• 9
  • 10
2015-09-06, 19:53
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Jag tror att Rosling och Åkesson skulle hålla med varandra om det mesta.
Rosling borde hålla med om att man ska hjälpa fler på plats istället, däremot så kommer han nog argumentera för att Sverige behöver invandring för att motverka en åldrande befolkning.

Ja precis för jag har hört att invandrare är immuna mot att åldras
2015-09-07, 08:21
Medlem
En idé om hur det hade blivit kan fås från ETC's intervju:

http://www.etc.se/utrikes/hans-rosli...svart-hyckleri

Kortfattat tycker Hans Rosling att vi principiellt borde ta emot flyktingar till stor kostnad, att det dock sannolikt skulle ge SD ett rejält uppsving i opinionen och att nuvarande politik med asylrätt kombinerat med en rejäl hinderbana är ett fruktansvärt hyckleri. Helst verkar han vilja att politikerna går till val på ärliga lösningar.

Ja, det vore kanske en tanke?
2015-09-07, 13:56
Medlem
Dr.Spins avatar
Kan bli intressant. Jag tror att Rosling skulle hålla med JÅ om att det är billigast att hjälpa så många som möjligt på plats och att det i slutändan handlar om människoliv.

Vi vet även att invandrare från problemområden, som saknar utbildning, oftare hamnar i utanförskap och i samhällets lägre klasser där kriminalitet är relativt vanligt. Att stoppa in för många i de miljöerna gagnar inte någon.

Däremot kan de ha olika åsikter om huruvida det är bra för Sverige med islamisering eller inte. Där tror jag att Rosling och Åkesson kommer gå i olika riktningar.
2015-09-08, 22:09
Moderator
manamanahs avatar
Hur en debatt skulle gå till i fantasin är inte I&I.

Tråd låses.

Mod.
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in