Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-03-06, 00:45
  #37
Medlem
Du vet ju själv. Du vill väl höra från andra att det är en bra idé och att du inte kommer att trilla dit igen. Om du skall knarka igen, bara en gång. Så kör på LSD, svamp eller DMT.
Citera
2016-03-07, 04:24
  #38
Medlem
smellyproofs avatar
TS har nog redan bestämt sig om han gör en tråd. Knarka på du det är inte mitt liv.
Citera
2016-03-07, 04:34
  #39
Avstängd
DiegoCostas avatar
Jag tror att TS narka sig lite!
eftersom hon/han inte har skrivit i tråden sedan i sommras, haha ni skriver nu...göööör dt inte.
Jag tror redan att det tjackas, men man kan ju ha fel.

tjooo, sa katten
Citera
2016-03-07, 04:38
  #40
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Nope du är tyvärr helt körd om du gör det. Vad som kommer hända är att du åker väg och kör på som fan. När du sedan kommer hem så kommer du säkert utan problem kunna börja jobba och leva som vanligt. MEN vad du precis har förstört är spärren, spärren som stoppat dig från att göra det tills nu. Detta kommer resultera i att du börja ta små mängder med tiden och sen är du körd till 99%. Du vet att du spottar dig själv och dina nära i ansiktet och du kommer förlora allt precis som innan då du inte är en människa som klarar av droger.

Du blir där emot årets hjäte om du står emot!

Oja, allt är svart och vitt.
Speciellt när det gäller forskning ang psykiska och beroendesjukdomar.
Det har du bestämt, soft.
Hjälp gärna mig med studierna är du snäll.
Citera
2017-09-23, 02:08
  #41
Medlem
Kakap0s avatar
Ville bara meddela att min tillvaro har fortsatt som vanligt och mitt liv är verkligen svensson svensson, dock fortfarande intresserad, planerar att köra 2-3 veckor 2018 med min läkare som även han älskar att tjacka stora doser, har bra ekonomi precis om min läkare, och han är även en bra läkare som är förberedd och vet/har tagit centralstim själv som mig.

Dock känner jag fortfarande mig själv och kommer ihåg alla känslor och hur det är met AT'n efter ett par veckor.
Men i mitt sällsynta fall tror jag inte det är en sådan dålig idé.
Citera
2017-09-30, 02:40
  #42
Medlem
Dragerad_dases avatar
varför inte ta en redig dos meskalin då? typ peyote. rensa ur skallen och få lite perspektiv. hallucinogener är det enda som gett mig något liknande fundamentala efterverkningar som långt ifrån varit enbart negativa på mitt liv och leverne. men det är en uppoffring också såklart du har ju varit nykter länge, själv ser jag meskalin lite mer som medicin än vad jag ser tjack som medicin (även om båda är viktiga för att jag ska "fungera"). lyssna inte bara på mig dock.
Citera
2017-10-19, 23:16
  #43
Medlem
boobacars avatar
Haha, höll mig borta från tjoet i 9 månader. Glömde i princip bort hur det kändes tills tanken dök upp från ingenstans så jag körde, hade inga förväntningar öht men sekunden affet kicka in så skrek det typ "YES" i min kropp, som om jag kom hem efter en 9 månaders semester utan att jag visste om det. Sen dess har jag varit fast och tjacket är i min skalle nästan dygnet runt.
Citera
2017-10-19, 23:34
  #44
Medlem
Jofs avatar
Hur gjorde du. Tog du en vecka! Antagligen.
OCH vill ta en till...

Trots alla varningar här. Som du uppenbarligen skiter i . FÖR att du har tråkigt i ditt Svenssonliv.
Ja, det kan gå ett tag utan att man blir fast.

MEN Varför har du tråkigt?
Knarket ger ju en stimulans som inte är tråkig. Och du lyckas inte komma bort från tråkigheten. DET är tråkigt.
Tyvärr förstör man en del känslor och intellekt av knark. Som gör det tråkigt att leva.
Det tar lång tid att komma tillbaka till normal nivå. En del kommer inte tillbaka.
Bara att acceptera. Smakar det så kostar det.
Men
Tips tidigare:
varför inte ta en redig dos meskalin då? typ peyote. rensa ur skallen och få lite perspektiv. hallucinogener är det enda som gett mig något liknande fundamentala efterverkningar som långt ifrån varit enbart negativa på mitt liv och leverne.
Citera
2017-10-19, 23:43
  #45
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Har varit drogfri ca 5 år från tjacket, men på senaste tiden blivit smått intresserad av att köra lite med en kompis under en kort semester från jobbet.
Frågan är om det är en bra idé och om risk för att falla tillbaka efter att ha kommit igång ordentligt med livet igen med fast jobb och bra lön.
Lite smårädd, vilket kan var till min fördel om att vara försiktig?

Självklart körde jag I.V och är det enda sättet jag kan ta droger på överhuvudtaget och är det jag kommer göra om jag ska testa/köra några dagar.

Känner mig personligen rätt säker på att jag inte kommer trilla dit igen, det hela handlar väl mest om nostalgi och en liten rolig grej att göra igen med en god kamrat.

Eller ska jag vänta några år till innan jag gör detta?

VILL VERKLIGEN INTE FÖRSTÖRA DET JAG HAR KÄMPAT FÖR ATT SKAPA/BLI VERKLIGHET, mitt liv är verkligen på toppen just nu med fast jobb, bra socialt liv och bekväm tillvaro.

Nu svarar jag på ett över två år gammalt inlägg.
Hoppas det gått bra för dig TS. Själv är jag tjackfri sedan nästan fem år tillbaks. Har dock kostat på mig återfall på både gryn och tripp, men tjacket som är boven i mitt liv har jag hållit stången.
Du fixar det här!
Ta det bara lugnt med alkohol så är det lugnt, för när man blir på fyllan kan vadsomhelst hända.
Citera
2018-11-03, 23:23
  #46
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur gjorde du. Tog du en vecka! Antagligen.
OCH vill ta en till...

Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Nu svarar jag på ett över två år gammalt inlägg.

Någon, och du själv kanske undrar, köpte aldrig tjack igen, valde att vara drogfri livet ut, får dock fortfarande (efter 8 år ?) sug varannan / var tredje månad, förstår dock inte hur suget kan vara så starkt fortfarande när jag väl får dem där sugen så jag nästan är villig att lämna mitt perfekta liv för att ge mig in i träsket igen...

Citat:
Ursprungligen postat av Dragerad_dase
varför inte ta en redig dos meskalin då? typ peyote. rensa ur skallen och få lite perspektiv. hallucinogener är det enda som gett mig något liknande fundamentala efterverkningar

Körde en sådan rejäl dos hallucinogen många år sedan att jag fick avsmak för all framtid med det.

Har bara en mening att beskriva min upplevelse: JAG SÅG ALLT OCH ALLA MÖJLIGHETER FÖR ALL FRAMTID...
__________________
Senast redigerad av Kakap0 2018-11-03 kl. 23:27.
Citera
2019-08-27, 14:21
  #47
Medlem
Hej, har inte läst alla kommentarerna men däremot läst ditt inlägg(alltså strådstartaren)

Jag håller fortfarande på att ständigt bekämpa mitt sug efter tjacket och tankarna om hur härligt det skulle vara. Har inte använt på 2 år så det kanske är p.g.a det som jag fortfarande minns hur jävligt det var. (du var 5 år senast?)
Vet ej hur det var för dej men mitt liv gick snabbt åt helvete när jag började bli knäpp och ensam på tjacket, jag minnns fortfarande hur lite jag brydde mig om känslor överhuvudtaget(sårande nog även för känslorna hos familj)
Vissa kan kontrollera, vissa kan ignorera men om du har haft "problem" med tjack tidigare så
KAN DU INTE ANVÄNDA IGEN, eftersom konsekvenserna kan bli så stora att du inte förstår det innan.
Tänk efter och begränsa dig själv fastän det är skittråkigt, försök intala dig själv(aktivt) om hur jävligt det gjorde dig själv och dina nära och kära.

Var stark!
Citera
2019-08-27, 14:26
  #48
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsonattpigg
Hej, har inte läst alla kommentarerna men däremot läst ditt inlägg(alltså strådstartaren)

Jag håller fortfarande på att ständigt bekämpa mitt sug efter tjacket och tankarna om hur härligt det skulle vara. Har inte använt på 2 år så det kanske är p.g.a det som jag fortfarande minns hur jävligt det var. (du var 5 år senast?)
Vet ej hur det var för dej men mitt liv gick snabbt åt helvete när jag började bli knäpp och ensam på tjacket, jag minnns fortfarande hur lite jag brydde mig om känslor överhuvudtaget(sårande nog även för känslorna hos familj)
Vissa kan kontrollera, vissa kan ignorera men om du har haft "problem" med tjack tidigare så
KAN DU INTE ANVÄNDA IGEN, eftersom konsekvenserna kan bli så stora att du inte förstår det innan.
Tänk efter och begränsa dig själv fastän det är skittråkigt, försök intala dig själv(aktivt) om hur jävligt det gjorde dig själv och dina nära och kära.

Var stark!


Bra jobbat. Skriver lite hur jag känner där jag är nu så kanske du kan relatera lite, förhoppningsvis.

Jag är drogfri sen fem år, har inte något sug längre. Amfetamin var min huvuddrog och jag kan tänka på det ibland men det negativa överväger det positiva med råge när jag tänker på det och hur det skulle vara att börja igen. Jag har ändå redan upplevt det bästa och roligaste med tjacket, det blir trots allt rätt snabbt samma gamla repiga skiva.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback