2016-01-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sundisen
För 8 månader sedan köpte jag och två kompisar hem 2000 patroner som vi hade tänkt och ta med på en fest.

Vi kan kalla kompisarna för tjejX (22-23år) och tjejY (22år).

Festen ställdes in av någon oklar orsak så vi bestämde oss för att gå ner till en sjö i våran ort. Väl vid sjön satte vi oss på bryggan tände ett ljus och började drick lite stark öl.

TjejX hade sifonen och patronerna i sin väska och tog upp dem.

Då alla hade hunnit bli lätt berusade av birran så kändes det som att det var dags att ta upp sifonen.

TjejX laddade den med två patroner sprutade direkt in i munnen. Sedan passade hon vidare till tjejY som gjorde samma sak.
Även jag som var ny tog två på samma gång och det var helt underbart stjärnorna på himlen dansade.

Men hursomhelst mycket förenklat så tog vi 3 slut på 2000 patroner på några timmar.

Nästa morgon upplevde jag en hemsk baksmälla som kändes mer som ångest än en baksmälla. Jag kände mig tom i huvudet och som en zombie som bara vandrare runt.
Detta pågick i ungefär 4 dagar sen återgick allt till det normala... trodde jag..

TjejX berättade för mig att hon och tjejY hade haft samma upplevelse och sist TjejX hade mått så dåligt så länge var när hon hade tagit ecstasy! Asså va fan det var ju bara harmlös lustgas vi tog!

Pågrund av personliga skäl förlorade jag kontakten med båda två och återgick till det normala.

Sen igår 8 månader senare får jag höra från tjejY att tjejX har diagnoserats med MS. Och som om det inte var nog säger tjejY att hon har symtom som ska undersökas och om magnetkamran inte hittar nåt så kan hom också vara drabbad. Båda två är övertygade om att det var lustgasen som orsakade det.

Jag är nu Skit orolig för mig själv speciellt när jag började läsa om sjukdomen och det stod tidigt sympom kan vara pirningar runt ögonen. Och klart som fan ska jag börja få pirningar runt ögonen...

Ni som läser det här håll er för i helvete borta från Lustgas!!!!!
3st personer gör inte slut på 200st paket lustgas under några timmar. Dessutom med 1 sifon. Omöjligt.
kostnaden för lustgasen skulle landa på cirka 5000-6000kr.
Det blir strax över 5h om man räknar 10sek per patron. Utan någon paus.

Att bära detta i en väska känns även det hyffsat omöjligt. Om det inte är en stor hockeytrunk. 36st paket väger ändå en hel del.
Senast redigerad av Divinemoment 2016-01-06 kl. 21:41.
Citera
2016-01-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divinemoment
3st personer gör inte slut på 200st paket lustgas under några timmar. Dessutom med 1 sifon. Omöjligt.
kostnaden för lustgasen skulle landa på cirka 5000-6000kr.
Det blir strax över 5h om man räknar 10sek per patron. Utan någon paus.

Att bära detta i en väska känns även det hyffsat omöjligt. Om det inte är en stor hockeytrunk. 36st paket väger ändå en hel del.

Sist jag fick hem ett paket (360 patroner) från PGW så vägde det runt 12 kg. Så ja, det låter ganska otympligt att bära runt på ~ 60 kg.
Citera
2016-01-14, 13:40
Medlem
någon som vet var man kan köpa en tank med lustgas?
Citera
2016-01-14, 22:01
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COTW
någon som vet var man kan köpa en tank med lustgas?
Jag skulle tippa på att AGA säljer medicinsk lustgas.
Citera
2016-02-06, 05:31
Medlem
sportaborts avatar
Är det verkligen farligare att köra direkt från sifonen än att köra med ballong? Jag har förbrukat 30 patroner sammanlagt under två tillfällen och jag märkte inte alls att det kändes farligare att andas direkt från sifonen än ur en ballong, det var inte kallt överhuvudtaget och jag kände inget extra tryck i lungorna. Jag var också jävligt full mot slutet, men det kändes fortfarande idiotsäkert. Det var 5 personer som alla körde direkt ur sifonen och ingen av de hade heller några problem.

Jag undrar då jag föredrar att inte ha ballong och jag blir lite paranoid när folk nämner frostskador och skit.
Citera
2016-02-06, 23:32
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportabort
Är det verkligen farligare att köra direkt från sifonen än att köra med ballong? Jag har förbrukat 30 patroner sammanlagt under två tillfällen och jag märkte inte alls att det kändes farligare att andas direkt från sifonen än ur en ballong, det var inte kallt överhuvudtaget och jag kände inget extra tryck i lungorna. Jag var också jävligt full mot slutet, men det kändes fortfarande idiotsäkert. Det var 5 personer som alla körde direkt ur sifonen och ingen av de hade heller några problem.

Jag undrar då jag föredrar att inte ha ballong och jag blir lite paranoid när folk nämner frostskador och skit.

Jag har kört flera tusen patroner direkt ur sifonen, det är lugnt. Har dock fått lite frostskador på läppen när man har blivit så väck så man kommer åt metallen med läppen, ingen större fara.
Citera
2016-02-07, 01:45
Medlem
sportaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jag har kört flera tusen patroner direkt ur sifonen, det är lugnt. Har dock fått lite frostskador på läppen när man har blivit så väck så man kommer åt metallen med läppen, ingen större fara.
Det är väl just det som verkar vara den enda risken när det gäller frostskada och det är ju ganska lätt att förhindra, folk verkar påstå att själva gasen är så kall att lungorna kan pajas p.g.a. kylan, men detta har jag inte alls märkt.

Känns som att det bara teoretiskt sett är möjligt att få frostskador i lungorna (Att man t ex kör direkt ur patronen, men detta gör ju ingen i praktiken.).
Citera
2016-02-12, 01:28
Medlem
mrpsilocybes avatar
Negativa effekter på lustgas?

Afton!
( om jag postat detta under fel underkategori av Droger så får mod flytta efter tycke)

Tänkte kolla om någon annan upplevt några mindre trevliga sidor av lustgast från patroner till sifoner.

Beställd hem en låda på dryg 400st, dem tog slut på någon vecka, 3 omgångar... Upplevde dock en av gångerna jag sugit i mig några som högst otrevlig i efterhand.
Jag och en god kamrat rökte ner oss i soffan och började dra i oss patroner. Med efter säg en dryga 90 st var på ca 2 - 2½ timme (väldigt suddigt minne mot slutet men räknade ihop dryga 200 patroner dagen efter) så började jag nästa få muskelkramper. Kändes som att ryggmuskulaturen och magmusklerna drog ihop sig samtidigt eller hur jag ska förklara det. Fick samtidigt den där känslan man kan få om någon pillar en i nacken eller i hårbotten och man ryser till så att det strålar i hela ryggraden, blev även bra nog kallsvettig. Detta satt i rätt så länge och förstärktes för varje patron jag drog i mig (detta började efter de första 70-80patronerna) körd ca 10-20 st patroner rätt snabbt efter varandra innan jag stoppade mig själv då det kändes som att något mindre bra var påväg att hända...
Mycket konstig upplevelse som var skoj just då i samband med att man var totalt nerdrökt på kvalitetsröka, samtidigt som man totalt tappat begreppet av tid och rum pga lustgasen
Men i efterhand så undrar jag hur pass nyttigt detta var.

Kan kanske nämnas att man kan ha tagit 2 tabletter citadon och en 5-6 bira innan och medans. Dock svårt att tro det skulle haft något med saken att göra.
Citera
2016-02-12, 02:02
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Stora mängder de där men tror ändå det är lugnt lugnt. Möjligtvis lite syre brist. Se till att andas mellan patronerna
Citera
2016-02-12, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpsilocybe
Afton!
( om jag postat detta under fel underkategori av Droger så får mod flytta efter tycke)

Tänkte kolla om någon annan upplevt några mindre trevliga sidor av lustgast från patroner till sifoner.

Beställd hem en låda på dryg 400st, dem tog slut på någon vecka, 3 omgångar... Upplevde dock en av gångerna jag sugit i mig några som högst otrevlig i efterhand.
Jag och en god kamrat rökte ner oss i soffan och började dra i oss patroner. Med efter säg en dryga 90 st var på ca 2 - 2½ timme (väldigt suddigt minne mot slutet men räknade ihop dryga 200 patroner dagen efter) så började jag nästa få muskelkramper. Kändes som att ryggmuskulaturen och magmusklerna drog ihop sig samtidigt eller hur jag ska förklara det. Fick samtidigt den där känslan man kan få om någon pillar en i nacken eller i hårbotten och man ryser till så att det strålar i hela ryggraden, blev även bra nog kallsvettig. Detta satt i rätt så länge och förstärktes för varje patron jag drog i mig (detta började efter de första 70-80patronerna) körd ca 10-20 st patroner rätt snabbt efter varandra innan jag stoppade mig själv då det kändes som att något mindre bra var påväg att hända...
Mycket konstig upplevelse som var skoj just då i samband med att man var totalt nerdrökt på kvalitetsröka, samtidigt som man totalt tappat begreppet av tid och rum pga lustgasen
Men i efterhand så undrar jag hur pass nyttigt detta var.

Kan kanske nämnas att man kan ha tagit 2 tabletter citadon och en 5-6 bira innan och medans. Dock svårt att tro det skulle haft något med saken att göra.

Jag har fått negativa effekter på lustgas efter att ha dragit i mig 30-40 patroner på ett par timmar. Men det har alltid handlat om psykiska effekter, typ känsla av att upplösas i någon minut, för att sedan övergå i ett något lugnare men ändå obehagligt psykiskt tillstånd. Men det där med muskelkramper, kallsvettning m.m. känner jag inte igen. Har dock aldrig testat röka, så jag vet inte vilken effekt kombinationen lustgas + röka + bärs kan ge. Lustgas anses ju vara en relativt säker drog, förutsatt att man ser till att inte drabbas av syrebrist givetvis.
Citera
2016-02-23, 09:16
Medlem
Vart hittar jag lustgas för en billig peng?

Vill inte lägga ut mer än ett par hundralappar
Citera
2016-02-23, 11:30
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nighthawk1976
Vart hittar jag lustgas för en billig peng?

Vill inte lägga ut mer än ett par hundralappar

http://www.pgw.se/graddsifoner/parto...raddsifon.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in