Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-07-30, 00:55
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Nej tänker inte samarbeta om sprutorna. Tycker inte det är sunt att samarbeta när det känns som om det är dem som gör fel. De gör fel mot min kropp. Det borde finnas mer respekt för humanitära saker som att få välja piller och självbestämmande. I varje fall i mitt fall. Eftersom jag vet själv innerst inne att jag inte utgör någon fara för andra. De borde kunna ta reda på det, med hjälp av diskussion, psykolog eller något annat. Istället är det förvaltningsrätten, dom, och överläkare som följer domen till punkt och pricka utan att tänka själva. Dvs de gör ingen bedömning utan läser innantill vad som står i domen.


Som jag sa, ursäkta att jag var krass. vad jag provade att berätta att oavsett om du är psykisk sjuk eller inte, är du i ett läge vars det är att smutta snopp som gäller.
Du har själv satt deg i ett läge vars du har lpt med injektioner enligt rättergång.

Räknar med att ditt mål är att slippa mediciner, tvångsvård och vara fri mann. Den enda möjligheten du har till det är att följa det som blir sagt av dom som har gett deg lpt...

Du får heller saksöka arslet senare av läkarne, polis och enhver kotte som har varit inblandat efter du har fått stämplet "frisk" i pannan för att du har varit utsatt för övergrepp.

Vad du tycker om att ha mediciner i kroppen och hur din kropp påverkas, ger jag fullkomlig F i! Du kan inte vinna mot dom på det viset du provar på. Enda måten att vinna är att akseptera och sen hvis det kan dokumenteras till fullo, kan du göra nåt åt det.

Många här har verkligen provat att hjälpa deg inklusive meg. Aksepter det.
Citera
2016-07-30, 01:07
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Vad är det för mening att gå med på en bedömning när det handlar om vårdintygsbedömning. Det är så att jag har blivit tvångsvårdad på Säter. De låste in mig i 6 veckor och sedan så tvångsvårdade de mig på ÖPT i ett halvår. Polisen kom och hämtade mig till säter, resa på 13 mil, en gång i månaden.

Jag vet att jag aldrig var psykotisk. Jag har ingen efterupplevelse av att de gjorde rätt, att de har behandlat en psykisk sjukdom, utan snarare av att de är godtyckliga, straffar folk med psykiatrisk medicin, försöker uppfostra folk, ger sig på folk som inte jobbar, utöver makt och är godtyckliga i sina bedömningar även helt felaktiga i sina bedömningar och att om man anmäler dem så får man inte rätt. Finns alltså ingen rättssäkerhet alls. Inte ens om man överklagar till högsta förvaltningsdomstolen. Psykiatrin är helt rättslös. Varför ska man då gå med på en bedömning.

Psykiatrin har redan gjort klart i sina journaler att de anser att det skulle vara optimalt för mig att bo på ett stödboende och ta antipsykotisk medicin, dvs sprutor, depåinjektioner, trots att det finns inga psykossjukdomar i min släkt.

De bara vill få folk på medicin. Det räcker jag lovar att man har kontakt med psykiatrin i några år så tvingar de sig på en med medicin, gäller alla i sverige, i varje fall de som inte jobbar. Det är fullständig godtycklighet. Jag har aldrig haft en vanföreställning, hallusination eller inre röster. Det spelar liksom ingen roll. De bara säger psykos, tvångsmedicinerar och dömer i förvaltningsrätt som är rättslös i sig och går på chefsöverläkarens linje i 99% av fallen eller ännu mer.

Jag går inte med på en vårdintygsbedömning av det enkla skälet att jag inte litar på att de är resonliga, rimliga, använder sunt förnuft, vett och så.

Mina intryck av psykiatrin är att man kan komma dit och prata helt resonligt och de ändå försöker tvinga sig på en. Det är en fullständigt sjuk stil.

Det är brott mot de grundläggande mänskliga rättigheterna i och med att de ger sig på ens kropp.

Men inte nog med det. Jag fick inflammerad fettlever av deras abilify injektioner. De har alltså vållat fysisk skada på min kropp och kan eventuellt orsaka en smärtsam tortyrliknande död i skrumplever. Jag dricker inte alls alkohol och har inte gjort det heller. Jag pratade med psykiatrin om det och de sa att de medicinerar ändå. På säter va det en tjej där som inte va så gammal som gick och höll sig om magen och skjuksköterskan sa, hon har skrumplever. De dödar folk. Inte alla. Vissa klarar sig. Men många dör helt enkelt. Det är mord utan rättsprocess i sverige mot folk som inte ens har begått något brott. Kriminella på anstalter har mer rättigheter och behandlas bättre.

Och du tycker jag ska gå med på en bedömning???

Nej tack.

Vet du vad en psykos är egentligen? har jag förstått allt rätt, är det hjärnan som börjar att producera sine egna intryck.

Och vet du vad, det är skrattretande löjligt hur lite som skall till för att provosera fram en psykos hos helt friska mennesker som det aldrig har varit någon form av psykisk sjukdom i släkten senn tidernas morgon.

En liten öroninflammation som går snett är nog att trigga psykos. 5 dagar utan sömn och hjärnan börjar att producera intryck. Ta bort sensoriske intryck eller en vital sensor och psykosen är ett faktum.
Få stryk efter en kväll på krogen är nog. en liten blödning i ett blodkärl och du är "lost in space" för evigt.

Farsgubben min har bestandig varit helt frisk psykiskt dock blev han satt på antipsykotisk i förbindelse med en operation han hade.. epiduralbedövningen blev satt och samlade seg på fel ställe. Triggade såpass stärka och långvariga hallunisasjoner att antipsykotika blev räddningen för att han skulle landa. efter 3 veckor blev den satt ut.

Så det skall skrattretande lite till.
Citera
2016-07-31, 23:19
  #63
Medlem
Ninjor1987s avatar
Den här tråden verkar ha kört fast en aning... har svårt att se hur du, TrådSkaparen, ska gå vidare - du verkar ha en så negativ syn på det hela - du verkar så oerhört bitter och tvär.

Kan inte det här vara en del av ditt problem? Både innan och efter - att du har problem med att du blir arg eller svår att kommunicera med, i helt fel ögonblick?

Vad är din egen analys av dig själv förresten? Du verkar ju ha märkt att du skiljer dig från andra människor - du till och med skriver annorlunda, till viss del, från många andra.

Vad tror du det är som gör att du hamnat i alla dessa bekymmer?

Min lösning till dig är att du helt enkelt "låtsas" gå med på alla kraven, bokar egen tid, kommer i god tid till utvärderingen, håller med om alltihopa, och jobbar på tills du får tabletter.

Sedan behöver du förstås inte TA dessa tabletter, men du måste fortsätta visa dig trevlig och stabil - då kommer dom ju inte märka nånting alls, ja?

Jag vet att du vill kämpa för vad du känner är rätt - men så länge du faktiskt är INUTI det här systemet, så är det väldigt svårt. Dom som har uträttat mest emot systemet är dom som kunnat angripa och analysera det utifrån.

Har du icket hört om Anna Odell? Konstnären som fejkade en super-psykos och sedan beskrev behandlingen på ett allt annat än smickrande sätt för allmänheten - vilket skapade en opinion om hur det egentligen går till när folk behandlas.

Odell hade faktiskt även själv, många år innan, varit intagen för en psykos - efter många år utanför systemet så gjorde hon sedan sitt verk.

Vad är det som säger att inte DU kan göra detsamma?

Citat:
Ursprungligen postat av Magnetar
TS är troligtvis en utåtagerande autist med aggressionsproblem. Man brukar använda antipsykotiska för att göra sådana individer för slöa för att bråka, sedan parkerar man dem i öppenvården. Medicineringen handlar alltså inte om att TS ska bli botad från någon sjukdom utan om samhällsskydd. Hälsoeffekterna av injektionerna är betydelselösa eftersom TS varken jobbar eller studerar.

Det är möjligt att omintetgöra effekten av risperiodoninjektionerna i kroppen på flera sätt men TS är tydligen för ointresserad av sin egen hälsa för att orka ta reda på hur. Dessutom verkar han inte ha frågat sig hur polisen kunde spåra honom till hans bekants lägenhet.

Intressant. Hade ingen aning om denna aspekt av högfungerande autisters behandling.

Vad anser man att detta aggressiva utåtagerande beteende beror på? Det enda jag kan tänka mig är faktiskt samsjuklighet med ODD - Oppositional Defiance Disorder.

Och denna sjukdom har vi ju faktiskt andra medel mot nu för tiden - GUANFACIN. Intuniv.

Skulle inte detta kunna vara en betydligt mer vältolererad, kanske till och med effektiv behandling av ODD inom Autism?

Som du kanske vet så har nya fMRI-studier av ODD kunnat bevisa till slut att det är en helt separat sjukdom från ADHD - trotssyndrom är ma o INTE en egentlig aspekt av ADHD.

Det betyder ju även att andra sorters patienter kan ha ODD. (analyserna säger att det är någon sorts störning i Amygdalan... personligen är jag av åsikten att det är SAMMA SAK SOM BORDERLINE! Nyaste analyserna där visar nämligen att Borderline är en fronto-amygdal sjukdom, ett syndrom som påminner om ADHD, och därmed är den gamla klassificeringen som en PD strunt och svammel - och symptomen på Borderline och ODD är fruktansvärt lika, är dom inte?)

A Systematic Review and Meta-analysis of Neuroimaging in Oppositional Defiant Disorder (ODD) and Conduct Disorder (CD) Taking Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) Into Account.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26846227
Citera
2016-08-03, 11:07
  #64
Medlem
Jag ser att ni, nästan alla, inte bryr er om att jag hunsas, frihetsberövas, tvångsmedicineras, jagas, behandlas rättslöst, nekas självbestämmande över min kropp, döms utan riktig rättegång, behandlas med livsfarliga preparat för icke mätbar sjukdom utan biologiska markörer, hotas, mina vänner skräms av polis, efterlyses utan brottsutredning, beskylls för brott utan bevisföring eller rätt till överklagan, skadas fysiskt så att jag får men för livet.

Allt jag har att säga till er är att jag önskar er döden.
Citera
2016-08-03, 18:02
  #65
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag ser att ni, nästan alla, inte bryr er om att jag hunsas, frihetsberövas, tvångsmedicineras, jagas, behandlas rättslöst, nekas självbestämmande över min kropp, döms utan riktig rättegång, behandlas med livsfarliga preparat för icke mätbar sjukdom utan biologiska markörer, hotas, mina vänner skräms av polis, efterlyses utan brottsutredning, beskylls för brott utan bevisföring eller rätt till överklagan, skadas fysiskt så att jag får men för livet.

Allt jag har att säga till er är att jag önskar er döden.

Hade jag inte brytt mig så hade jag inte skrivit ett skit - det vet du om du tänker efter.

Jag ser det dock som att det inte finns något att göra förutom vad jag skrev förut, i detta läge.
När läget är annat så finns det bättre chans att du kan få rätt mot vården.

Jag tycker det är förkastligt av dig att önska flera andra människor döden.

Jag önskar det dock icke för dig - utan jag önskar dig litet galghumor.
Detta fenomen hjälper många att härda ut i tunga situationer. Det är nog det bästa tipset jag kan ge dig, verkar det som.
Citera
2016-08-03, 18:44
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag ser att ni, nästan alla, inte bryr er om att jag hunsas, frihetsberövas, tvångsmedicineras, jagas, behandlas rättslöst, nekas självbestämmande över min kropp, döms utan riktig rättegång, behandlas med livsfarliga preparat för icke mätbar sjukdom utan biologiska markörer, hotas, mina vänner skräms av polis, efterlyses utan brottsutredning, beskylls för brott utan bevisföring eller rätt till överklagan, skadas fysiskt så att jag får men för livet.

Allt jag har att säga till er är att jag önskar er döden.

Din sista mening gör att du framstår som sjuk.
Citera
2016-08-03, 18:45
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Hade jag inte brytt mig så hade jag inte skrivit ett skit - det vet du om du tänker efter.

Jag ser det dock som att det inte finns något att göra förutom vad jag skrev förut, i detta läge.
När läget är annat så finns det bättre chans att du kan få rätt mot vården.

Jag tycker det är förkastligt av dig att önska flera andra människor döden.

Jag önskar det dock icke för dig - utan jag önskar dig litet galghumor.
Detta fenomen hjälper många att härda ut i tunga situationer. Det är nog det bästa tipset jag kan ge dig, verkar det som.

Du är verkligen snäll som vill hjälpa ts trots att han är otrevlig och t o m önskar livet ur folk.
Citera
2016-08-03, 22:34
  #68
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-000
Du är verkligen snäll som vill hjälpa ts trots att han är otrevlig och t o m önskar livet ur folk.

Jag märker att han har problem, så jag gör mitt bästa. Har själv problem, så vet att vissa saker SKA man få skylla på sin sjukdom - finns ingen annan logisk förklaring nämligen.

Därför försöker jag ge andra en så bra chans som möjligt - vill ju detsamma om mig själv.


Ska man tro min ex-flickvän dock, som har Borderline Personlighetsstörning, så är jag en hemsk människa utan känslor som försöker lobotomera folk.
Citera
2017-02-24, 22:28
  #69
Medlem
Bumpar tråden ts du har pm.
Citera
2017-02-26, 10:57
  #70
Medlem
Han låter PRECIS som dom sjuka utan självinsikt/sjukdomsinsikt jag träffat på via vården, det har främst varit solklara fall innom narkotikavården (tvångsvård men även öppenvård)

Kan bara skriva att han/hon antagligen hon kommer ALDRIG att bli frisk eller bli av med det hon anser vara livsfarligt för henne vilket är skrattredande för mig... jag hoppas verkligen du läser det här och anser mig vara en av dom där jävla idioterna också.

Ja jag skriver det delvis för att att provocera nu då jag inte säger dessa saker där på plats helt enkelt för att jag inte vill störa andra som vårdats som inte har med saken att göra MEN dessa kan ni förstöra för genom att skrika och bete er som ni behagar... ja jävlar vissa människor alltså.
Citera
2017-05-16, 08:41
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag ser att ni, nästan alla, inte bryr er om att jag hunsas, frihetsberövas, tvångsmedicineras, jagas, behandlas rättslöst, nekas självbestämmande över min kropp, döms utan riktig rättegång, behandlas med livsfarliga preparat för icke mätbar sjukdom utan biologiska markörer, hotas, mina vänner skräms av polis, efterlyses utan brottsutredning, beskylls för brott utan bevisföring eller rätt till överklagan, skadas fysiskt så att jag får men för livet.

Allt jag har att säga till er är att jag önskar er döden.

Jag förstår hur du känner. Den gången jag fick LPT var det någon att prata med som jag behövde. Inte mediciner och inlåsning. Och när man väl fått ett lpt är läkaren så jävla rädd för att ta bort det. Och beslutet omprövas ju inte varje dag precis. Dagarna går. Men det spelar ju ingen roll för läkaren. Läkaren får ju gå hem till sin familj när dagen är slut.

Och resultatet? Jag ser till att flyga jävligt lågt under radarn. För tröskeln att få en till lpt känns inte så hög. Så istället för att vara öppen med mina problem så håller jag käften om kanske de viktigaste sakerna.
Citera
2017-10-03, 20:02
  #72
Avstängd
Är i samma sits som TS varför tillåter dom att jaga folk med sprutor? Det kostar jätte mycket pengar att jaga folk. Har LPT men öppen när jag blir släppt så kommer dom plocka in mig igen. Även fast livet går bra. Varför får man inte leva i Sverige?

Är ju inte farlig finns mycket farligare människor som går lösa.
__________________
Senast redigerad av Stoapattar 2017-10-03 kl. 20:16.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback