2015-09-07, 19:21
Medlem
Hej mitt namn är Patrik och jag har hittat en "SK" brasiliansk banan spindel vilket jag fick bekräftat av en god vän som jobbat på ett "spindel akvarium" .och det råkar vara så att jag är livrädd för spindlar, och jag fick troligtvis med den när jag kom hem ifrån Grekland, och jag undrar hur jag ska gå tillväga, vad borde jag tänka på? Finns det något näste tro? Hur rör dom sig? Och kom gärna INTE med någon ide att jag ska fånga den,för jag går inte in i det rummet... Snälla hjälp om du är kunnig!

MVH Patrik
Citera
2015-09-07, 19:24
Medlem
Motionsensorzs avatar
Akvarium? Är det en jävla fisk?
Citera
2015-09-07, 19:27
Medlem
Nej det är vad han kallade det för där för skrev jag """""
Citera
2015-09-07, 19:31
Medlem
ekkers avatar
Har du den lös i ett rum lär du ju inte hitta på den igen..

Skulle väl slagit ihjäl den direkt?!

Lycka till.
Citera
2015-09-07, 19:33
Medlem
Jodå lös är den,inte fan går jag i närheten av den,vet inte om den har något gift som är farligt för människor,och om den med förmodan inte skulle ha gift så går jag fan i mig inte i närheten utav den, den var ca 5-7 cm stor
Citera
2015-09-07, 19:49
Medlem
Versus-s avatar
Döda spindeln, den kanske bär på en massa ägg! Hoppar den?
Citera
2015-09-07, 19:52
Medlem
Fris avatar
Förslag:
1. Molotov cocktail i rummet i fråga.
2. Sälj bostaden, innan amorteringskravet kommer ovanpå denna olycka redan.
3. Ta det lugnt och lita på att bananspindeln med sitt gift inte kryper ned i din hals medan du snarkar om natten.
4. Ring polisen eller nåt annat zoo.
5. Fråga om råd på Flashback.
6. Vild motoffensiv med flugsmälla och hårspray? Spikpistol. Stol. Spik. Pistol. What have you?
Citera
2015-09-07, 22:59
Medlem
SkepticalHippos avatar
Men alltså din kompis hade väl kunnat berätta för dig vad du ska göra med den och huruvida den är giftig? Eller så hade du kunnat googla "bananspindel giftig" kanske?

Bananspindlar är precis så tokiga i bananer som deras namn kan påskina. Fyll en skål eller balja med vatten. Sätt en djuptallrik/skål med lite skivad banan i mitten så att den liksom flyter omkring. Spindeln kommer bli helt galen av hunger och försöka ta bananen till varje pris. De är inte simkunniga så den rackaren kommer att drunkna.

Citera
2015-09-08, 15:51
Medlem
Har du bild på den eller hur identifierade din kompis spindeln? Varför skulle denna sydamerikanska spindel följt med från Grekland? Kan väl lika gärna varit från ditt eget eller någon grannes bananköp?

Tvivlar starkt på att du har en sådan i ditt rum. Sätter mina två pungkulor på att du har hittat en stor husspindel och att din vän inte har en aning.
Citera
2015-09-09, 11:20
Medlem
Ställer mig också frågande till hur identifikationen skett, har kompisen sett den, tog du bild eller kunde du beskriva den så väl så att en säker identifikation kunde göras (osannolikt)? Skulle det vara någon av dom två senare vore det bra om du kunde dela informationen här. Riktigt vilken art en "brasiliansk bananspindel" skulle vara är svårt att veta. Ville han skrämmas ordentligt är det nog brasiliansk vandringsspindel han menar. Att du efter en vanlig turistresa till Grekland skulle få med dig en sådan verkar väldigt otroligt.
Citera
2015-09-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppanen94
Hej mitt namn är Patrik och jag har hittat en "SK" brasiliansk banan spindel vilket jag fick bekräftat av en god vän som jobbat på ett "spindel akvarium" .och det råkar vara så att jag är livrädd för spindlar, och jag fick troligtvis med den när jag kom hem ifrån Grekland, och jag undrar hur jag ska gå tillväga, vad borde jag tänka på? Finns det något näste tro? Hur rör dom sig? Och kom gärna INTE med någon ide att jag ska fånga den,för jag går inte in i det rummet... Snälla hjälp om du är kunnig!

MVH Patrik

Vill inte skrämma dig men hur kan du vara säker på att spindeln är kvar i det rum som du hävdar att du stängt den i? Om den är av arten brasilianska vandringsspindel så gillar den att röra på sig och kan enkelt ha tagit sig ut ur rummet genom att krypa under springan mellan dörren och golvet.
http://www.expressen.se/nyheter/bana...liga-spindlar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in