Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-05, 00:59
  #1
Medlem
Jag använder McAfee på datorn. Upptäckte idag att den hade satt utorrent i karantän. Först fattade jag inte varför det inte funkade plötsligt, tog bort det från listan med program att avinstallera.

Sen nu när jag ska ladda ner utorrent igen så sätts den i karantän hela tiden så kan aldrig installera det igen.
Försöker ta bort från karantän men det läggs till på nytt varje gång jag försöker ladda ner det.

Hur löser jag detta?
Citera
2015-09-05, 01:33
  #2
Medlem
Ricolas avatar
Välj att det ska vara inaktivt så länge du kan, i mitt antivirus heter det mcafee. Där kan du välja om den ska reagera på programmet. Och om den hittar något som den inte vill att du ska använda så kan du välja om den ska tas bort, sättas i karantän eller ignoreras.

Nu är jag lite full så jag vet inte om jag formulerade mitt inlägg rätt, men jag hoppas att ni förstår:$



Utan edit::::: jag märkwr att jag skriver utan fullständig svenska, men jag hoppas ni förstår och särskilt att mod forstår att man kan träffa fel en fredah kväll.
Citera
2015-09-07, 10:17
  #3
Medlem
Du byter klient till en som inte är proppad med adware och skit. qBittorrent tex.
Citera
2015-09-10, 22:54
  #4
Avstängd
Alla är olika.


Jag rekommenderar alla att köra torrent på något annat system än sin dator.

En nätverkshårddisk t ex
som ofta brukar ha bra CPU, arbetsminne för att sköta processen i bakgrunden och eftersom de vanliga tillverkarna tillåter att man installerar pluginen på den befintliga operativsystemet som körs på burken får man ju en isolerad trafik till en dedikerad hårdvara som säkerhetsåtgärd.

NAS"en i min ägo kör ju ett nedskalat linux i grunden som endast nås med säker inloggning lokalt.
Man skickar "nedladdningsjobb" till den på flera valfria sätt, bla python integrationer.

Sedan kör disken ner allting,dag som natt och lagringen finns ju redan där också.
Citera
2015-09-12, 14:22
  #5
Medlem
vet att du kan disable så att de inte går köra exe på många datorer men går de att disable så att de går inte att öppna word dokument om du nu skulle öppna via facebook typ. där dom har typ bra säkerhet på datorerna går de
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback