Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 03:16
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Intressant synvinkel. Har märkt lite av det där.
Kollar man runt stureplan eller nytorget på söder, där hänger ändå många av de med bäst DNA och förutsättningar i livet. Men man märker att kvinnor som passerar 30 blir påtagligt "äldre" i utseendet. Och rynkor verkar helt omöjligt för merparten att undvika.
Männen åldras ofta bättre (med samma bra förutsättningar) och måste mest tänka på att fortsätta träna lite. Samt får många bara mer pondus och genom det mer attraktion i yngre kvinnors ögon.

Det du skriver är intressant och jag vill tacka dig för att du spontant och utan självkritik publicerar detta. Det är sant som du hävdar, att män med de rätta förutsättningarna åldras med mer behag än vad de flesta kvinnor gör. Och det är sant att vissa utseenden är mer tilltalande än andra. Så långt så väl, det är bara att konstatera och ta som ett gällande faktum.

Men hur vore det om fler män än dig, kunde erkänna detta faktum, dels inför sig själva och sedan även stå upp det utåt! Vad gör alla dessa män bland bedagade, osköna, kärringaktiga fruntimmer? Varför ska ni ständigt trassla in er i deras kjolar? Och framför allt: varför ska ni dessutom IN UNDER dessa kjolar? Visst, kanske för att göra kvinnorna glada, tacksamma, tillfredsställda sexuellt, men varför? Ni offrar er så fundamentalt? Ni offrar er så till den grad att ni till och med besudlar era egna kroppar och själar?? Varför??

Varför ska fruntimmer i alla åldrar och med allsköns utseenden uppmuntras så infernaliskt? Låt dem vara! Kan ni inte stå emot dem eller vad handlar det om? Ignorera! Människor har överlag svårigheter med att ignorera det som ignoreras bör. Inte springer jag runt och sympatiknullar med karlar bara för själva sakens skull. Varför skulle jag göra det? Tillverkas det för få lösvaginor i den här världen? Varför kan ni inte bara ignorera äldre och fula kvinnor?

Sluta offra er. Ni offrar er för helt fel syften. Äldre och fula kvinnor kan inte göra anspråk att bli jagade, upphaussade, beundrade utifrån det yttre. Det är inte sanningen att kvinnan helt oavsett kan kräva allt och vilja vara i ropet som i ungdomens flydda dagar. Om dessa kvinnor trots detta faktum är påflugna, flirtiga, högljudda, anspråksfulla utåt, så bara IGGA. Det skulle jag ha gjort om jag varit till man född. Det är bara tragisk teater från deras sida. De önskar förlänga ungdomstiden. Vissa av dem var inte vackra ens som unga. Men samhällsandan uppmuntrar ALLA tjejer/kvinnor att agera som om de vore snygga och naturligt sexiga.

Men även att samhällsandan skulle vara att ALLA män är sexiga och har rätt att ställa enorma krav, så inte skulle jag flyta på den vågen. Den som för mig är oattraktiv, den ÄR oattraktiv för mig helt oavsett rådande trender och ideal. Och nu när jag är 46, om jag nu vore utan partner, och ingen skulle bli kär i just mig och tända på just mig, så inte skulle jag gå under för att jag som en självklar KONSEKVENS får leva mina dagar ensam och obetydlig i en liten lägenhet någonstans.

Håller för övrigt med samtliga talare ovan som skrivit om den nutida kvinnans avsaknad av konsekvenstänkande! Det är ett faktum som inte kan upprepas tillräckligt många gånger.

Alla människor, oavsett kön eller övrigt, borde stärkas och lyftas så till den grad att de reser sig upp och kan säga: Jag är beredd på livets sanna villkor om det så innebär att jag blir helt ensam. Förr eller senare blir vi alla ensamma.
Citera
2017-04-19, 03:52
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiaspappa
Ansatsen till ett experimentellt hen-samhälle, och jämställdhet genom att symboliskt kastrera motparten, kom redan som svallvågor efter 1960-talets flumvänster. Här påbörjades ett av de första samhällsexperimnten gällande genus - det så kallade unisexsamhället. Tro mig, jag växte upp i det. Här formades den första versionen av mjukismannen. Denna ja-sägande och konflikträdde teddybjörn till karl som makabert nog fortsätter att återuppstå i feminismens avbild. Detta även att alla vet från början att han blir dumpad. Hans egenskaper översattes redan på 1970-talet som TRÅKIGA, och gör så även idag, men han fortsätter att vara en trogen framtida ex-make som ofta betalar för boet, och som stöttar genom hela resan av blöjor och välling tills dagen är mogen för kvinnans självförverkligan och självklara frigörelse - lyckan som singel.

I detta formas kvinnan utan konsekvenstänk. Det var runt mitten av 1990-talet, jag var i 30-årsåldern, och såg det tydligt i Stockholms uteliv, på dans och dejtingarenor. Extremt bortskämda unga kvinnor, helt enkelt. Inte alla, givetvis, men tillräckligt många för att sticka ut som en ny generation kvinnor, som visade en övertygande tro på att få allt de pekade på. Sex bliv snabbt ett maktmedel, och att bete sig exakt som det traditionellt hatade "svinet till man" legitimerades utan omsvep. Mycket oklädsamt från den första generationen kvinnor som lite senare i livet skulle konkretisera att mannen är överflödig.

Idag är polariseringen mellan kvinnor och män knappast en gömd agenda längre. Med en extremfeminism som sitter i knäet på public service, är hatets budskap vårt nya förhållningssätt. Mediala ikoner som Kakan Hermansson, Lady Dahmer, unga Zara Larsson, Maria Sveland och så Gud-Run själv, gör numera effektivt icke-människor av män. Hatet är så massivt att den tvåkönade människan slits i två mycket svårläkta stycken.

Nu tror jag i och för sig att det är förhållandevis få människor (kvinnor och män) som faktiskt ställer sig bakom vansinnet ovan. Men så länge landet styrs av PK-ism med färdiga budskap om vad vi får tycka och säga, blir det besvärligt för många att vara äkta. Här kommer den lite mognare kvinnan som hamnat på dejtingcirkusen in i bilden: Hon är egentligen ganska medveten om att hon kör med fel ansats - att passivisera sig själv bakom en skog av skyddsmekanismer för att slippa möta sitt egna omdöme och sitt egenansvar i att finna lyckan. Men varför stångas mot minsta motståndets lag..? Det är trots allt riktigt bekvämt att låta någon annan göra jobbet, plus att förbehålla sig rätten att skuldbelägga motparten om dejtingen inte funkar.

Fritt spekulerande och generaliserande,
Fiaspappa

Intressanta rader som vanligt Fiaspappa. Och viktiga. Men du beskriver en extremfeminism där du även själv konstaterar att inte många ställer sig bakom vansinnet. Men samtidigt är det nog så , och jag gissar att du håller med, att vi ser efterdyningar av extremfeminismen även inom dejtingcirkusen. Det som framhålls i PK-media påverkar ända ner på lägsta cellnivå. Kvinnor kan. Kvinnor har rätt. Kvinnor är ädla offer. Nu ska de ta igen!

Jag har i studiesyfte studerat kvinnors profiltexter på allsköns kontaktsidor och häpnat. Omdömet hos många kvinnor sviktar rejält. Dessa kräver massor men kräver nästan ingenting av sig själva, vad gäller insikt, förstånd. De är extremt utseendefixerade, men bortförklarar/försvarar/mörkar sina egna brister på just det området.

Jag funderar lite över om det är betydligt mer känsligt för kvinnor, att bli ratade utifrån parametrar som avsaknad av utseende/attraktionsvärde? För en kille/man kanske det inte är helt DROP DEAD att bli iggad pga av utseende? För en tjej/kvinna är det måhända lika med döden? Som om själva existensberättigandet hos en female ligger i hennes utseende? Om hon anses som ful och osexig så kan hon lika gärna dö?

Kanske ni killar/män är mer vana vid/ skapade till att hantera kvinnors avvisanden än vad kvinnor är att hantera avvisanden från er? Jag är ingen typisk kvinna tror jag, och ser en viss glädje och fruktsamhet i om jag bli avvisad. Men jag förstår att andra kvinnor funkar annorlunda.

Ni killar/män tror att ni leker på en spelplan där reglerna är godkända av motspelarna (kvinnorna). Ni tänker att spelplanen är ju klar och logisk, och kvinnorna som blandar sig i spelet vet vad de gör. Men uppenbarligen vet många kvinnor inte det. Är det så fruktansvärt för kvinnor att leva ensamma? Om ingen vill ha dem, och de bjuder ut sig, är högljudda, utåtagerande, kaxiga och framfusiga, om de kan passera på en lång gata utan att endaste man uppmärksammar dem, så varför kan de inte dra några slutsatser! Alla dessa eländiga fruntimmer, sönderbrända, gymfittade, botoxsprutade, tatuerade, piercade, skit i dem!! Once and for all!

Störst av allt är kärleken, men det är ingen idé att nämna det i det här sammanhanget. Själv har jag alltid varit klar över, att om ingen man kan älska och åtrå mig när min skönhet flytt undan, så är det så! Jag har alltid varit beredd på avskildheten, det ensamma. Förr eller senare blir vi ju alla ensamma.

Man älskar och åtrår väl ingen som inte älskar och åtrår en tillbaka? Man delar väl inte allt med någon som inte delar allt med en tillbaka? Men allt man får är en gåva. Och inget att någonsin ta för givet. Livet är hårt och ett lidande. Man går lidande fram. Det finns en mening med lidandet.

Ser fram emot vidare diskussion. Väl mött! Axelina
Citera
2017-04-19, 04:16
  #219
Medlem
Vill tillägga att lidandet kanske kommer tidigare för oss kvinnor, men vi måste ta det. Vi kan inte sträcka oss efter männen i det läget. Lidandet har kommit och det är ett faktum. Det är ett sant mirakel när en viss man lägger sina starka armar om en viss kvinna, trots hennes svunna skönhet och hennes lidande. Detta kan en kvinna aldrig ta för givet.

En kvinna vars skönhet flytt henne, och hennes ålder begränsat henne, kan inte ta sig ton och ställa orimliga krav. Hon får gå lidande fram och acceptera ensamhet och avskildhet. Ingen feminism i världen kan förklara eller bortförklara att ingen man ser det som meningsfullt eller ens tilltalande att ta en speciell och särskild kvinna till sin famn.

Om kvinnor tog och accepterade det lidandet, och den ensamheten. Så kanske män kunde fokusera på de vackra och unga kvinnorna som i äldre män söker visdom, stabilitet, förstånd. Då skulle män få en uppgift och ett sammanhang. Och de äldre lidande kvinnorna kunde leva på sidan om och göra sig beredda för döden. Dit ska vi ju alla. Men kanske dessa kvinnor skulle uppleva en insikt och en styrka inför utslocknandet.
Citera
2017-04-19, 04:17
  #220
Medlem
Vidiuss avatar
Okej.
Citera
2017-04-21, 10:04
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Intressanta rader som vanligt Fiaspappa. Och viktiga. Men du beskriver en extremfeminism där du även själv konstaterar att inte många ställer sig bakom vansinnet. Men samtidigt är det nog så , och jag gissar att du håller med, att vi ser efterdyningar av extremfeminismen även inom dejtingcirkusen. Det som framhålls i PK-media påverkar ända ner på lägsta cellnivå. Kvinnor kan. Kvinnor har rätt. Kvinnor är ädla offer. Nu ska de ta igen!

Jag har i studiesyfte studerat kvinnors profiltexter på allsköns kontaktsidor och häpnat. Omdömet hos många kvinnor sviktar rejält. Dessa kräver massor men kräver nästan ingenting av sig själva, vad gäller insikt, förstånd. De är extremt utseendefixerade, men bortförklarar/försvarar/mörkar sina egna brister på just det området.

Jag funderar lite över om det är betydligt mer känsligt för kvinnor, att bli ratade utifrån parametrar som avsaknad av utseende/attraktionsvärde? För en kille/man kanske det inte är helt DROP DEAD att bli iggad pga av utseende? För en tjej/kvinna är det måhända lika med döden? Som om själva existensberättigandet hos en female ligger i hennes utseende? Om hon anses som ful och osexig så kan hon lika gärna dö?

Kanske ni killar/män är mer vana vid/ skapade till att hantera kvinnors avvisanden än vad kvinnor är att hantera avvisanden från er? Jag är ingen typisk kvinna tror jag, och ser en viss glädje och fruktsamhet i om jag bli avvisad. Men jag förstår att andra kvinnor funkar annorlunda.

Ni killar/män tror att ni leker på en spelplan där reglerna är godkända av motspelarna (kvinnorna). Ni tänker att spelplanen är ju klar och logisk, och kvinnorna som blandar sig i spelet vet vad de gör. Men uppenbarligen vet många kvinnor inte det. Är det så fruktansvärt för kvinnor att leva ensamma? Om ingen vill ha dem, och de bjuder ut sig, är högljudda, utåtagerande, kaxiga och framfusiga, om de kan passera på en lång gata utan att endaste man uppmärksammar dem, så varför kan de inte dra några slutsatser! Alla dessa eländiga fruntimmer, sönderbrända, gymfittade, botoxsprutade, tatuerade, piercade, skit i dem!! Once and for all!

Störst av allt är kärleken, men det är ingen idé att nämna det i det här sammanhanget. Själv har jag alltid varit klar över, att om ingen man kan älska och åtrå mig när min skönhet flytt undan, så är det så! Jag har alltid varit beredd på avskildheten, det ensamma. Förr eller senare blir vi ju alla ensamma.

Man älskar och åtrår väl ingen som inte älskar och åtrår en tillbaka? Man delar väl inte allt med någon som inte delar allt med en tillbaka? Men allt man får är en gåva. Och inget att någonsin ta för givet. Livet är hårt och ett lidande. Man går lidande fram. Det finns en mening med lidandet.

Ser fram emot vidare diskussion. Väl mött! Axelina

Axelina,
jag drar mig till minnes en debatt för länge sedan, som summerade att den generella kvinnan har svårt för att ta ett nej i dejtingsammanhang. Från mitt perspektiv som man med över 30 års vuxenlekar i bagaget, är det knappast en fråga, utan ett faktum. Någonstans utmed den välbehövda kvinnliga frigörelseresan, har det uppstått en tråkig bieffekt av den självklara rätten att själv få välja: Nämligen att bli förolämpad när valet nekas. Kanske en bidragande orsak till kvinnlig passivitet på sajterna.

"Störst av allt är kärleken". Et voila - yes indeed! Synd bara att det moderna samhället gör vägarna dit så komplicerade med en massa rättighetsbaserat genusdravel som påstår sig frigöra folk, men som i verkligheten bara bygger murar mellan könen.

På lite skoj är jag själv komplett passiv på en liten gratis dejtingsajt. Gissa vad som händer. Inte ett dugg... Noll besök och noll meddelanden. Men det är iofs ett gammal experiment, där summan förblir konstant av insatsen... Föga förvånande...

Trevlig helg!
FP
Citera
2017-04-24, 00:28
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiaspappa
Axelina,
jag drar mig till minnes en debatt för länge sedan, som summerade att den generella kvinnan har svårt för att ta ett nej i dejtingsammanhang. Från mitt perspektiv som man med över 30 års vuxenlekar i bagaget, är det knappast en fråga, utan ett faktum. Någonstans utmed den välbehövda kvinnliga frigörelseresan, har det uppstått en tråkig bieffekt av den självklara rätten att själv få välja: Nämligen att bli förolämpad när valet nekas. Kanske en bidragande orsak till kvinnlig passivitet på sajterna.

"Störst av allt är kärleken". Et voila - yes indeed! Synd bara att det moderna samhället gör vägarna dit så komplicerade med en massa rättighetsbaserat genusdravel som påstår sig frigöra folk, men som i verkligheten bara bygger murar mellan könen.

På lite skoj är jag själv komplett passiv på en liten gratis dejtingsajt. Gissa vad som händer. Inte ett dugg... Noll besök och noll meddelanden. Men det är iofs ett gammal experiment, där summan förblir konstant av insatsen... Föga förvånande...

Trevlig helg!
FP

Jag instämmer i dina reflektioner Fiaspappa. Jo, vi var nog redan tidigt inne på svårigheten hos kvinnor att hantera avvisanden. Och att vi har en delförklaring till deras passivitet där. Det är fortfarande, allt genusdravel till trots, lika med rena rama döden för en kvinna att bli avvisad och kanske särskilt då kopplat till hennes uteblivna attraktionskraft för just den mannen. Kvinnorna tar inte riskerna, men hamnar då i den tråkiga fällan av att sondera läget och sortera bland de hugade spekulanterna. Självfallet är det inte många som vinner gehör, eftersom ju kvinnan inte valt dem!

Då landar vi i positioner som "Ja se karlar", och klagomuren runt att män är för PÅ och jobbiga. Det blir jobbigt med alla plumpa sexförslag och det klagar många kvinnor högljutt uttryck över. Men alternativet tycks betydligt mer skrämmande! Eget aktivt val och eventuellt avvisande. Kvinnan sitter hellre med tusen sexgalna tokar i sin inkorg än att göra egna aktiva val och handlingar. För då kan de ju helt enkelt bli avvisade! Är det bara män som ska fås att förstå att man faktiskt inte kan attrahera ALLA? Varför lindas tjejer in i illusionen att de är så sexiga, häftiga, snygga, läckra och alltid WORTH IT? När verkligheten inte alltid ser ut så.

Lite socialrealism vore riktigt nyttigt för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Samt att de väl, i dessa genustider och i en anda av att KVINNOR KAN, ska börja fundera över vad de verkligen vill ha och göra aktiva val och handlingar utifrån den insikten! Varför ska kvinnor alltid bli valda, istället för att välja. Och ÄR det the end of the world om man blir avvisad då och då? Är inte det bara friskt och naturligt?

Återkopplar till min egen älskade mors resonemang runt detta med män. Hon menar att dom måste VERKLIGEN KRUSA HENNE, om det ska kunna bli något. Men själv ska hon inte välja eller agera. Generationsfråga skulle man ju hoppas! Men tyvärr verkar detta förhållningssätt jaga oss ända in i samtiden

Må så gott Fiaspappa! Önskar dig en fin vecka! Axelina
Citera
2017-04-24, 12:20
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Jag instämmer i dina reflektioner Fiaspappa. Jo, vi var nog redan tidigt inne på svårigheten hos kvinnor att hantera avvisanden. Och att vi har en delförklaring till deras passivitet där. Det är fortfarande, allt genusdravel till trots, lika med rena rama döden för en kvinna att bli avvisad och kanske särskilt då kopplat till hennes uteblivna attraktionskraft för just den mannen. Kvinnorna tar inte riskerna, men hamnar då i den tråkiga fällan av att sondera läget och sortera bland de hugade spekulanterna. Självfallet är det inte många som vinner gehör, eftersom ju kvinnan inte valt dem!

Då landar vi i positioner som "Ja se karlar", och klagomuren runt att män är för PÅ och jobbiga. Det blir jobbigt med alla plumpa sexförslag och det klagar många kvinnor högljutt uttryck över. Men alternativet tycks betydligt mer skrämmande! Eget aktivt val och eventuellt avvisande. Kvinnan sitter hellre med tusen sexgalna tokar i sin inkorg än att göra egna aktiva val och handlingar. För då kan de ju helt enkelt bli avvisade! Är det bara män som ska fås att förstå att man faktiskt inte kan attrahera ALLA? Varför lindas tjejer in i illusionen att de är så sexiga, häftiga, snygga, läckra och alltid WORTH IT? När verkligheten inte alltid ser ut så.

Lite socialrealism vore riktigt nyttigt för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Samt att de väl, i dessa genustider och i en anda av att KVINNOR KAN, ska börja fundera över vad de verkligen vill ha och göra aktiva val och handlingar utifrån den insikten! Varför ska kvinnor alltid bli valda, istället för att välja. Och ÄR det the end of the world om man blir avvisad då och då? Är inte det bara friskt och naturligt?

Återkopplar till min egen älskade mors resonemang runt detta med män. Hon menar att dom måste VERKLIGEN KRUSA HENNE, om det ska kunna bli något. Men själv ska hon inte välja eller agera. Generationsfråga skulle man ju hoppas! Men tyvärr verkar detta förhållningssätt jaga oss ända in i samtiden

Må så gott Fiaspappa! Önskar dig en fin vecka! Axelina

WORD!
Du beskriver klockrent den rena paradoxen i hur den generellt nätdejtande kvinnan vägrar att ta ansvar för framgång i egna händer och att genom detsamma göra sig till egen lyckas smed. Detta trots att verktygen ligger framför henne och att mängden av män därute ger ett kolossalt sökunderlag. Ändå söker inte kvinnan själv.

Obehag inför att bli nekad är vardagsmat för en dejtande man, men för kvinnan verkar det lamslå hennes normala självbild som beslutskraftig och jämställdhetsivrande individ.

Har inte särskilt mycket mer att tillägga...
Önskar en härlig vecka,
FP
Citera
2017-04-24, 12:31
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiaspappa
I nätdejtingens virtuella värd osar det av unkna könsroller. Med tanke på att vårt samhälles generella ansats är jämställdhet i alla avseenden, blir dejtingsajterna en trist påminnelse om tider då männen förväntades jaga och kvinnorna passivt väntade på att bli uppvaktade.

Givetvis med sedvanliga undantag i en generalisering, förvandlas den moderna och självständiga kvinnan till en primadonna på en piedestal när hon stiger in nätdejtingens värld. Den generelle mannen, däremot, han blir komplett osynlig. Och med denna omöjliga utgångspunkt är det dessutom hans ansvar att väcka uppmärksamhet och övertyga om sin egen förträfflighet.

Knepen och trixen för att sticka ut från mängden (och på något jäkla sätt synliggöras) blir många. Somliga män väljer att köra med kvantitet, d.v.s. att spamma loss med 50 meddelanden om dagen, medan andra går på finess och stil, en tredje blir i ren desperation en snuskpelle, medan en fjärde går på magkänsla och är sig själv. Den sistnämnda anstasen gissar man nu vara den mest framgångsrika, men… faktum kvarstår att det egentligen inte spelar någon större roll vad mannen skriver. Oavsett vad god sed och uppfostran dikterar, så verkar orden ”tack för att du skriver, men nej tack” vara otroligt svårformulerade från den kvinnliga panelen. Efter en trägen insats får de flesta män möjligen ett svar som lyder: ”Och varför skulle jag vara intresserad av dig…”. Känslan av total hopplöshet och ren förnedran lurar bakom hörnet.

Men inte nog med det. I utvärderande sammanhang är det inte ovanligt att kvinnor uttrycker sin besvikelse över att ”fel män kontaktar dem”. Jodå, med tanke på ovan mängd och variation av andfådda kontaktförsök från alla osynliga män, behöver inte kvinnan göra större ansträngningar än att presentera en bild och tjosan-här är-jag, för att få en fylld inkorg av meddelanden. Men om det av alla dessa verkligen är ”fel män” som kontaktar dem, väcks följande tanke:

Varför denna passivitet? Väntan på att Mr. Perfect knackar på dörren kan bli oändligt lång… Du stolta, klocka och vackra kvinna, varför söker du inte själv? Gör dig till din egen lyckas smed genom att med egen drivkraft finna den rätte!

Eller är en virtuell värd undantagen från en vardag som ivrar jämställdhet? Är detta stället där våra urkrafter – våra essenser av gamla nedärvda könsroller, fortfarande är accepterade?

Vad tycker ni?

I konstruktiv anda,
Fiaspappa

Kanske är så att kvinnor behöver vara mer beroende av män? Idag behöver de inte en man till att skydda och försörja dem själva och avkomman. Med jämlikhet på alla områden blir det kvinnan som får makten genom deras skönhet och vad dom har mellan benen?

Spekulerar bara.
Citera
2017-04-27, 10:11
  #225
Medlem
Min erfarenhet är att krogen funkar sämre än nätdejting. Lyckoträffar på krogen beror ju till stor del på fylla och dåligt omdöme och man ångrar sig ofta efteråt. Man vet inte riktigt vem det är man har träffat...och sexet blir dåligt eftersom man var påverkad. Ibland vet man knappt vad man ska säga dagen efter, men har man skrivit till varandra innan, så "känner man" ju varandra lite grann...

Hemligheten med nätdejting är nog att man dels ska ha en presentation som skiljer sig ifrån andras och att man lägger ut ledtrådar (ordval, parafraser etc) som specifikt ska attrahera en viss typ av personer och sedan scannar man av alla svar och sållar ut de som nappat på ledtrådarna. Efter det påbörjas konversationen och där kan man om man har hyfsad människokännedom snabbt se om det är värt att bygga vidare på och så fort något verkar märkligt så avbryter man. Det är inte fel att samtidigt skriva till 4-5 personer, för att utfallet i slutändan ska maximeras till minst en träff IRL

Har nätdejtat en del tidigare och aldrig misslyckats.
Citera
2017-04-27, 19:00
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Min erfarenhet är att krogen funkar sämre än nätdejting. Lyckoträffar på krogen beror ju till stor del på fylla och dåligt omdöme och man ångrar sig ofta efteråt. Man vet inte riktigt vem det är man har träffat...och sexet blir dåligt eftersom man var påverkad. Ibland vet man knappt vad man ska säga dagen efter, men har man skrivit till varandra innan, så "känner man" ju varandra lite grann...

Hemligheten med nätdejting är nog att man dels ska ha en presentation som skiljer sig ifrån andras och att man lägger ut ledtrådar (ordval, parafraser etc) som specifikt ska attrahera en viss typ av personer och sedan scannar man av alla svar och sållar ut de som nappat på ledtrådarna. Efter det påbörjas konversationen och där kan man om man har hyfsad människokännedom snabbt se om det är värt att bygga vidare på och så fort något verkar märkligt så avbryter man. Det är inte fel att samtidigt skriva till 4-5 personer, för att utfallet i slutändan ska maximeras till minst en träff IRL

Har nätdejtat en del tidigare och aldrig misslyckats.
Det där funkar bara om man bor i typ Stockholm där det finns ett oändligt antal tjejer.
Citera
2017-04-28, 01:18
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Kanske är så att kvinnor behöver vara mer beroende av män? Idag behöver de inte en man till att skydda och försörja dem själva och avkomman. Med jämlikhet på alla områden blir det kvinnan som får makten genom deras skönhet och vad dom har mellan benen?

Spekulerar bara.


Det är åtrån och kraften i den som avgör, vad annars? Vad menar du med kvinnors skönhet och "vad dom har mellan benen"? Vad är det med vissa män, att kvinnor ska bli intresserade/känna lust inför någon random man, någon som står på två ben och är till pojke född? Det där är en sådan underlig inställning. Har era mödrar curlat er in absurdum?

Kvinnan är ingen serviceinrättning. Hon är mannens hjälpare. Men inte till vilken man som helst! En god kvinna kompletterar en redan god man. Vill du alltså "ha" en kvinna, som inte åtrår dig utifrån den man du faktiskt är, hur just du ser ut och är? Du skulle trivas med att "ha" en kvinna intill dig oavsett hennes egentliga behov? Även att hon enbart behövde dig ekonomiskt?

Även kvinnor kan ha ett behov av sex, närhet, spänning och ja attraktion. Inte åtrår man väl någon som man finner ful, fånig, vek? Inte ens om vederbörande tryggar ens ekonomi. Varför kan inte män sluta inbilla sig att tjejer/kvinnor blir KÅTA på beroende och otrygghet! Kåta blir de väl sällan. Men i många länder finns inga sociala skyddsnät, simple as that. Tjejer från öststater är nu väldigt aktuella på porrscenen, av en orsak. Taskig ekonomi och länder i moraliskt förfall.

Varför vill vissa män ha sex med kvinnor där ömsesidigheten inte är klarlagd? Männen kan till och med betala, vad är det? Kan man på något endaste sätt få dessa män att förstå att fröken höger är bättre, hederligare, värdigare?

Är kvinnors skönhet så fullständigt förslavande för många män? Skulle dessa män inte överleva i en värld utan kvinnor?
Citera
2017-04-28, 01:22
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Min erfarenhet är att krogen funkar sämre än nätdejting. Lyckoträffar på krogen beror ju till stor del på fylla och dåligt omdöme och man ångrar sig ofta efteråt. Man vet inte riktigt vem det är man har träffat...och sexet blir dåligt eftersom man var påverkad. Ibland vet man knappt vad man ska säga dagen efter, men har man skrivit till varandra innan, så "känner man" ju varandra lite grann...

Hemligheten med nätdejting är nog att man dels ska ha en presentation som skiljer sig ifrån andras och att man lägger ut ledtrådar (ordval, parafraser etc) som specifikt ska attrahera en viss typ av personer och sedan scannar man av alla svar och sållar ut de som nappat på ledtrådarna. Efter det påbörjas konversationen och där kan man om man har hyfsad människokännedom snabbt se om det är värt att bygga vidare på och så fort något verkar märkligt så avbryter man. Det är inte fel att samtidigt skriva till 4-5 personer, för att utfallet i slutändan ska maximeras till minst en träff IRL

Har nätdejtat en del tidigare och aldrig misslyckats.

Vill bara bekräfta, att du tänker delvis rätt. För att finslipa det hela , så etablera kontakter endast med de tjejer som medelst bilder kan attrahera dig. Du måste tillåta dig själv att känna ett rejält intresse för de som du "attackerar".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback