Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-07, 23:42
  #1
Medlem
Så, jag har Cubase 5 med uppgradering til 5.12. Detta har jag haft ända sedan Vista tiden och har fungerat alldeles utmärkt på Win 7 och Windows 8/8.1. Uppgraderade till Win 10 för en tid sedan och tänkte idag installera Cubase för lite musikinspelning. Installationen var inga problem, utan det är när jag startar upp programmet som det inte riktigt går. Jag får fram fönstret där jag får välja om jag vill skapa nytt projekt eller öppna ett som redan existerar. Jag väljer att skapa ett nytt projekt och fönstret försvinner men sedan händer inget mer. Cubase är kvar men jag kan inte göra något, inga menyer eller knappar syns, det är bara ett tomt fält och när jag klickar nånstans så plingar det bara till i högtalarna. Får stänga ner programmet i aktivitetshanteraren.
Jag misstänker ju såklart att Cubase 5 är för gammalt för Windows 10, men å andra sidan så läser jag om folk där 5an fungerar alldeles utmärkt med Win10.
Är det någon här som kan bekräfta att det funkar? Och om du hade problem, vad gjorde du för att lösa det?
Citera
2015-09-07, 23:54
  #2
Avstängd
Melange5738s avatar
Vet inte men antagligen kan du starta programmet genom att högerklicka och välja "kompabilitetsläge". Välj "Vista" eller vad det nu är som det fungerade i tidigare.

Ingen topplösning men du kan inte räkna med att ett gammalt program med komplicerade kopieringsskydd fungerar på Win10.
Citera
2015-09-08, 18:54
  #3
Medlem
Ravenhearts avatar
Det verkar inte som att Cubase funkar bra med Win10 än: http://www.steinberg.net/en/newsande...s-10-3291.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback