Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-12, 02:37
  #469
Medlem
Finns det några faktiska bevis i det här lite udda fallet?
Citera
2015-10-12, 08:46
  #470
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGirlYouLostToCocaine
Vad hon gjorde ute är inte relevant.

Fast det är det. I alla fall hennes beteende ute. Inte för att skuldbelägga henne, men för att förstå busets modus, vilka personer de ser som lämpliga offer och hur de får dem att hänga med.
Citera
2015-10-12, 12:09
  #471
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Trevligt att några utav dom är släppta, ingen som tänkt att göra något mer än att skriva på Flashback?.
Citera
2015-10-12, 12:16
  #472
Medlem
TheGirlYouLostToCocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fast det är det. I alla fall hennes beteende ute. Inte för att skuldbelägga henne, men för att förstå busets modus, vilka personer de ser som lämpliga offer och hur de får dem att hänga med.


Med tanke på hur starka bevis där faktiskt finns tvivlar jag på att det kommer att spela någon faktiskt roll.
Personer de ser som offer kan i detta fallet vara människor som ser ut att ej ha ngn större fysisk styrka.
Citera
2015-10-12, 12:32
  #473
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGirlYouLostToCocaine
Det var inte fyra utan sex inblandade, varav först fyra häktats, sedan släpptes en - så nu är det alltså tre.
Vad hon gjorde ute är inte relevant.
Tjaa, om det skulle visa sig att hon t ex var på väg hem från jobbet så kan jag tycka att det har viss betydelse. Det skulle kunna leda till krav på att hennes arbetsgivare (och alla andra arbetsgivare som har nattpersonal på Söder) måste se till att låta nattpersonalen ta taxi till och från arbetsplatsen. Alternativt att man utrustar sin nattpersonal med pepparspray, larm mm.

Vilken sorts samhälle har vi fått då?
__________________
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-10-12 kl. 12:59.
Citera
2015-10-12, 12:39
  #474
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Som någon skrev, det måste vara rekord i OffT och märkliga påståenden i denna tråd.

För att svara på några av påståendena (jag orkar inte citera):
- Nej, Fåfängan ligger inte jättenära Slussen. Det är 1,5 km dit.
- Nej, Fåfängan ligger inte på någons sjuksköterskas väg till/från jobbet på Södersjukhuset.
- Nej, det ligger inte någon klubb på någon båt längre bort från Slussen, än där Patricia låg förut.

Förfaller vara många icke-stockholmare som skriver i tråden.

Någon ställde den vettiga frågan om det var uppe på Fåfängan, dit inte någon rimligen kan ha någon orsak att besöka kl 03.00, i alla fall inte en tjej i 20-årsåldern, eller om det skedde nedanför fåfängan vid Vikingterminalen eller på gång-/cykelbanan nedanför berget. Någon som vet svaret?
Jodå, en sjuksköterska som bor i Danviksklippan eller Saltsjöqvarn och som väljer att promenera Folkungagatan passerar cirka 100 meter från Fåfängan. Och enligt uppgift har hon blivit släpar upp dit mot sin vilja.

Vem är det som inte kan sitt Stockholm?

(Nu tror jag iofs inte att det handlar om en sjuksköterska, men det skulle faktiskt kunna vara någon som var på väg till eller från jobbet. Även arbetande kvinnor kan vara depressiva och ledsna).
__________________
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-10-12 kl. 12:58.
Citera
2015-10-12, 13:00
  #475
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fast det är det. I alla fall hennes beteende ute. Inte för att skuldbelägga henne, men för att förstå busets modus, vilka personer de ser som lämpliga offer och hur de får dem att hänga med.

Ja, jag som bor i och ofta promenerar i området (även om det är sällan nattetid numera) vill självklart veta vad som föranledde att de "ville trösta henne".
Det gäller kanske att se glad ut när man är ute så man inte blir föremål för "tröst".
Det värsta är att jag alltid ser ser sur ut i området pga tiggarna.
Citera
2015-10-12, 13:02
  #476
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Tidpunkten: Polisen larmades 03:00 sedan kvinnan lyckats få tag i en nattbuss vars förare larmade.

Dessförinnan ska hon ha fått kontakt med gärningsmännen på Stadsgården, följt med mot fåfängan, blivit släpad upp dit, våldtagen, tagit sig därifrån, lyckats hitta en nattbuss och förklara situationen för föraren.

Den första kontakten på Stadsgården bör därför rimligtvis ha tagits ett bra tag före 03:00.

Kanske mellan midnatt och 01:30? Det är trots allt inte så himla sent på natten.
Citera
2015-10-12, 13:09
  #477
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Marockanska gatubarn har funnits i Sverige och Stockholm i flera år och såvitt jag känner till har inte myndigheterna lyft många fingrar för att lösa problemet.

Men bara tio dagar efter våldtäkten går inrikesministern plötsligt ut och förklarar, att Sverige nu ställer krav på Marocko att ta tillbaka gatubarnen: http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...rav-pa-marocko

Ministerns utspel är inte en slump. På Söder bor rätt många personer med goda kontakter inom press och politik och när det plötsligt sker en våldtäkt i deras område så tar det inte lång tid innan högsta instans är inkopplad.

Men sen bestämmer sig Margot Wallström för att erkänna Västsahara och iom det så är chanserna noll att få Marocko att ta tillbaka några gatubarn: http://www.aftonbladet.se/nyheter/ut...cle21548669.ab

Summa summarum:

Nu har inrikesministern visat sin goda vilja och gjort ett par uttalanden. Men i praktiken händer ingenting.

Är det inte typiskt svenskt?
Citera
2015-10-12, 19:44
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGirlYouLostToCocaine
Med tanke på hur starka bevis där faktiskt finns tvivlar jag på att det kommer att spela någon faktiskt roll.
Personer de ser som offer kan i detta fallet vara människor som ser ut att ej ha ngn större fysisk styrka.
Hur bevisningen ser ut är väl inget man har gått ut med?
Citera
2015-10-13, 18:51
  #479
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGirlYouLostToCocaine
Det var inte fyra utan sex inblandade, varav först fyra häktats, sedan släpptes en - så nu är det alltså tre.
Vad hon gjorde ute är inte relevant.

Jag tycker att det vore intressant att få veta om hon var där på grund av UGs reportage.
Vem vet om hon inte sökte upp de små barnen för att hjälpa dem på något sätt. Inte för att hon på något vis skulle ha sig själv att skylla utan att man istället kan anklaga UG för att ha orsakat händelsen.

Därför är det relevant att diskutera varför hon var där.
Citera
2015-10-16, 09:55
  #480
Medlem
LaScalas avatar
Nåt åtal blev det inte igår. En TR är häktningen förlängd till 23 oktober.
De små liven får svettas lite till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback