2015-09-08, 00:38
Medlem
Tjo.

Tnkte dra till kanariearna i brjan av oktober d sambon fyller 30. Hennes strsta "drm" r att f bur dyka med vit hajar.

Ngon som vet om detta r ngonting man kan gra frn Gran canaria? Bur dyk r inte ett vrl mste, skulle funka med en resa it bara se dom frn bten.

Har googlat lite men hittar inte riktigt p ngot.
r fr vrigt frsta gngen ngon av oss reser utomlands p detta vis

Tack slnge!

(Btw, vriga tips p saker att gra/shoppa osv? Inte s intresserad av att steka p stranden direkt)
Citera
2015-09-08, 00:49
Medlem
Kalmantos avatar
Vithaj r nog vldigt sllsynt p Kanariearna s det r nog rtt krt.
Citera
2015-09-08, 00:58
Medlem
OakleyBlizzards avatar
r det hugget i sten att ni ska till kanariearna? Som tidigare nmnt finns det inte s jttegott om vithaj dr vad jag vet. Skulle istllet testa i Sydafrika eller Australien om det r det som r mlet med resan.
Citera
2015-09-08, 02:31
Medlem
Okej. Attans rckte att det avgrnsar till Afrika s kanske chansen var stor att det fanns dr. Hon vill ju mest till Sydafrika d det r typ det givna fr detta r dock liite dyrt fr att spontan fixa en suprice resa just nu iallafall r absolut inte spikat med reseml. Jag vill ngonstans dr det r varmt, och hon vill kunna shoppa mallorca knns ju inte s super varmt s drfr kanariearna kom upp som ett vettigt alternativ tnkte jag
Citera
2015-09-08, 02:49
Medlem
Frgan r dock hur mycket dyrare det r att dra till Mexico. Dr kan man ju dra ut p haj safari, inte lika stora som Sydafrika men fan s varmare/klarare vatten. Lr kollas upp. Andra res alternativ fr vrigt d?

Inte snor dyrt och grna relativt varmt samt att typ shopping/sevrdigheter finns
Citera
2015-09-08, 03:41
Medlem
sqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krioni
Tjo.

Tnkte dra till kanariearna i brjan av oktober d sambon fyller 30. Hennes strsta "drm" r att f bur dyka med vit hajar.

Ngon som vet om detta r ngonting man kan gra frn Gran canaria? Bur dyk r inte ett vrl mste, skulle funka med en resa it bara se dom frn bten.

Har googlat lite men hittar inte riktigt p ngot.
r fr vrigt frsta gngen ngon av oss reser utomlands p detta vis

Tack slnge!

(Btw, vriga tips p saker att gra/shoppa osv? Inte s intresserad av att steka p stranden direkt)

Citat:
Frgan r dock hur mycket dyrare det r att dra till Mexico. Dr kan man ju dra ut p haj safari, inte lika stora som Sydafrika men fan s varmare/klarare vatten. Lr kollas upp. Andra res alternativ fr vrigt d?

Inte snor dyrt och grna relativt varmt samt att typ shopping/sevrdigheter finns
Det frekommer givetvis vithajar i Atlanten, men inte alls i den mn att de gr att dyka med dem. Strst chans i Europa r nog Lampesusa eller adriatiska havet ven om de r vldigt sllsynta. I Mexiko s kan du dyka med tjurhajar. Det krvs dock dyckert fr detta. Skulle verkligen rekommendera Mexiko. Kan skriva lite bttre inlgg frn datorn imorgon istllet. Vad har ni fr budget?
Senast redigerad av sq 2015-09-08 kl. 03:43.
Citera
2015-09-08, 03:55
Medlem
Ja grna. Ja jag vet inte riktigt vad budgeten ligger p just fr stunden, men 15-20 br vll g att ordna, ju billigare desto bttre. Vet ej vad en Mexico resa kan kosta en vecka men ja, beror lite p om bten blir sld osv
Citera
2015-09-08, 10:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Tjo.

Att gra burdyk med vithajar kan man inte p Gran Canaria. Rent generellt r det ont om vithaj runt gruppen och chansen att se vithaj r strre om man beger sig till Spaniens medelhavskust.

Dremot r Gran Canaria ett mycket bra stlle fr vanlig dykning...

http://dyk.net/?q=art/gran-canaria-%...3-svensk-touch
Citera
2015-09-08, 12:59
Medlem
sqs avatar
Citat:
Ja grna. Ja jag vet inte riktigt vad budgeten ligger p just fr stunden, men 15-20 br vll g att ordna, ju billigare desto bttre. Vet ej vad en Mexico resa kan kosta en vecka men ja, beror lite p om bten blir sld osv

Ni skulle nog kunna fixa Mexiko fr runt 20 000 fr tv veckor. Jag betalde ungefr 7000 allt som allt fr tv veckor med flyg + hotell samt inrikesflyg i Sverige, btbiljetter, buss och fickpengar osv men d fixade jag en billig flygbiljett. Om jag frstr det rtt r ni egentligen ute efter sol och shopping samt vill vara borta en vecka? D borde ni kanske ka till Dubai istllet. Lika lng restid som Gran Canaria, men mera sol och garanterat mer shopping.
Citera
2015-09-09, 04:10
Medlem
Ja precis. Dubai vore ju hur grymt som helst. Men r det inte jkla dyrt dr nere? Hur r det med alla deras lagar/regler osv osv? Kan man flyga dit vara dr som om man reste till spannien s att sga? tnkte s man inte gr ngot s fr man sitta inne dr ngra r haha 😂 vet inte mycket alls om just dm dr regionen mer n att det r grymt fint, varmt samt shopping finns det nog en heel del med. Vad kan en 1 veckas resa dit g p fr 2 Pers?
Citera
2015-09-11, 22:00
Medlem
Sneglade x p Dubai men deras skeva lagar satte stopp fr planeringen.

Gran Canarai r det inte dykning med vita hajar som sagt...
Citera
2015-09-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ja precis. Dubai vore ju hur grymt som helst. Men r det inte jkla dyrt dr nere? Hur r det med alla deras lagar/regler osv osv? Kan man flyga dit vara dr som om man reste till spannien s att sga? tnkte s man inte gr ngot s fr man sitta inne dr ngra r haha 😂 vet inte mycket alls om just dm dr regionen mer n att det r grymt fint, varmt samt shopping finns det nog en heel del med. Vad kan en 1 veckas resa dit g p fr 2 Pers?

Jag r ingen expert men har fr mig att Guadelope r ett bra stlle att dyka p om vill dyka med vithajar; tjurhajar tror jag det finns gott om i medelhavet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in