Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-07, 06:32
  #1
Medlem
Hejsan. Jag sitter på en bärbar HP Pavilion DV7 som väldigt ofta får begränsad åtkomst via trådlöst. Mina två andra enheter som är en mobil samt en till bärbar får ej de här problemen. Men HP får det nån gång i timme och ibland vid olika tillfällen det kan vara vid var fjärde timme och ibland inte alls.

Direkt DV7an har fått detta problemet då har jag kollat de andra enheterna direkt men där har inte varit problem. Så jag antar att problemet ligger hos routern att den inte tycker om datorn eller något. Vad kan man göra för att fixa det här?
Citera
2015-09-07, 09:22
  #2
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Krut
Så jag antar att problemet ligger hos routern att den inte tycker om datorn eller något. Vad kan man göra för att fixa det här?

Jag skulle tro att problemet beror på att du har dålig wifi. Dra kabel, skaffa en AP som sitter bättre till eller testa att byta kanal.
Citera
2015-09-07, 09:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag skulle tro att problemet beror på att du har dålig wifi. Dra kabel, skaffa en AP som sitter bättre till eller testa att byta kanal.

Sitter 2 meter från routern. Vad är AP? Och förklara gärna mer om kanal.
Citera
2015-09-07, 09:51
  #4
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Krut
Sitter 2 meter från routern. Vad är AP? Och förklara gärna mer om kanal.

Då så, då har du inga problem att testa med kabel.
Citera
2015-09-07, 11:34
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Krut
Hejsan. Jag sitter på en bärbar HP Pavilion DV7 som väldigt ofta får begränsad åtkomst via trådlöst. Mina två andra enheter som är en mobil samt en till bärbar får ej de här problemen. Men HP får det nån gång i timme och ibland vid olika tillfällen det kan vara vid var fjärde timme och ibland inte alls.

Direkt DV7an har fått detta problemet då har jag kollat de andra enheterna direkt men där har inte varit problem. Så jag antar att problemet ligger hos routern att den inte tycker om datorn eller något. Vad kan man göra för att fixa det här?

Det var en ovanlig analys. Det är ju mycket troligare att det är din dator det är fel på.
Uppdatera drivrutinerna till det trådlösa nätverkskortet.

Edit:
Det verkar inte finnas någon uppdaterad firmware men en hel del hårdvaruversioner:
http://www.tp-link.se/download/TL-WR841N_V11.html

Vilken version har du: V1 - V11?
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2015-09-07 kl. 11:43.
Citera
2015-09-07, 16:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var en ovanlig analys. Det är ju mycket troligare att det är din dator det är fel på.
Uppdatera drivrutinerna till det trådlösa nätverkskortet.

Edit:
Det verkar inte finnas någon uppdaterad firmware men en hel del hårdvaruversioner:
http://www.tp-link.se/download/TL-WR841N_V11.html

Vilken version har du: V1 - V11?

Ethernet kortet är sönder endast wifi funkar. Jag har V1 tror jag. Vilken ska jag ladda ner ? kan det fixa problemet? Denna datorn har aldrig haft problem med wifi, det började bara när routern kom in i bild.
Citera
2015-09-07, 17:54
  #7
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Krut
Ethernet kortet är sönder endast wifi funkar. Jag har V1 tror jag. Vilken ska jag ladda ner ? kan det fixa problemet? Denna datorn har aldrig haft problem med wifi, det började bara när routern kom in i bild.

Kolla igen om det är V1.
Varken V1 eller V11 har någon uppgradering av firmware.

Här står hur du kollar versionen:
http://www.tp-link.se/faq-688.html
Citera
2015-11-26, 00:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kolla igen om det är V1.
Varken V1 eller V11 har någon uppgradering av firmware.

Här står hur du kollar versionen:
http://www.tp-link.se/faq-688.html

Hade v9.2 laddade ner v9 tror det blev rätt. Provat och får samma jag får begränsad återkomst lite då och då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback