Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-11-12, 09:41
  #49
Medlem
RadikalFails avatar
Jag har det i ryggmärgen. Kan spela alla spel som jag spelade förr och jag minns alla trick och banor.

Det enda spelet jag är förbannad över att ännu inte klarat är tomb raider 1. Jag kan ta mig genom alla banor så jäkla lätt. Men när det kommer till den sista banan så får jag jäklar nästan damp. (Ursäkta ordvalet)
Den där jävla köttklumpen dödar mig alltid. Min nemesis. Som kommer bli min död en dag.
Citera
2016-12-30, 19:25
  #50
Medlem
Darkspaces avatar
Super Mario Bros 1, kommer till värld 5 sen blir jag game over haha.
Citera
2017-01-12, 23:54
  #51
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Alla, i stort sett. Var en gång riktigt bra på Spy Hunter eller Jump Man eller Wing Commander eller Guitar Hero för den delen men eftersom jag aldrig spelar det längre så är jag kass
Citera
2017-01-13, 15:34
  #52
Medlem
BigFatCones avatar
Jag är ungefär lika bra eller dåliga på dom flesta spelen tycker jag. Det handlar nog mer om att jag inte orkar sitta och nöta tills jag kommer vidare från där jag har fastnat. Det är betydligt roligare att spela något där jag inte vet vad som komma skall.
Citera
2017-01-14, 07:06
  #53
Medlem
Darkspaces avatar
Handlar väl nog om att vi har datorer och allt annat nu för tiden vilket gör att vi helt enkelt inte sitter vid dom gamla konsollerna så mycket som man gjorde förut.
Det är iallafall min teori, och tänker man efter är det ju rätt logiskt också.
Citera
2017-01-14, 08:02
  #54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkspace
Handlar väl nog om att vi har datorer och allt annat nu för tiden vilket gör att vi helt enkelt inte sitter vid dom gamla konsollerna så mycket som man gjorde förut.
Det är iallafall min teori, och tänker man efter är det ju rätt logiskt också.
Ja, givetvis blir man sämre på något man inte håller på med ofta men samtidigt så märker jag att spel jag verkligen är bra på, dom kommer jag snabbt in i även om det var länge sen jag spelade dom.
Citera
2017-01-14, 08:35
  #55
Medlem
Darkspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, givetvis blir man sämre på något man inte håller på med ofta men samtidigt så märker jag att spel jag verkligen är bra på, dom kommer jag snabbt in i även om det var länge sen jag spelade dom.

Ja precis.
Allt varierar ju givetvis.
Citera
2017-01-16, 16:37
  #56
Medlem
elephantstones avatar
Pocky & Rocky 2 till SNES är ett grymt underhållande shoot 'em up skapat av den japanska studion Natsume. Förutom att innehålla sjukt mysig grafik är spelet känt för att vara extremt svårt och kräver mycket koncentration hos spelaren. När jag var liten klarade jag och en kompis flertalet levlar utan problem tillsammans, men desto tuffare är det idag. Trodde det skulle sitta kvar i ryggmärgen, men ack så fel man har när man blåser i kassetten. Rekommenderas!
Citera
2017-01-16, 17:24
  #57
Medlem
Gosifs avatar
Megaman har jag blivit helt kass på.. Blir grinig när jag bara tänker på det.
Citera
2017-01-16, 21:32
  #58
Medlem
Poddes avatar
Wonder boy in monsterland på sega master system, fy fan vad svårt det var när jag provade.

Minns inte om jag klarade det någonsin, men kom i alla fall till sista bossen back in the day.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback