Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-06, 18:19
  #1
Medlem
Tja!

Jag fick precis ta över ett Focusrite Scarlett 8i6 ljudkort som polaren har ägt ett tag. Mina monitorer är inkopplade på ingång 3&4 då 1an inte fungerar. Mitt problem är att jag inte kan styra monitorernas volym med ljudkortet utan måste då höja o sänka genom ett par knappar jag har på tangentbordet.

Jag har kollat runt i MixControl programmet man får med och testat ett antal olika sätt i Windows egna inställningar men kommer inte fram till något.

Tack på förhand
Citera
2015-09-06, 20:36
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heywan1
Tja!

Jag fick precis ta över ett Focusrite Scarlett 8i6 ljudkort som polaren har ägt ett tag. Mina monitorer är inkopplade på ingång 3&4 då 1an inte fungerar. Mitt problem är att jag inte kan styra monitorernas volym med ljudkortet utan måste då höja o sänka genom ett par knappar jag har på tangentbordet.

Jag har kollat runt i MixControl programmet man får med och testat ett antal olika sätt i Windows egna inställningar men kommer inte fram till något.

Tack på förhand

Hoppas du menar utgångarna 3 och 4. Vad är fel på 1 och 2? I mixconrol måste 3 och 4 vara satta till monitor. Risken är om den är trasig för 1 och 2 kan monitorvolymen på framsidan vara påverkad.
Citera
2015-09-06, 23:48
  #3
Medlem
Jo jag menade utgång 3 & 4

Polaren som gav mig kortet sa att 1an & 2an inte fungerar, vet dock inte varför.

MixControl ser bra ut men jag misstänker att det är som du sa, utgång 1 & 2 kan påverka monitorvolymen på framsidan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback