Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-09, 10:17
  #1
Medlem
TheSources avatar
Utdrag från aftonbladets artikel i ämnet:
Citat:
Citat:
Ungdomar misstänkta för gruppvåldtäkt
Citat:
En kvinna ska ha blivit gruppvåldtagen i Stockholm i natt. Fyra ungdomar har anhållits misstänkta för det grova brottet.
Citat:
En person ska ha hjälpt kvinnan efter att hon utsatts för en grov våldtäkt i närheten av Stadsgården på Södermalm i Stockholm. Polisen larmades om händelsen strax efter klockan 03 och kvinnan fick föras till sjukhus. Enligt uppgift till Aftonbladet ska de misstänkta vara i 15-årsåldern.
Frågor till diskussionsunderlag:
  1. Hur såg händelseförloppet ut?
  2. Vilka är GM?
Vad mer vet vi?

------- -------- ------
Dom: (FB) Centrala Stockholm: Kvinna gruppvåldtagen av ungdomar i 15-årsåldern (2015-09-09)
__________________
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2016-04-09 kl. 19:52.
Citera
2015-09-09, 10:25
  #2
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
15 åringar, vad tusan...
Citera
2015-09-09, 10:26
  #3
Medlem
Bantunegrer som säljer horse är min gissning.

De/dom gängen på Södermalm är riktigt oberäkneliga.
Citera
2015-09-09, 10:29
  #4
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuino
Bantunegrer som säljer horse är min gissning.

De/dom gängen på Södermalm är riktigt oberäkneliga.

Är det dom som brukar och sitta och häcka ner vid parken nedanför hornstull/ liljeholmsbron?
Citera
2015-09-09, 10:29
  #5
Medlem
OlleVieros avatar
Min första tanke är att det måste bli kallt om röven och vara vått i gräset mitt i natten den här årstiden? Min andra går då automatiskt till etniciteten? Tyvärr talar det inte för att det handlar om Adam och Lukas..
Citera
2015-09-09, 10:32
  #6
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
Är det dom som brukar och sitta och häcka ner vid parken nedanför hornstull/ liljeholmsbron?

Eller de andra gängen ensamkommande bäbisarna som sover i buskarna vid Moskén?
Citera
2015-09-09, 10:32
  #7
Medlem
15-års åldern alltså, det är riktigt illa.

Gruppvåldtäkter börjar bli vardagsmat känns det som.
Citera
2015-09-09, 10:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
Är det dom som brukar och sitta och häcka ner vid parken nedanför hornstull/ liljeholmsbron?
Korrekt.
Citera
2015-09-09, 10:33
  #9
Medlem
borgir82s avatar
Blir väl samtal med en soc kvinna som vanligt och sen går dom fria.Sänk straffåldern istället och låt dom få smaka på fängelset i en jävla massa år
Citera
2015-09-09, 10:35
  #10
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Vad gör en kvinna ute kl 03 en tisdagsnatt? Rastar pudeln? Tar en joggingtur för att hålla ätstörningen under kontroll?

Såvitt jag vet är de enda utomhus i denna region och vid denna tid hemlösa, zigenare, psyksjuka, och kriminella från förorten som är aktiva nattetid i city. Stadsgården ligger ju nära Slussen, som är ett av de värsta ställena i sthlm vad gäller kriminalitet och äckel, och därför älskar södermalmsbor platsen.
Citera
2015-09-09, 10:39
  #11
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Vad gör en kvinna ute kl 03 en tisdagsnatt? Rastar pudeln? Tar en joggingtur för att hålla ätstörningen under kontroll?

Kan vara så. Eller så jobbar hon med någon form av hemvård eller är helt enkelt på väg hem från krogen. Alla legitima skäl att vistas utomhus.
Citera
2015-09-09, 10:39
  #12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Vad gör en kvinna ute kl 03 en tisdagsnatt? Rastar pudeln? Tar en joggingtur för att hålla ätstörningen under kontroll?

Såvitt jag vet är de enda utomhus i denna region och vid denna tid hemlösa, zigenare, psyksjuka, och kriminella från förorten som är aktiva nattetid i city. Stadsgården ligger ju nära Slussen, som är ett av de värsta ställena i sthlm vad gäller kriminalitet och äckel, och därför älskar södermalmsbor platsen.
Det har väl inte du med att göra? Hon ska kunna göra vad hon vill och behöver utan att bli överfallen och utsatt för våld, oavsett tid på dygnet. Hon kanske var på väg hem från jobbet. Hon kanske var på väg till jobbet. Tänkte inte på det, va?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback