Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-09, 10:28
  #373
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Och vilka ämnen tycker du dominerar MSM nu? Om du ständigt har otur när du tänker är det kanske självrannsakan istället för skitkastning som är lösningen för dig .

Nu handlar det väl även om vad man väljer att fokusera på, när man läser sin tidning. Du vet, det finns faktisk andra ämnen än flyktingdebatten - även om den fyller en del i dessa veckor. Dock har jag inte sett någon form av media som kör så hårt på flyktingproblematiken som just flashback.

Just nu har man följande trådar under Aktuella ämen/nyheter....

(FB) SvD/Sifo-undersökning visar att bilderna på Alan gjort svenskar mer flyktingvänliga
(FB) EU`s asylkvoter är klara !
(FB) Jimmie Åkesson stängs ute när Löfven samlar partiledarna för diskutera flyktingkrisen
(FB) Löfven: Här är Sveriges linje i flyktingfrågan
(FB) Tyskland: Vi kan ta emot 500 000 asylsökande om året - i flera år
(FB) Refugees Welcome - Stor manifestation i Stockholm idag
(FB) SJ ändrar sina regler för att underlätta illegal invandring till Sverige
(FB) Anledningar till varför just jag inte kan ta emot flyktingar i mitt hem.
(FB) Aftonbladet mörkar skandalös information om tre åriga Alans död?
(FB) ISIS tackar EU för att de tagit emot "flyktningar"
(FB) Hur kommer SD påverkas av "flyktingkatastrofen"?
(FB) Folkvandringen från Mellanöstern har nu nått Danmark, snart i Sverige?
(FB) Varför denna flyktinghysteri just nu?
(FB) Vad glädjer er mest med det kommande invandrarkoaset?
(FB) Ni som vill ha hit flyktingar. Förstår ni hur många som kommer dö pga. er?
(FB) Kaos i Spanien just nu! Migranter skapat upplopp
(FB) Medias storsatsning på flyktingmisären (Samlingstråd/Mod)

Det är helt enkelt en sjuklig fokusering på detta ämnet - och jag har svårt att känna igen den obalansen från min dagliga tidning NST (hör under HD/Sydsvenskan) och DN Digitalt.

Jag är inte helt säker på om detta sker p.g.a att de som har till uppgift att moderera denna sidan, de har kastat in handduken och låter så gott som allt passera så länge det handlar om flyktingar?

Eller att de inte bryr sig alternativt önskar att denna överrepresentation ska tillåtas finnas på flashback?
Citera
2015-09-11, 11:33
  #374
Medlem
.Strix0rs avatar
Jag är inte rasist. Däremot så tycker jag att invandringen har tagit sig helt orealistiska proportioner och vi har blivit alldeles till oss över att ingen ska behöva bli kränkt på något sätt. Flashback är en säkert port för både mig och andra att kunna diskutera detta. Att det sedan finns råbarkade rasister och folk som inte kan uttala sig utan invektiv är en sak, men dra för guds skull inte oss alla över samma kamm.

Jag är för övrigt en inofficiell SD röstare, och frågar någon vilket parti jag röstar på så säger jag (S) bara. Det är inte hälsosamt i yrkeslivet att vara SD.
Citera
2015-09-13, 05:21
  #375
Medlem
Orrenius är ett småstadspatrask som trasserar folk som inte delar hans syn på saker. Hade jag varit Julia Caesar hade jag filmat dem och lagt ut filmen på nätet så folk får se vad dessa vänsteräckel ägnar sig åt.

Hittade en typ av krönika/blogg på en dansk hemsida. Kan vara intressant att läsa vad danskarna tycker och tänker om detta.

http://jyllands-posten.dk/debat/blog...lse-i-Sverige/
Citera
2015-09-23, 06:55
  #376
Avstängd
Mertillens avatar
Den där djävla journalisten. Jag gillar honom inte. Han vill så gärna leva kvar som den översittare som han är, typen som inte ska få bli kritiserad. I Orrenius massmedia-värld ska hornalisterna fortsätta få vara något slags överstepräster.

Vidrigt.
Citera
2015-09-24, 14:15
  #377
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Nu handlar det väl även om vad man väljer att fokusera på, när man läser sin tidning. Du vet, det finns faktisk andra ämnen än flyktingdebatten - även om den fyller en del i dessa veckor. Dock har jag inte sett någon form av media som kör så hårt på flyktingproblematiken som just flashback.

Just nu har man följande trådar under Aktuella ämen/nyheter....

(FB) SvD/Sifo-undersökning visar att bilderna på Alan gjort svenskar mer flyktingvänliga
(FB) EU`s asylkvoter är klara !
(FB) Jimmie Åkesson stängs ute när Löfven samlar partiledarna för diskutera flyktingkrisen
(FB) Löfven: Här är Sveriges linje i flyktingfrågan
(FB) Tyskland: Vi kan ta emot 500 000 asylsökande om året - i flera år
(FB) Refugees Welcome - Stor manifestation i Stockholm idag
(FB) SJ ändrar sina regler för att underlätta illegal invandring till Sverige
(FB) Anledningar till varför just jag inte kan ta emot flyktingar i mitt hem.
(FB) Aftonbladet mörkar skandalös information om tre åriga Alans död?
(FB) ISIS tackar EU för att de tagit emot "flyktningar"
(FB) Hur kommer SD påverkas av "flyktingkatastrofen"?
(FB) Folkvandringen från Mellanöstern har nu nått Danmark, snart i Sverige?
(FB) Varför denna flyktinghysteri just nu?
(FB) Vad glädjer er mest med det kommande invandrarkoaset?
(FB) Ni som vill ha hit flyktingar. Förstår ni hur många som kommer dö pga. er?
(FB) Kaos i Spanien just nu! Migranter skapat upplopp
(FB) Medias storsatsning på flyktingmisären (Samlingstråd/Mod)

Det är helt enkelt en sjuklig fokusering på detta ämnet - och jag har svårt att känna igen den obalansen från min dagliga tidning NST (hör under HD/Sydsvenskan) och DN Digitalt.

Jag är inte helt säker på om detta sker p.g.a att de som har till uppgift att moderera denna sidan, de har kastat in handduken och låter så gott som allt passera så länge det handlar om flyktingar?

Eller att de inte bryr sig alternativt önskar att denna överrepresentation ska tillåtas finnas på flashback?
Var tycker du att det finns utrymme för att diskutera denna fråga? Det måste pysa ut någonstans, en majoritet av svenskarna tycker att invandring är den viktigaste frågan just nu. Du har missat likriktningen i media tydligen, och att historieförfalskning och censur är kutym. Antidemokrat är helt OK att vara i Sverige, vilket en del nu vaknat upp och förstått att det inte alls är OK.

Enter Flashback.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback