Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-23, 10:27
  #25
Avstängd
carllarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Ok, då skall jag kolla lite då och då i denna tråden för att se när du får upp en ny hemsida.

Nu är planerna på envärldsomsegling igång igen!
Googla på "circumnavigation2019" så hittar du min nya hemsida!

Vi jagar båt just nu!
Vad rekommenderar ni för typ av segelbåt?
Stålskrov? Två master?
Citera
2017-08-23, 13:32
  #26
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Nu är planerna på envärldsomsegling igång igen!
Googla på "circumnavigation2019" så hittar du min nya hemsida!

Vi jagar båt just nu!
Vad rekommenderar ni för typ av segelbåt?
Stålskrov? Två master?
Spännande! Även om jag förstår att det hela är på planeringsstadiet och att mycket återstår innan allting kan falla på plats och bli verklighet.

Grottprojektet kom ju ganska långt även om det inte blev så att du ville bo permanent i grottan i slutändan. Något säger mig att jordenruntseglingen har större chanser att verkligen bli av.
Citera
2017-08-24, 09:40
  #27
Avstängd
carllarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilingveins
Hur går det för dig blir det nån resa? Vilken typ av spons letar du efter?

Jodå, nu är vi igång med planerna på en världsomsegling 2019 igen!

Du ställer en mycket intressant fråga om sponsring! Svaret är ALL SLAGS sponsring!
Jag vet inte så mycket om sponsring utan är intresserad av att veta mer om du kan bidra med information och kunskaper i ämnet. Tips kanske?
Citera
2019-01-24, 04:09
  #28
Avstängd
baydreamers avatar
Vi har varit ute och seglat på dom stora haven sedan 2010. Hör gärna av dig om det är något duundrar över.
Citera
2020-01-11, 13:59
  #29
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Jodå, nu är vi igång med planerna på en världsomsegling 2019 igen!

Du ställer en mycket intressant fråga om sponsring! Svaret är ALL SLAGS sponsring!
Jag vet inte så mycket om sponsring utan är intresserad av att veta mer om du kan bidra med information och kunskaper i ämnet. Tips kanske?
Nu har vi lagt 2019 bakom oss och ni kom kanske iväg på eran världsomsegling förra året? Man blir ju lite nyfiken på när seglingen blir av till slut. Skriv gärna och uppdatera hur det gått!
Citera
2020-03-31, 05:55
  #30
Avstängd
carllarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Nu har vi lagt 2019 bakom oss och ni kom kanske iväg på eran världsomsegling förra året? Man blir ju lite nyfiken på när seglingen blir av till slut. Skriv gärna och uppdatera hur det gått!

Nej, tyvärr, säger jag tyvärr, Bdonk, det blev inget av.
Jag skulle gärna vilja segla men det beror inte bara på mig. Andra problem kom emellan. Så kan det gå. Är själv besviken för att det rann ut i sanden. Jag bor i Indien nuförtiden, sedan tre år, som kompensation, och väntar fortfarande men jag tror inte längre det blir någon segling.
Tack för ditt intresse.
Citera
2020-03-31, 12:48
  #31
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Nej, tyvärr, säger jag tyvärr, Bdonk, det blev inget av.
Jag skulle gärna vilja segla men det beror inte bara på mig. Andra problem kom emellan. Så kan det gå. Är själv besviken för att det rann ut i sanden. Jag bor i Indien nuförtiden, sedan tre år, som kompensation, och väntar fortfarande men jag tror inte längre det blir någon segling.
Tack för ditt intresse.
Synd att seglingen aldrig blev av. Det låter lite äventyrligt ändå att bo i Indien, mer äventyrligt än att bo i Sverige eller på Gran Canaria i alla fall.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2618542

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback