engångssummor utbetalt med några 100.000. Är detta en skröna tro?

Läste du om det på flashback så är det definitivt sant!

Fixar du inte att ringa, så varför inte skicka dem ett mail med din fråga?
Citera
2015-09-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Läste du om det på flashback så är det definitivt sant!

Fixar du inte att ringa, så varför inte skicka dem ett mail med din fråga?

Nej jag läste det på deras hemsida Har redan skickat dem ett mail nu. Får se vad dem säger om det.
Citera
2015-09-09, 15:24
Medlem
märkligt.. den täcker INTE den typen utav diagnoser. Bara svammel som står överallt med andra ord
Citera
2015-09-09, 18:10
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
märkligt.. den täcker INTE den typen utav diagnoser. Bara svammel som står överallt med andra ord

Det är ju skillnad på en försäkring som din arbetsgivare har tecknat ifall du skulle bli överkörd av en truck och förlora benet på arbetstid och t.ex en "barnförsäkring".

När din arbetsgivare tecknade försäkringen så fanns ju redan ditt problem även om det kanske inte var diagnosticerat.
Citera
2015-09-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Det är ju skillnad på en försäkring som din arbetsgivare har tecknat ifall du skulle bli överkörd av en truck och förlora benet på arbetstid och t.ex en "barnförsäkring".

När din arbetsgivare tecknade försäkringen så fanns ju redan ditt problem även om det kanske inte var diagnosticerat.

Japp jag har hört talas om detta man måste gå så djupt som ända ner till en såkalad "barn försäkring" hm.. en sådan har jag nog dock aldrig haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in